Bookmark funktion i Frontpage
Fra : Søren

Dato : 27-10-01 10:11

Jeg arbejder på at lave en hjemmeside i Frontpage og har set at
mange andre sider har en bookmark funktion. En knap man trykker
på man kan således bookmarker (tilføje til farvoriter) siden.

Er der en sådanne funktion i Frontpage eller skal jeg ud i noget
Javascript, i fald hvorledes skal det så se ud.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Faxe

Dato : 27-10-01 12:11

JA, funktionen findes i Frontpage.

Marker den tekst du vil have som bogmærke, vælg bogmærke i menuen indsæt.

Derefter kan du linke til dit bogmærk, på samme måde som du kan linke til en
anden fil, eller billede.

Håber du kan bruge forklaringen!!

Faxe

Fra : Faxe

Dato : 27-10-01 12:12

Ups!!!

Jeg tror stadig jeg sover!! Undskyld mange gang!!

Jeg tror ikke funktionen findes i Frontpage!!

Faxe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-10-01 14:44

Nej, findes ikke i Frontpage. På en af de nævnte sider vil View |
Source. fortælle dig hvordan du gør.

Fra : Søren

Dato : 27-10-01 15:23

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Nej, findes ikke i Frontpage. På en af de nævnte sider vil View
> Source. fortælle dig hvordan du gør.

Øhh, hvilke nævnte sider?

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 27-10-01 15:28

Søren wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Øhh, hvilke nævnte sider?

Hej Søren

Du kan finde en løsning på http://www.html.dk/faq/00002/

Venlig hilsen Joachim

Fra : Søren

Dato : 27-10-01 16:57

Joachim Cohn Jacobsen - html.dk wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hej Søren
>
> Du kan finde en løsning på http://www.html.dk/faq/00002/
>
> Venlig hilsen Joachim

Tak Joachim,

Men, den kommer op med en fejl og cursoren står ved "/A" hvad er
galt?

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
if ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") &&
(parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {

var url="http://min adresse";
var title="Mit navn";

document.write('<p><a
href="javascript:window.external.AddFavorite(url,title);"');
document.write('">Klik her for at tilføje denne side til dine
foretrukne!</a>'); HVAD ER DET FOR ET "/A"
}
else {
var msg = "Husk at bookmarke denne side!";
if(navigator.appName == "Netscape") msg += " (CTRL-D)";
document.write(msg);
}

// End -->
</script>

Fra : Gysse

Dato : 29-10-01 18:10

Frontpage har en Bookmark funktion, den er beregnet på at linke længere ned
på siden eller til et billede, ikke til at tilføje til favoritter. Faxes
første forklaring er helt ok