Billigt bredbånd?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-10-01 19:16

Hej:

Min genbo taler om han måske vil anskaffe sig noget
han kalder "en bredbåndsopkobling hos et engelsk firma
med 2 Mbit/s og gratis telefonforbindelse for kun ca.
400 kr. pr. måned".

Kender nogen af jer noget til noget sådant?

--
Hej: Jørgen

Fra : Butch

Dato : 22-10-01 19:22

> [...]
> med 2 Mbit/s og gratis telefonforbindelse for kun ca.
> 400 kr. pr. måned".

> Kender nogen af jer noget til noget sådant?

Det hed Dixanet. Jeg skriver hed fordi de gik konkurs for ca en måned siden.
Surt for os som havde håbet på et billigt alternativ.

/Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-01 19:30

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> writes:

> Det hed Dixanet. Jeg skriver hed fordi de gik konkurs for ca en måned siden.
> Surt for os som havde håbet på et billigt alternativ.

"Et billigt alternativ"?

De nuværende muligheder er rasende billig i forhold til den generelt
høje kvalitet.

Vi kan selvfølgelig allesammen rende rundt og håbe på 100 Mbps for 10
kr./md., men det er urealistisk. Dixa-tilbuddet var knap så
urealistisk, men ikke desto mindre urealistisk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Butch

Dato : 22-10-01 20:29

> De nuværende muligheder er rasende billig i forhold til den generelt
> høje kvalitet.
I forhold til hvad?

/Butch

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-10-01 21:06

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en

> I forhold til hvad?

Den høje kvalitet!

NYT - Om skabelsen og syndfloden http://www.syndflod.dk - NYT
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-01 21:15

> I forhold til hvad?

Andre lande, produktions- og indkøbspris.
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 02:45

On Mon, 22 Oct 2001 20:16:21 +0200, "Jørgen Grandt"
<Unstable@ButOnCable.dk> wrote:

>Kender nogen af jer noget til noget sådant?

Din genbo, måske?

Det plejer at være lettere og mere hensigtsmæssigt at gå TILBAGE i en
informationsstrøm for at få be- eller afkræftet oplysninger, fremfor
at gå VIDERE med den.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 09:02

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> anbefalede:

> Din genbo, måske?
>
> Det plejer at være lettere og mere hensigtsmæssigt at gå
> TILBAGE i en informationsstrøm for at få be- eller afkræftet
> oplysninger, fremfor at gå VIDERE med den.

Ligefrem lettere? Altså at tjekke ca. 3000 meddelelser først?
Sådan som du kanske ville gøre det i dk.forbruger m.fl. ifald du
ville vide noget om folks erfaringer med tilsætningsstoffer i tunsalat?

Tak til dem som svarede.

--
Hej: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Vil du maile, så fjern først men fra min adresse.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 23-10-01 10:37

<cut>
> Ligefrem lettere? Altså at tjekke ca. 3000 meddelelser først?
> Sådan som du kanske ville gøre det i dk.forbruger m.fl. ifald du
> ville vide noget om folks erfaringer med tilsætningsstoffer i tunsalat?

Hmm hvis at du kommer 1½ time for sent til et seminar på 2 timer - stiller
du så også en masse spørgsmål der evt. allerede er besvaret? Det er god
kotume i det mindste at gøre et forsøg - selvom indrømmet at det til tider
kan være svært at finde de oplysninger man leder efter.

/Steen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 11:03

Steen Holm Pedersen spurgte:

> Hmm hvis at du kommer 1½ time for sent til et seminar på 2 timer
> - stiller du så også en masse spørgsmål der evt. allerede er besvaret?

Mon dog!

> Det er god kotume i det mindste at gøre et forsøg - selvom indrømmet
> at det til tider kan være svært at finde de oplysninger man leder efter.

Okay, så lad os være konkrete:
hvilke(n) tråd(e) og overskrift(er) handler om lige netop det firma og dets
tilbud & priser som jeg spurgte om?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-10-01 11:01

On Tue, 23 Oct 2001 12:03:16 +0200, "Jørgen Grandt"

http://deja.borderworlds.dk/search?search=dixa&maxage=0&submit=Search&groups=dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 11:37

Thomas Jensen sendte:

http://deja.borderworlds.dk/searchsearch=dixa&maxage=0&submit=Search&groups=
dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Jo, men forudsætter det ikke at man véd der findes et bredbåndsfirma
der hedder noget med 'dixa' og at det lige netop er dét det handler om?

