Adsl + bærbar = Hvilken udbyder ?
Fra : Per Larsen

Dato : 24-10-01 01:49

Hej alle i NG'en.

Nu har jeg søgt mange steder (denne NG, eksperten, hardwareonline mm.), men
ikke kunne læse mig til et svar.

Jeg har en bærbar Toshiba 450Mhz, 64 Ram (snart 192), win 98 med netkort og
USB.
Jeg vil gerne ha' adsl, men er lidt i tvivl om følgende:

Er et USB modem dårlig til adsl ? (jeg regner med en 512/128)

Er et PCMCIA modem bedre/værre ?

Og sidst men ikke mindst, spørger it-tumpen, hvad skal jeg tænke på hvis jeg
på et tidspunkt også vil ha´en stationær ?

Håber i vil hjælpe,

PEr

Fra : Søren Blom

Dato : 24-10-01 14:16

"Per Larsen" <per-larsen@mail.dk> skrev

> Er et USB modem dårlig til adsl ? (jeg regner med en 512/128)
>
> Er et PCMCIA modem bedre/værre ?

Forudsætningerne for at bruge ADSL er de samme om det er en bærbar eller
stationær computer.
Da jeg ikke kender til USB ADSL modemmer, så kan jeg heller ikke svare dig
på om det er noget du skal gå efter. Men har du planer om på et tidspunkt at
koble flere computer på den samme ADSL forbindelse, så skal du vælger en
Router løsning til din ADSL.
Før det første er det nemmere at bruge en Router i den forbindelse og så er
det vist også kun WOL der tilbyder USB ADSL, men så må du kun have een
computer koblet på linien.

Men jeg vil henvise dig til dk.edb.internet.udbydere.xdsl som er gruppen
vedrørende spørgsmål omkring ADSL.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Simon Pedersen

Dato : 24-10-01 16:47

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
>og så er
> det vist også kun WOL der tilbyder USB ADSL, men så må du kun have een
> computer koblet på linien.

Med Cybercity kan man også få et Eicon Diva ADSL USB modem, og her har man
lov til at tilslutte det antal klienter som man ønsker.

--
Mvh. Simon Pedersen

Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign

Fra : Per Larsen

Dato : 24-10-01 16:53

> [...]
> computer koblet på linien.
>
> Men jeg vil henvise dig til dk.edb.internet.udbydere.xdsl som er gruppen

OK. Jeg flytter

Men tak for hjælpen...

/Per