Totalt Newbie
Fra : Bjørn Sveistrup

Dato : 27-10-01 05:30

Hejsa

Jeg har brugt Photoshop, Macromedia Flash og AllairsHomesite (HTML) i
sammenlagt næsten 6 år nu. Har kigget på at lære enten ASP eller PHP - men
har valgt at ville kigge på PHP.

Hvordan vil i foreslå at jeg sætter mig ind i det?

Køber bøger?
Kigger tutorialsites?
Sourcekoder?

Med venlig Hilsen

Bjørn A. Sveistrup
DDC :: Volume7

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-10-01 09:26

"Bjørn Sveistrup" <bas@volume7.dk> wrote in message
> Hvordan vil i foreslå at jeg sætter mig ind i det?
>
> Køber bøger?
> Kigger tutorialsites?
> Sourcekoder?

Tjah, gør hvad der passer dig bedst. :)
Du kan jo starte med at se, om tutorials dækker dit behov. Det er vist
det, de fleste har størst held med.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Binderup

Dato : 27-10-01 09:48

Hvis du ikke har noget i mod at læse din information på skærmen så er
turorial sider jo en billig løsning. Jeg ser dog et problem ved dem og det
er at typisk er det mange forskellige personer der skriver de forskellige
dele af tutorialen. Dette kan efter min mening have en negativ virkning da
du so begynder bliver præsenteret for et utal af forskellige programmerings
metoder.

Jeg vil anbefale at du køber en bog som dækker bredt, og som er grundig i
"undervisningen". Jeg kan anbefale PHP and mySQL development
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672317842/o/qid=1004172098/sr=8-1/
ref=sr_aps_b_1_1/202-2968603-2547040

Derefter kan jeg anbefale PHP Developer's Cookbook
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672319241/o/qid=1004172410/sr=8-1/
ref=sr_aps_b_1_1/202-2968603-2547040 som er meget egnet til løsninger af
ad-hoc problemer man lige rende ind i.

MVH
Peter Binderup

Fra : -=[ *C4 Life* MalkE]~

Dato : 27-10-01 12:10

Det er bare at lære en masse ting, bagefter se om du kan løse problemer du
render ind i, og så skrive til denne nyhedsgruppe ;) Og studér dine svar du
får

Hilsen Per Nielsen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 27-10-01 23:54

"Bjørn Sveistrup" <bas@volume7.dk> skrev

> Hvordan vil i foreslå at jeg sætter mig ind i det?
>
> Køber bøger?
> Kigger tutorialsites?
> Sourcekoder?

"Start på PHP" fra IDG forlaget, jeg ved ikke om det er noget værd, men det
er i hvert fald billigt...

http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-4
08-4

I samme serie er der også et hæfte om SQL, det syns jeg givet et udemærket
indblik i grund-database behandling.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Willow_

Dato : 28-10-01 08:19

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> I samme serie er der også et hæfte om SQL, det syns jeg givet et udemærket
> indblik i grund-database behandling.

som jeg så ikke vil anbefale. Den er kedelig og dårlig skrevet.

--
Mvh, Regin Larsen
Det er SamfundetsSkyld ~ http://samfundetsskyld.opia.dk