Vidste vi det, så havde vi nok slet ikke spurgt her i gruppen, men var
gået ind på firmaets hjemmeside. Først i al fald...

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-10-01 20:07

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> writes:

> Jo, men forudsætter det ikke at man véd der findes et bredbåndsfirma
> der hedder noget med 'dixa' og at det lige netop er dét det handler om?

Ved din genbo ikke det?

--
"Chipmunks waste their days by eating nuts and playing instead of
plotting ways to kill other species."

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 22:38

Stefan Holm spurgte:

> Ved din genbo ikke det?

Sov godt.

Fra : Ole Hansen

Dato : 23-10-01 13:41

^^^^^^^^^^^^^^^^^^
<snip>

> Ligefrem lettere? Altså at tjekke ca. 3000 meddelelser først?
> Sådan som du kanske ville gøre det i dk.forbruger m.fl. ifald du
> ville vide noget om folks erfaringer med tilsætningsstoffer i tunsalat?

Du overser hele essensen i det, der bliver skrevet til dig. Det var en
opfordring til at spørge din genbo! :)

> Tak til dem som svarede.

Velbekomme! :) (Selvom det ikke var til mig.. Eller, jeg har jo lige
svaret, såøh..)

> --
> Hej: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk

--
Ole Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 17:57

On Tue, 23 Oct 2001 10:02:08 +0200, "Jørgen Grandt"

>Ligefrem lettere? Altså at tjekke ca. 3000 meddelelser først?

Nej, informationen kom i dit tilfælde fra din genbo. Derfor bør du
også spørge ham.

Er han i tvivl om hvem, der står bag (og om det bare er et rygte), må
han gå tilbage og spørge den kilde, han er blevet oplyst af.

>Sådan som du kanske ville gøre det i dk.forbruger m.fl. ifald du
>ville vide noget om folks erfaringer med tilsætningsstoffer i tunsalat?

Hvis min genbo sagde, at der var kokain i tunsalat, ville jeg bede ham
(og ikke dk.forbruger) om en kilde.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 18:48

Peter Brodersen skrev bl.a.:

"Jørgen Grandt" wrote:

> Nej, informationen kom i dit tilfælde fra din genbo. Derfor bør du
> også spørge ham.

Øhh? Hvordan kan du få dig selv til bare at /gætte/ på jeg ikke
har spurgt genboen (som jo spurgte mig!), før jeg spurgte gruppen?
Og langt mindre insinuere at både genboen og jeg tænker med den
gale ende af kroppen?

> Er han i tvivl om hvem, der står bag (og om det bare er et rygte), må
> han gå tilbage og spørge den kilde, han er blevet oplyst af.

Som så må tilbage til sin kilde som så må tilb.....

Dine synspunkter forekommer mig noget restriktive. Harmonerer de
fuldstændig med nyhedsgruppens fundats, retningslinjer og vejledning?

Fut: dk.admin.netikette

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 21:47

[gensendt, ramte den forkerte gruppe i første omgang]

On Tue, 23 Oct 2001 19:48:12 +0200, "Jørgen Grandt"

>Som så må tilbage til sin kilde som så må tilb.....

Ja, såfremt der ikke kan findes en "bred" kilde, som fx et
telefonnummer, et website, en nyhed i avisen eller lignende. Ellers er
det det, man populært kalder for "rygter". Og dem bør man kun gå
tilbage med.

Alternativet er, at nu har endnu en person i denne nyhedsgruppe hørt
om "billigt bredbånd" (uden at få læst resten), og så er stien endnu
længere for ham at gå tilbage. Så kan han spørge i et andet forum om
noget, han hørte i et tredje forum fra nogen, der havde hørt noget fra
en nabo - og det gør ikke, at han kommer tættere på en opklaring.

>Dine synspunkter forekommer mig noget restriktive. Harmonerer de
>fuldstændig med nyhedsgruppens fundats, retningslinjer og vejledning?

(fut overruled)

Min kommentar er ganske enkelt, at der er forskel på at være nysgerrig
og spørge til et marked, og så at høre et rygte og bringe det videre
som et spørgsmål. Sidstnævnte har forvoldt meget skade i tidens løb,
også udformet som et spørgsmål. Fx: "Jeg har hørt, at Wash&Go får folk
til at tabe deres hår. Er det rigtigt?"

