Fire Wire kan ikke formateres!!!
Fra : Joakim Eggert

Dato : 22-10-01 21:59

Jeg har netop købt en Psycho 100 Gb firewire HD (med indbygget Oxford
bridge). Mit problem er at den ikke kan formateres med mac'ens formaterings
værktøj Drive setup. Denne reporterer "unsuported disk" og siger at den ikke
kan formateres!!
Ved nogen hvad dette kan skyldes? En medarbejder i butikken, hvor jeg købte
den, har selv en Psycho 80 Gb der ikke har problemet.
Jeg har prøver både på min Powerbook G3 (os 9.1) og min G4 (Os 9.2).

Håber nogen kan løse problemet...

Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-01 22:01

Joakim Eggert <joakim.eggert@image.dk> wrote:

> [...]
> den, har selv en Psycho 80 Gb der ikke har problemet.
> Jeg har prøver både på min Powerbook G3 (os 9.1) og min G4 (Os 9.2).

Var der ikke noget software med disken monstro ?

/thomas

Fra : Joakim Eggert

Dato : 22-10-01 22:15

Jo det var der - en driver, men installerer jeg den, dukker disken slet ikke
op i "Driver setup". Det anbefales også kun at bruge denne driver hvis man
bruger OS 8.6 eller ældre. OS 9 har sin egen der skulle være bedre.
Men tak for suporten og det hutige svar.
Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-01 22:20

> [...]

> bruger OS 8.6 eller ældre. OS 9 har sin egen der skulle være bedre.
> Men tak for suporten og det hutige svar.

Så kunne det jo være at selve disken er kaputski ...

/thomas

Fra : Joakim Eggert

Dato : 22-10-01 22:25

Altså, den virker sådan set udemærket jeg kan bare ikke formaterer den. Men
det er selvfølgelig en mulighed - så er det godt den kun er 14 dage gl, så
der stadig er garanti!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 23:00

> [...]

> det er selvfølgelig en mulighed - så er det godt den kun er 14 dage gl, så

er du sikker på at den version af drivesetup du forsøger at formatere
med understøtter FW?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Lasse

Dato : 23-10-01 18:16

Hejsa Joakim.
Har prøvet noget lign. med en FW HD. Det var hele tiden noget rod, efter at jeg
skiftede fra OS 9 til OS 9.1, og jeg er ellers ved at være en gammel høg til
udvidelser. Dem (FW) er der jo i forvejen nogen af med MacOS, og konflikterne
opstod sjovt nok med 9.1, om så jeg lavede nøjagtig samme indstillinger som med
9éren. Men det var bare tilfældigvis med EzQuest FW HD, og du kan evt. ha´lign.
problemer. Jeg endte med at løse alle problemer ved at benytte FWB´s multi FW
drivere fra HardDiskToolkit. Prøv lige at checke, om det virker for dig, for
jeg tror ikke, at din HD fejler noget, men som altid er der
understøttelsesprobs.
MVH Lasse.

--
Posted from [195.24.7.237]