tomcat
Fra : dejan

Dato : 26-10-01 20:15

Jeg bruger Tomcat 4.0. Jeg vil gerne have mine servlets i en separat mappe,
f.eks. c:\mine_servlets\
men hvordan opsætter jeg Tomcat og hvad bliver så servlets' URL. Jeg har
kigget på Tomcat's HP og JGuru men det hele virker lidt uoverskueligt.

på forhånd tak.

mvh Dejan

Fra : Morten Olsson

Dato : 27-10-01 11:24

Det er, så vidt jeg ved, ikke muligt... men næsten...

Hvis vi går ud fra at Tomcat er installeret under c:\tomcat, kan du prøve
følgende:

Åbn filen server.xml under c:\tomcat\conf\ og tilføj:
<Context path="/mine_servlets"
docBase="webapps/mine_servlets"
crossContext="true"
debug="0"
reloadable="true" >
</Context>

Læg herefter dine sevlets under
c:\tomcat\webapps\mine_servlets\web-inf\classes.

Nu skulle du kunne kunne få fat i din servlet ved at starte tomcat, og
indtaste følgende
adresse i din browser:

http://127.0.0.1:8080/servlet/EnServlet (hvis du vel og mærke har en servlet
der hedder "EnServlet.java"

Hvis du stadig har problemer er der en mere komplet beskrivelse af
installation og konfiguraton af Tomcat
her: http://www.rhs.dk/anders/wsp/tomcat/

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : dejan

Dato : 27-10-01 14:29

Takker, det fungerer fint nu (selvom det ikke lykkedes at oprette en separat
mappe i c: for mine servlets. Men hvis mappen ligger i webapps så er alt
ok).

mvh Dejan

ps. (en rettelse til dem der også vil bruge nedestående eksempel): URLen
bliver ikke :
http://127.0.0.1:8080/servlet/EnServlet
men
http://127.0.0.1:8080/mine_servlets/servlet/EnServlet

Fra : News

Dato : 27-10-01 11:57

Hej

Tilføj følgende i din server.xml som sidste context.
<Context path="/MineServlets" docBase="c:\mine_servlets\"
debug="0" reloadable ="true"/>

Opret c:\mine_servlets og kopier det der er under example i din webApp.

mvh
nokomo