--
- Peter Brodersen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-10-01 22:40

Peter Brodersen fortsatte:

> (fut overruled)

Sov godt.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 24-10-01 08:22

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message
Peter Brodersen fortsatte:

> Sov godt.

Endnu en forbipasserende banket på plads.

Et råd:
Gør News til en livsstil: læs fundatser, lær dem udenad
og efterlev, følg med i indlæg - hver dag, hver tråd, husk
hvad du så og bliv accepteret, hvis du ellers har de rigtige
holdninger i dine indlæg.

Tråden var syrlig som ofte, men solen skinner trods alt hvor jeg sidder .

Måske danske News, en dag når status som en lukket brugergruppe,
det kræver indsats, men jeg er lige ved at tro, at den er tilstede.

God dag kim

Fra : Simon Skals

Dato : 24-10-01 11:13

It seems Kim Nielsen wrote:
>Gør News til en livsstil: læs fundatser, lær dem udenad
>og efterlev, følg med i indlæg - hver dag, hver tråd, husk
>hvad du så og bliv accepteret, hvis du ellers har de rigtige
>holdninger i dine indlæg.

Er du sur over, at vi drillede dig med bongryger-reklamerne på
www.kabelnettet.dk?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Kim Nielsen

Dato : 24-10-01 18:04

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
It seems Kim Nielsen wrote:

> Er du sur over, at vi drillede dig med bongryger-reklamerne på
> www.kabelnettet.dk?

Nej, jeg er ikke sur, synes bare at mange herinde får en hård
medfart, når de ikke har sat sig ind i spillereglerne.

Jeg ved ikke om jeg har ret, har så meget andet at se til
end at forske i News, men får til tider den tanke, at
stemningen her er et ligeså specielt dansk fænomen, som
janteloven var det (er vist ved at tone ud).

Jeg forstår godt, at hvis man hver dag følger indlæg
i denne gruppe og næsten ligeså ofte møder spørgsmål
som f.eks. alle disse om Dixa, ja så kan det være trivielt,
men der er jo så ikke nogen der tvinger en til at
læse alle / selv komme med indlæg, i disse tråde.

Man kan vel bare konstatere at her er endnu en "Dixa"
og så lade det passere.

Gruppen her skal åbenbart styres med hård hånd,
sådan er det og jeg fik bare lyst til at give min mening
til kende.

Og nej, historien om bongryger-reklamerne kan ikke
bringe mit sind i kog, tværtimod finder jeg det morsomt,
samtidig med at jeg ærgrer mig på vegne af den virksomhed,
som signalerer at have styr på deres rotation og den
virksomhed som ikke var agtpågivende.

Med hensyn til virksomheden Kabelnettet, besøger
jeg stedet her som privatperson og føler ingen
forpligtelse til dialog i den anledning, heller ikke for
hvad der efterfølgende må opstå i denne tråd.

/Kim - som springer til andre gøremål.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 25-10-01 12:01

On Wed, 24 Oct 2001 18:04:12 +0100, "Kim Nielsen"
<kim_j_nielsen@-hotmail.com> wrote:

>Nej, jeg er ikke sur, synes bare at mange herinde får en hård
>medfart, når de ikke har sat sig ind i spillereglerne.

Ja, man må give dig ret i din påstand, der er som reel nogle stykker
herinde, der føler de skal håndhæve nogle regler, som i nogle andre
news grupper, man finder ud af hvem de er, så lægger man dem bare i
sit kill filter, og vupti, du hører ikke mere fra dem. )))

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-01 12:24

Jan Henning Larsen foreslog:

> [...]
> news grupper, man finder ud af hvem de er, så lægger man dem bare i
> sit kill filter, og vupti, du hører ikke mere fra dem. )))

Tak for tippet. Det er selvfølgelig en mulighed, om end det både er ret
radikalt og lidt ærgerligt. Men gør man det, vil man sikkert blive sparet
for andre ærgrelser...

