TDC sidder på magten
Fra : DC

Dato : 24-10-01 11:42

I dag har jeg erfaret at monopolet ikke er ophørt på tele markedet.

Vi er ved at flytte, og skal derfor have nyt tlf. nr. men det er kun TDC
kunder der selv kan vælge nummer.

Som i jo nok har gættet er vi ikke kunder hos TDC, men hos Orange, som jeg
har sendt en E-mail til med flytteoplysningerne, samt en liste med fire
numre som jeg ikke umiddelbart kunne se var optaget på nette. I dag modtager
jeg så mit nye TLF. nr. pr. brev, surprise, det er ikke et af de numre som
jeg havde ønsket, for det viser sig at de er optaget, men alle fire har
valgt at være anonyme. så for søger jeg at få en liste over mulige numre,
da det vi var blevet tildelt, syntes vi, var et skod nr. Orange har ikke en
liste over de numre der er ledige, og TDC vil ikke give os den liste, fordi
vi ikke er kunde hos dem.

Moralen er at TDC, alligevel sidder med magten, selv om vi har et frit
telemarked.

Jeg syntes TDC stinker

Hilsen
Dennis fra Århus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-01 11:59

"DC" <clausendk@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er ved at flytte, og skal derfor have nyt tlf. nr. men det er kun
TDC
> kunder der selv kan vælge nummer.

Orange kunder kan vælge mellem de numre som Orange har fået tildelt af
telestyrelsen, og betaler afgift for.
TDC kunder kan vælge mellem de numre som TDC har fået tildelt af
telestyrelsen, og betaler afgift for.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 24-10-01 12:06

On Wed, 24 Oct 2001 12:42:00 +0200, "DC" <clausendk@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Vi er ved at flytte, og skal derfor have nyt tlf. nr.

Hvorfor ikke bare beholde det gamle?

Lars

Fra : DC

Dato : 24-10-01 20:05

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:848dtto37gp6hf644pre34ouvfv9spig0o@4ax.com...

> Hvorfor ikke bare beholde det gamle?
>

> Lars

Vi flytter til en anden del af byen, og kommer derved under en anden
central.

MHT. til Martins indlæg, så har jeg forstået det på den måde, at alle numre
administreres af TDC, og jeg har henvendt mig til Orange for at få nogle
muligheder, men de siger, at de ikke kan se hvilke numre der er ledige (og
derved ikke råder over F.eks. en bestemt serie pr. central)

Hilsen
Dennis

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 25-10-01 00:20

On Wed, 24 Oct 2001 21:05:17 +0200, "DC" <clausendk@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Vi flytter til en anden del af byen, og kommer derved under en anden
>central.

Det betyder ikke noget.
I kan sagtens beholde det gamle nummer (uanset hvor i landet I vil
flytte hen), men skal stadig betale for selve flytningen til en anden
adresse (koster vist 475 kr. hos alle selskaber).

vh
Lars

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 25-10-01 00:25