Tag hunden i snor !
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 24-10-01 11:24

Tag hunden i snor siger jeg efter at have taget min egen hund i snor når jeg
møder en hund med ejer ude i skoven, folk siger bare den gør ikke noget, den
vil bare lege !ellers lades de bare som om de ikke har hørt mig!det har jeg
efterhånden oplevet nogle gange nu og pludselig vil deres ellers så
fredelige hund slås og ejeren siger uha det har den aldrig gjort før ,men
det kan jeg sku da være ligeglad med !

har de aldrig tænkt over at der er en grund til at jeg tager min hund i
snor?måske vil min hund ikke lege !?måske vil den slås !?"hvis det er en
dominerende hanhund den møder"

jeg mener at det er normal høflighed at tage sin hund i snor hvis man ser en
anden gøre det med sin hund !!!!!!

Mange mennesker tror at det er størelsen af hunden det kommer an på ,Men NEJ
det er det ikke !! sådan er det ikke i hundeverden der kommer det an på
mange andre ting evnen til at slås hurtighed viljen modet selvsikkerheden
bidet frygtløshed o.s.v. de bedste kamphunde vejer ikke mere end højst 35 kg
og er altså ikke kæmpe store hunde

Så til alle dem der ikke gider at tage deres store hunde i snor når de møder
en mindre hund vil jeg bare sige at i burde respektere mindre hunde ligeså
meget som store !ellers er det måske for sent en dag !

jeg bliver bare pisse ireteret over at folk ikke viser nogen respekt over
for dem med mindre hunde ,måske de skulle sætte sig ned og læse
hundeleksikonet igen så kunne det være at de fandt ud af AT DET IKKE ALTID
ER STØRELSEN DET KOMMER AN PÅ for jeg ønsker ikke at min hund skal slås !og
det er sådan set mere de andres hunde jeg er nervøs for at skal komme
alvorligt til skade !og jeg ved jo godt at bagefter vil alle prøve at give
mig skylden fordi jeg har en kamphund , selvom jeg har den i snor

så TÆNK JER OM også for jeres egen hunds skyld der skal jo være plads til
os alle!

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 24-10-01 16:39

Selvfølgelig skal man tage hunden i snor, når man møder nogen - uanset om de
har hund eller ej.
Tag hunden i snor i meget god tid, så du giver et signal til dem om, at du
er opmærksom på at de er der og at du respekterer dem.
Forøvrigt har en lydig og dresseret hund ikke noget imod at gå snor, så
hvorfor genere andre.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:50

jeg er helt enig !så håber vi bare at alle dem der går med hunden løs og
ikke kalder på den hører det !