Cell-Info
Fra : Mickey

Dato : 24-10-01 20:44

Er der nogen der kender til en liste (med forklaring) over alle TDC's
mobilmasters navne ?

- man blir jo nysgerrig når man kobler på en mast der hedder Hillerød B NO
G, hva betyder de forskellige bogstaver...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Asbjørn Mejnertsen

Dato : 24-10-01 21:17

Der står lidt om det på mobilsiden.dk

Men jeg kan godt generelt sige hvad det betyder på TDC's net.

Hillerød B - typisk navnet på sende masten
NO - Den nordligste antenne. GSM sendere er retningsbestemt, så der sidder
typisk fire sendere på en mast.
G - Betyder at du kører på 900MHz netværket, står der D eller ingenting er
den på 1800MHz netværket.

Dette holder ikke på alle sendere, men dog de fleste.

"Min" sender hedder fx kun Lyngby 1

Jeg håber det er til hjælp.

MVH/Regards
Asbjørn Mejnertsen

asbjoern@mejnertsen.dk
ICQ UIN#: 2602283
--
Få fjernet Simlåsen fra din mobiltelefon - Hurtigt og professionelt
http://www.mobil-unlock.dk

Fra : Mickey

Dato : 24-10-01 21:34

"Asbjørn Mejnertsen" <asbjoern@mejnertsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> typisk fire sendere på en mast.
> G - Betyder at du kører på 900MHz netværket, står der D eller ingenting er

altså, navn, retning, net-type

> Dette holder ikke på alle sendere, men dog de fleste.
>
> "Min" sender hedder fx kun Lyngby 1

tror det er fordi der ikke er så mange sendere i Lyngby... (f.eks. er der
også kun Allerød 1 og 2, Lillerød (intet nummer ;))

Fra : Asbjørn Mejnertsen

Dato : 25-10-01 06:34

> altså, navn, retning, net-type

Ja

> tror det er fordi der ikke er så mange sendere i Lyngby... (f.eks. er der
> også kun Allerød 1 og 2, Lillerød (intet nummer ;))

Jeg ved ikke om det er det det skyldes for bevæger mansig rundt i Lyngby så
hopper man mellem en masse sendere,
Lyngby 3, 5 osv.
Jeg tror det muligvis har noget at gøre med at er i tættere bebygget område
og der ikke er plads til at placere fire sendere på én mast og de bare
bliver sat op hvor der nu er plads og hvor de stadig dækker.

Det skal lige tilføjes at står der hverken D eller G til sidst er det højst
sansynligt en 1800Mhz sender.

MVH/Regards
Asbjørn Mejnertsen

asbjoern@mejnertsen.dk