--
Hilsen: Jørgen / http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XXXVI:

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 25-10-01 14:13

On Thu, 25 Oct 2001 13:01:06 +0200, Jan Henning Larsen wrote:

> [...]
> news grupper, man finder ud af hvem de er, så lægger man dem bare i
> sit kill filter, og vupti, du hører ikke mere fra dem. )))

Og du finder dig hævet over, at få din newsreader til at skrive Re: i
subject-linien?

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 25-10-01 19:00

On 25 Oct 2001 13:12:58 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>Og du finder dig hævet over, at få din newsreader til at skrive Re: i
>subject-linien?

Og hvad er så dit problem. lille ven.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-10-01 19:07

On Thu, 25 Oct 2001 19:59:55 +0200, Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Og hvad er så dit problem. lille ven.

at du totalt ignorerer de fælles spilleregler lille ven

plonk

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 26-10-01 11:49

On Thu, 25 Oct 2001 20:07:16 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>at du totalt ignorerer de fælles spilleregler lille ven

Er det dig igen, du er da også i næsten alle indlæg, leger du stadig
netpoliti, man kan følge dig, og 2-3 stykker mere i indlæggende, hvor
i sabler andre brugere ned, hvis det ikke lige går efter jeres hoved,
men de fælles spilleregler, det kører i da efter, er det nu jeg skal
grine.

Sørgeligt er der næsten jeres typer i alle newsgrupper.

>plonk

Er din tegnebog tom, siden den falder så hårdt.

Men jeg kan hører noget, det lyder også som et. PLONK

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-01 12:01

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:fafittc7brcgljer4uf7t6bk6vjce6rqk2@4ax.com...
> hvis det ikke lige går efter jeres hoved

Det drejer sig om at overholde de regler fællesskabet har vedtaget for
brug af disse grupper.
Er du utilfreds med reglerne kan du arbejde på at ændre dem i dk.admin

Det drejer sig ikke om at lege politi, men om irritation over at enkelte
ikke respekterer andre mennesker og det medie som mange herinde er meget
glade for.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-10-01 22:08

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Det drejer sig om at overholde de regler fællesskabet har vedtaget for
>brug af disse grupper.

>Det drejer sig ikke om at lege politi.

Jeg er ganske enig Martin ! - Men, overholdelse at reglerne bør fungere
ved hjælp af selvjustits !, og _ikke_ ved at en 6 - 8 stykker til
stadighed "leger politi" - Ja, der findes vel ikke et bedre udtryk for
dét ? - Det er hovedsagelig folk som man _kun_ ser noget til i en
selvpåtaget rolle som 'opdragere' - og det virker utroligt iriterrende
på de fleste, og kan egentlig kun opfattes som 'støj' i grupperne.

Og husk, der er ingen der 'ejer' dette her, og derfor heller ingen der
har myndighed til at irettesætte andre brugere. - Mon de samme personer
også stiller sig op ved fodgængerfeltet og råber af alle dem der går
over for rødt lys ?

Vel, der er nok ikke nogen universalløsning på problemet, som jeg dog
ikke anser for værende så stort som nogen gerne vil gøre det til, men
måske en mere diplomatisk form kunne anvendes, f.eks. kunnne man kort
svare på folks spørgsmål, og derefter, i gentagelsestilfælde, gøre dem
opmærksom på, i en ordentlig tone, at de måske ikke lige overholder
reglerne, eller måske spørger i en forkert NG. istedet for denne, til
tider nærmest flabede tone der benyttes. - Vi skal vel også lige passe
på at vi ikke skræmmer folk væk herfra inden de kommer igang ? - I
"gamle dage" hvor det _kun_ var computernørder der kom her var tonen nok
mere hård og brutal, men det hørte ligesom til, og ingen tog notits af
det, men idag er det "Hr. og fru Jensen" og de bliver nok ofte lidt
chokeret over at blive overfaldet på den måde det ofte sker her.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Deaster

Dato : 26-10-01 22:20

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> ved hjælp af selvjustits !, og _ikke_ ved at en 6 - 8 stykker til
> stadighed "leger politi" - Ja, der findes vel ikke et bedre udtryk for

Det er vel dem ikke har givet op endnu. Og selvjustits er jo temmeligt
svært når folk ikke gider læser www.usenet.dk før de går i gang med usenet.

> dét ? - Det er hovedsagelig folk som man _kun_ ser noget til i en
> selvpåtaget rolle som 'opdragere' - og det virker utroligt iriterrende
> på de fleste, og kan egentlig kun opfattes som 'støj' i grupperne.

