Beans, Imports og Resin!
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 23-10-01 20:55

Jeg har nogle problemer med mine beans!

Jeg har en bean, som jeg bruger i forbindelse med en JSP side. Min bean
henter nogle ting i en database, som den smider ud på siden. Til
formålet bruger jeg en XML tag, til at kalde min beans "getTagWall"
method, der samler en streng fra dataene og returnerer strengen til
sidst. For at kunne snakke med databasen, har jeg skrevet en
"DatabaseConnectionMySQL" klasse, som kan sørge for de nødvendige
forbindelser til MySQL serveren, sammen med Cauchos egen MySQL driver.

Jeg bruger Cachos Resin servlet runner til at afvikle herligheden med.
Det giver nogle problemer, som jeg ikke umiddelbart har kunne finde en
løsning på.

1. Min bean skal gøre brug af min egen klasse, som jeg importer i min
bean, men den bliver ved med at brokke sig over, at den ikke kan finde
klassen (ClassNotFoundException)! På en måde klart, den ligger jo ikke i
samme mappe, men hvor skal den så ligge? Jeg har andre servlets, som
benytter sig af samme klasse og jeg gider ikke skal kopiere klassefilen
ind i alle mapper, hvor den skal bruges. Det er jo direkte tåbeligt. Der
må findes en løsning, men hvordan fungerer det import gejl helt præcist?
Har Resin ikke et sted man kan smide de klasser, som benyttes ofte? Jeg
har prøvet "lib" mappen, men det virker ikke.

2. Hvorfor _skal_ mine beans være i en "beans" package? Kan de ikke bare
ligge i "classes" mappen? Runneren vil ikke acceptere det, til trods for
at det står i dens konfigurationsfil, at det er der de skal ligge!

Det var lidt meget, men jeg håber da at nogle kan kaste lys over sagen!

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 24-10-01 09:20

> forbindelser til MySQL serveren, sammen med Cauchos egen MySQL
driver.

Det kan være en fordel at bruger Mysql jdbc driveren

> [...]
kan finde
> klassen (ClassNotFoundException)! På en måde klart, den ligger

Hvor har du lagt din .class fil ?

Den skal ligge under web-inf/classe/ og evt derunder igen ud fra
dit package hiraki

> [...]
> Har Resin ikke et sted man kan smide de klasser, som benyttes
ofte? Jeg
> har prøvet "lib" mappen, men det virker ikke.

Inddel dine klasser i fornuftige packages, og læg dem under
web-inf/classes

> 2. Hvorfor _skal_ mine beans være i en "beans" package? Kan de
ikke bare
> ligge i "classes" mappen? Runneren vil ikke acceptere det, til
trods for

Jeg har alle mine beans/klasser under web-inf/classes

> at det står i dens konfigurationsfil, at det er der de skal
ligge!

Post lige den del hvor du specificerer det.

> Det var lidt meget, men jeg håber da at nogle kan kaste lys
over sagen!

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 24-10-01 18:02

Soren 'Disky' Reinke wrote
> Hvor har du lagt din .class fil ?

Der hvor den skal ligge! WEB-INF/classes/, men problemet har løst sig
selv, jeg installerede en ny udgave af Resin og vupti! Så funkede det!
Jeg havde kun version 1.27 og skiftede den ud med version 2.03.

Men en ting du måske kan forklare mig: Jeg har et par sites under
udvikling pt. de skal på et tidspunkt trække på nogle servlets osv. Så
vil jeg gerne have at hver site har deres egen WEB-INF/ mappe. Hvordan
styrer jeg det?

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-01 00:04

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udvikling pt. de skal på et tidspunkt trække på nogle servlets osv. Så
> vil jeg gerne have at hver site har deres egen WEB-INF/ mappe. Hvordan

Du kan oprette flere forskellige host's som kører helt uafhægigt af hinanden
( dog i samme VM )
Se på Resin dokumentationen under konfigurering / host

Søren Staun Jørgensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-10-01 08:47

"Soren Staun Jorgensen get2net dk>" <ssj<atdot> skrev i en
meddelelse news:3bd74907$0$11597$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
uafhægigt af hinanden
> ( dog i samme VM )
> Se på Resin dokumentationen under konfigurering / host

Lige netop.