Hvorfor slikker min kat på alting?
Fra : Ups 66

Dato : 27-10-01 13:21

En af mine katte har fået en underlig beskæftigelse, den slikker på alting,
døre,stole- og bordben, vaskemaskine o.s.v.
De bliver begge to fodret med Science plan og Specific tørfoder.
Hun er sund og rask, men jeg forstår ikke denne adfærd. Mangler hun noget?

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 27-10-01 22:38

Jeg er ikke sikker på at det her har noget som helst med noget som helst at
gøre, men jeg mener at ha' hørt engang at hunde og katte kan få stereotyp
(SP) adfærd. Det kan skyldes at de keder sig. Jeg ved det som sagt ikke, men
det var da værd at undersøge. Jeg kan ikke umiddelbart ikke finde noget på
nettet, men det var også et meget kort kig Det eneste der stod var at
stereotyp adfærd var tegn på kedsomhed/stress. Det kunne være man skulle
spørge en dyrlæge til råds.

Jeg prøver ikke at fortælle dig at din kat er stresset for det ved jeg
ingenting om, jeg skød bare fra hoften da jeg fik diagnosen hos min hund (da
var det bare en kronisk "lyst" til at kradse i mit tapet). Det gik over da
den blev lidt ældre, men jeg kan huske at jeg købte et eller andet
"aktiverings-legetøj" til den.

Jeg påpeger igen at dette indlæg ikke må tages som en kritik, men blot et
forsøg på at hjælpe.

De aller venligste hilsner
Daniel Nielsen.