Aha, og de fleste er hvem?

> [...]
> har myndighed til at irettesætte andre brugere. - Mon de samme personer
> også stiller sig op ved fodgængerfeltet og råber af alle dem der går

Nej, men hvis jeg kommer kørende i bil og du bare vader ud for rødt, så
lover jeg dig for at jeg råber af dig eller kører dig ned .

> [...]
> det, men idag er det "Hr. og fru Jensen" og de bliver nok ofte lidt
> chokeret over at blive overfaldet på den måde det ofte sker her.

Normalt syntes jeg tonen er meget sober, men engang imellem "koger" det
over når der kommer præcist det samme tåbelige og forkerte indlæg 30
gange, og det kunne løses ved at folk lige satte sig ind i www.usenet.dk.
Og lige med hensyn til Jans fuldstændige forrykte og amatøragtige
holdning til hvordan Ng'er fungerer så syntes jeg egentlig vi har været
mere tålmodige og pæne ved ham. Nu har jeg så "tjekket" lidt op på det
og det eneste andet sted han bevæger sig på usenet er i
dk.marked.privat.edb hvor alle skider højt og flot på alt der hedder
netetikkete og god opførsel og hvor gennemsnitsalderen vel er ca. 14 år,
så det er nok der han har "lært" hvordan man skal opføre sig på usenet.

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-10-01 23:13

Hej

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Det er vel dem ikke har givet op endnu.

Ja man må jo sige at de har en fantastisk udholdenhed

>Aha, og de fleste er hvem?

Ja normalt så er de fleste jo de 51 %, i dette tilfælde nok det tavse
flertal som ikke gider at gå ind i en debat om problemet, men blot lever
med det, eller dropper news.

>Nej, men hvis jeg kommer kørende i bil og du bare vader ud for rødt, så
>lover jeg dig for at jeg råber af dig eller kører dig ned .

Du ved nok at Danskerne er det eneste folkefærd i verden der kl. 3 om
natten på en helt øde gade, står og venter på at der skal blive grønt
før de går over

>Og lige med hensyn til Jans fuldstændige forrykte og amatøragtige
>holdning til hvordan Ng'er fungerer så syntes jeg egentlig vi har været
>mere tålmodige og pæne ved ham.

Vel, nu var mine bemærkninger nok også lidt mere generelle, og ikke
specifikt på udfoldelserne i denne tråd. Måske han blot 'morer sig' med
at provokere, for at se hvor ophidsede folk bliver ?, oftest er det
bedst at lade som om man ikke ser den slags, selv om det kan være svært.

Og nu er vist langt fra emnet i denne tråd.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Deaster

Dato : 26-10-01 23:29

Ole Rasmussen wrote:

> Hej
>
> Deaster <frankatnasa@hotmail.com> wrote:

KLIP>

> Du ved nok at Danskerne er det eneste folkefærd i verden der kl. 3 om
> natten på en helt øde gade, står og venter på at der skal blive grønt
> før de går over

Hæ hvis det er midt i København er det sgu ikke altid en dårlig idé.

KLIP>

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-01 22:35

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
> Det er hovedsagelig folk som man _kun_ ser noget til i en
> selvpåtaget rolle som 'opdragere'

Er det mig du omtaler?
Der skal en del til før jeg provokeres til en netikette-post

> f.eks. kunnne man kort
> svare på folks spørgsmål, og derefter, i gentagelsestilfælde, gøre dem
> opmærksom på, i en ordentlig tone, at de måske ikke lige overholder
> reglerne

Jeg har set en del gentagelse i denne tråd...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-10-01 23:13

Hej Martin

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Er det mig du omtaler?

Nej ! - Absolut ikke, du kom bare med de 'forløsende ord' hvor mine
komentarer passede under.

>Jeg har set en del gentagelse i denne tråd...

Ja - Mine bemærkninger var nok også mere generelle betragtninger omkring
problemet, og ikke specifikt denne tråd, det er jo noget der til
stadighed gentager sig i alle NG.

