Andet multimedie
bentjuul 3670
tjen 200 kr. hurtigt og lovligt
Fra : Jesper Kampfeldt

Dato : 25-10-01 15:07

Hejsa

jeg mangler et stykke vektor-grafik, mere præcis en joker.
jeg mener den oprindeligt blev fundet i det grafik der høre med til corel
draw.
Så hvis nogle kender denne joker eller kan finde den og sende den til mig er
jeg villig til at betale
200 kr. til den første.

på dette link kan i se hvordan den ser ud:
http://www.student.dtu.dk/~c973663/joker.jpg

med venlig hilsen
jesper kampfeldt
jesper@kampfeldt.com

Fra : Rico Laursen

Dato : 25-10-01 18:26

Hvorfor ikke bare tegne den op i illustrator!?
Den virker ikke så kompliceret...
Hygge
/rico

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-10-01 18:41

On Thu, 25 Oct 2001 16:07:28 +0200, "Jesper Kampfeldt"
> [...]

>jeg mangler et stykke vektor-grafik, mere præcis en joker.
>jeg mener den oprindeligt blev fundet i det grafik der høre med til corel

Jeg tror ikke det er fra Corel's grafik. Dels ligner det ikke Corel's
grafik, og dels er den ikke blandt det øvrige "spille grafik", i de
grafik samlinger jeg har fra Corel.

Hvor den ellers kan være fra, har jeg ingen bud på.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 25-10-01 19:50

Det ville være et frygteligt spild af penge! -er du overhovedet klar over at
jeg for 200 kr. har både pasta og tun til det næste kvartal!? ;)

Dette billede indbyder jo til Photoshop. Hvis du "kontraster" baggrunden en
lille smule, er det piece of cake at trace kanten. Selve farvelæggelsen
kommer også til at blive forhodsvis smertefri (også i PS).

Fra : Rico Laursen

Dato : 25-10-01 21:05

Men han skriver at han mangler et stykke vector-grafik....

Hygge
/Rico

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 26-10-01 09:31

Og?? Man kan vist godt høre at du ikke er kendt med PS. Trace =>
Paths/vektor => farve eller overfør til illustrator; badabing!

Fra : Jens Sørensen

Dato : 27-10-01 10:07

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd91fe4$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Og?? Man kan vist godt høre at du ikke er kendt med PS. Trace =>
> Paths/vektor => farve eller overfør til illustrator; badabing!

Hvor findes trace path/vektor funktionen i Photoshop 6?

Når jeg eksporterer til Illustrator, så kommer der intet frem, når jeg
åbner ai-filen i Illustrator 9?

MVH Jens

Fra : Jens Sørensen

Dato : 27-10-01 10:24

"Jens Sørensen" <jensharikkemail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> "]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:3bd91fe4$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Hvor findes trace path/vektor funktionen i Photoshop 6?

Mener du, at man tager penværktøjet og gør det magnetisk, og så tracer
alle kanter?

> Når jeg eksporterer til Illustrator, så kommer der intet frem, når jeg
> åbner ai-filen i Illustrator 9?

Det virker nu, men det er kun shapes uden farver, som jeg kan overføre,
men det var vel også det, som var idéen med det?

MVH Jens

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 27-10-01 11:50

Ja, du kan vælge at eksportere paths fra PS til illustrator eller andre
vektorbaserede redigeringsprogrammer. Nogle vil sikkert påstå at der ingen
fordel er i dette, men som jeg nævner tidligere foregår selve kontur tracen
langt mere smertefrit i Ps med alle dets værktøjer til netop dette formål
(og selvfølgelig kombineret med andre tools i PS).

Fra : Jens Sørensen

Dato : 28-10-01 09:39

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bda9201$0$11600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
formål
> (og selvfølgelig kombineret med andre tools i PS).

Hvis man har flash, så behøver man kun at bruge to værktøjer i
photoshop.

Eksempel:
Det tager ca. 6 min. (timeløn=2000 kr) at lave om til vektorformat, hvis
man i Photoshop selekterer baggrunden vha. magic tool og skruer helt op
for kontrasten og halvt op for brightness, og på lignende vis selekteres
andre områder af billedet og kontrast og brightness justeres. Det gemmes
som jpg og importeres i Flash, hvor trace bitmap-funktion laver det om
til vektorgrafik, og eksporteres til illustrator (ai-formatet).

MVH Jens

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 28-10-01 13:09

Bob bob, det kommer vist an på billedets komplexitet hvilket værktøj du
tager i brug. Jeg vil skam gerne indrømme at bg-eraser (eller magic) har
sine fordele, men på trods at du kontraster baggrunden i top vil jeg mene at
der stadigt er intet som slår quickmask og magnetic-selection sat op med de
rigtige indstillinger [min mening].

Hvilket arbejde giver en timeløn på 2000 kr.?! -jeg er ung og kan stadig nå
at ændre retning =)

Fra : Jens Sørensen

Dato : 28-10-01 13:46

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bdbf5de$0$26987$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
mene at
> der stadigt er intet som slår quickmask og magnetic-selection sat op

Det har du nok ret i, men de rigtige indstillinger kan godt tage lidt
tid at finde.

> Hvilket arbejde giver en timeløn på 2000 kr.?! -jeg er ung og kan
stadig nå
> at ændre retning =)

Jesper Kampfeldt tilbød 200 kr for 6 minutters arbejder, hvilket giver
2000 kr i timen, men det er for sent nu.

MVH Jens

Fra : Rico Laursen

Dato : 28-10-01 19:35

Well...jeg har såmænd arbejdet med ps i cirka 6 år....Men jeg vælger at
bruge Illustrator til vector grafik og Ps til pixel - det er det den er
lavet til oprindeligt.... PS's vector funktioner når kun illustrator til
sokkeholderne - Hvis du altså kender illustrator...
Just my 5 cents...

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 28-10-01 20:33

Jeg har ikke på nogen måde brugt Illustrator på samme niveau som PS, og jeg
da også give dig ret i at de vektorbasrede programmer som Adobe's
Illustrator eller Macromedia's Freehand er PS overlegne i vektordisciplinen.
Men derfor er det sidste ord om PS's fremragende nye vektorfunktioner skam
ikke sagt :), for har du ikke Illustrator kan man tildels godt undvære det
og holde sig til PS. Som sagt er jeg hårdest til PS, og da jeg skulle til at
sætte mig ind i Illustrator var jeg godtnok forbløffet over hvor meget de to
programmer begynder at nærme sig hinanden. Det skulle ikke undre mig at det
nyeste Illustrator indeholder en "ImageReady" del.

Bis bald

Fra : Madsen

Dato : 28-10-01 22:08

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev:

> Det skulle ikke undre mig at det nyeste Illustrator indeholder
> en "ImageReady" del.

Det gør den vel allerede mere eller mindre i version 9.0 i form
af Save for Web.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 29-10-01 09:40

Ja, men jeg mente nu HTML delen.

Fra : Madsen

Dato : 29-10-01 16:36

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev:

> Ja, men jeg mente nu HTML delen.

Ok.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-10-01 21:40

Hej Jesper

Nu ligger den i dk.binaer

- så kan du give de 200 kr til noget velgørende!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk