Et seriøst problem ...
Fra : Claus Vitting

Dato : 25-10-01 22:28

Hej i NG.

Jeg har i morgen en børnefødselsdag, hvor jeg havde tænkt mig at vise
DVD-film fra computeren på mit TV.

Jeg har købt et kabel S-VHS 4 pin "kabel til overførsel af video signal
mellem 2 S-VHS kilder".

Det betyder måske at jeg kun får overført selve billedet, medens at lyden
skal gå gennem andre kabler - er det korrekt ???

På kortet hvor kablet til skærmen sidder (det må vel være skærmkortet ?) er
der et S-VHS stik, hvor kablet passer, men jeg finder ikke signal på nogen
kanal på TVet.

Jeg har også et Haupauge TV og radiokort, som dog er "disablet", da det
konflikter med en eller anden enhed - kan det forstyrre noget ???

TVet er et næsten nyt Philips med tydelig S-VHS samt flg. "alm" stik i
siden:
Video (gult)
Audio R (rødt)
Audio L (hvidt)

Hvad søren kan der være galt - jeg blive meget taknemmelig for et
konstruktivt svar !!!

På forhånd tak

Claus

Fra : Suffo

Dato : 25-10-01 23:00

"Claus Vitting" <cvitting@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det betyder måske at jeg kun får overført selve billedet, medens at lyden
> skal gå gennem andre kabler - er det korrekt ???

JA

> [...]
er
> der et S-VHS stik, hvor kablet passer, men jeg finder ikke signal på nogen

Se på fjernsynet om der står AV3 eller noget. for så skal du huske at stille
dit fjernsyn om på AV3, ellers skal du se om du har fået et sjovt kabel med
hvor der er S-VHS i den ene ende og S-VHS + Composite (gult video) i den
anden ende, det plejer at være 10-15 cm langt. Så prøv at sætte kabelet i
det, ellers kan jeg ikke rigtig se noget stort problem

> Jeg har også et Haupauge TV og radiokort, som dog er "disablet", da det
> konflikter med en eller anden enhed - kan det forstyrre noget ???
Nogen gange.

> TVet er et næsten nyt Philips med tydelig S-VHS samt flg. "alm" stik i
> siden:
> Video (gult)
> Audio R (rødt)
> Audio L (hvidt)

Prøv måske at bruge composite i stedet for hvis det virker der så er der i
det mindste forbindelse. husk også at både computer og tv skal være
indstilllet til S-VHS

> Hvad søren kan der være galt - jeg blive meget taknemmelig for et
> konstruktivt svar !!!

Håber du kan bruge det til noget. Jeg forsikrer ikke noget men jeg bruger
mine egne erfaringer.

> På forhånd tak
>
> Claus

MVH
Suffo

Fra : JOH

Dato : 25-10-01 23:39

> [...]
> Det betyder måske at jeg kun får overført selve billedet, medens at lyden
> skal gå gennem andre kabler - er det korrekt ???

lydkortet og ind i audio stikkene ved siden af dit S-VHS på dit Philips.

> [...]
er
> der et S-VHS stik, hvor kablet passer, men jeg finder ikke signal på nogen

1)

> [...]
> konflikter med en eller anden enhed - kan det forstyrre noget ???

> TVet er et næsten nyt Philips med tydelig S-VHS samt flg. "alm" stik i

du bruger jo S-VHS som er bedre kvalitet)

> Audio R (rødt)
> Audio L (hvidt)

> Hvad søren kan der være galt - jeg blive meget taknemmelig for et
> konstruktivt svar !!!
> På forhånd tak
> Claus

ind under SETTINGS --> ADVANCED --> TWINVIEW --> CLONE og enable dette.
Husk at vælge output enhed til TV-Pal via S-VHS!

Det er lidt tricki, at få til at fungere, men når du lige får taget på det,
så fungere det faktisk ganske fint!
Jeg bruger det selv både til DVD --> TV samt divX --> TV

Hvis du har et andet mærke grafikkort f.eks. Matrox eller ATI ..... ? så
kender jeg ikke helt processen, men jeg gætter på at opskriften minder meget
om ovenstående.

God fornøjelse
Jens