Nu er vi vist iøvrigt ved at dreje væk fra emnet i denne tråd: Billigt
bredbånd?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-01 00:08

Fri, 26 Oct 2001 23:08:17 +0200, skrev Ole Rasmussen
<dont@mailme.net>:

> [...]
>har myndighed til at irettesætte andre brugere. - Mon de samme personer
>også stiller sig op ved fodgængerfeltet og råber af alle dem der går

Når folk helt bevidst laver nogle ændringer i deres newsreaders
opsætning, så synes jeg godt man kan tillade sig at være lidt
efter dem.

Her fjerner Jan helt bevidst Re: i svar og det er ikke noget, man
normalt ville gøre, hvorfor skulle man det?

Det er ren chikane.

Hvis det havde været bundcitering eller for lang signatur, så
havde det været noget andet, for det kan skyldes uviddenhed og
manglende kendskab til netikette.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-10-01 08:13

Knud Gert Ellentoft skrev bl.a.:

> Her fjerner Jan helt bevidst Re: i svar og det er ikke noget, man
> normalt ville gøre, hvorfor skulle man det?
>
> Det er ren chikane.

Undskyld, jeg spørger - men er der noget som helst *teknisk*
el.lign. argument for at man /skal/ medtage "Re:"? Eller er det pga.
kosmetiske og traditionsbundne årsager at det er 'pænest' eller
mest praktisk?

Indlægget lægger sig vel i tråden på samme sted og i samme
rigtige rækkefølge uanset om der står "Re:" foran emnet eller ej.
Eller hvad?

(Mine spørgsmål er ikke forsøg på at fortsætte diskussionerne;
jeg er kun nysgerrig.)

--
Jørgen Grandt
Berømte Sidste Ord VI:

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-10-01 08:34

"Jørgen Grandt" <Unstable@OnCable.dk> writes:

> [...]
> el.lign. argument for at man /skal/ medtage "Re:"? Eller er det pga.
> kosmetiske og traditionsbundne årsager at det er 'pænest' eller

Det kommer an på hvad du mener med teknisk. Men normalt er det en konven-
tion - som _intet_ har at gøre med kosmetiske ting at gøre. Grunden til
at man skriver Re:, eller Vs: eller whatever er at man ved at scanne nye
poster - med det sammme kan se at det er en posting, der vedrører et tid-
ligere emne.

> Indlægget lægger sig vel i tråden på samme sted og i samme
> rigtige rækkefølge uanset om der står "Re:" foran emnet eller ej.
> Eller hvad?

Du glemmer bare et par ting.

1) Ja hvis du har tråden stadigvæk - så lægger den sig det samme sted -
men hvis du ikke har - f.eks. du har læst de andre så ser den ud som en
normal post.

2) Hvis en bruger har slettet References - ja så starter den en ny tråd,
og dette kan teknisk have _mange_ bagdele - f.eks. kan jeg i min
newsreader (gnus) sætte en tråd til at være uinteressant - dvs. jeg
ikke ser den. Hvis folk nu retter som de har lyst, så virker dette
ikke.

3) En konvention er ikke kun noget der har med tradition eller kosmetik
at gøre, det er en måde at systematisere noget, som ellers ville være
kaotisk eller anarkistisk. Hvilket gør det nemmere og rarere at følge
med i grupperne.

> (Mine spørgsmål er ikke forsøg på at fortsætte diskussionerne;
> jeg er kun nysgerrig.)

Helt ok. Selvom dette burde høre til i news:dk.admin.netikette, hvortil jeg
da også XFut'ter den.

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 27-10-01 09:43

On Sat, 27 Oct 2001 09:12:36 +0200, "Jørgen Grandt"
<Unstable@OnCable.dk> wrote:

>Undskyld, jeg spørger - men er der noget som helst *teknisk*
>el.lign. argument for at man /skal/ medtage "Re:"?

Ja...

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1036.html
(Standard for Interchange of USENET Messages)

Se specielt afsnit 2.1.4 og 2.2.5.

/Jesper

--
We all can't be heroes. Somebody has to
sit on the sides and clap as they go by

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-10-01 12:29

"Jørgen Grandt" <Unstable@OnCable.dk> writes:

> Undskyld, jeg spørger - men er der noget som helst *teknisk*
> el.lign. argument for at man /skal/ medtage "Re:"?

Det står i standarden for Usenet-brug, er jeg ret sikker på. Jeg kan
sandt at sige ikke huske RFC-nummeret.

Ideen er, at man så fra overskriften kan se, at det er en reaktion på
et andet indlæg og ikke en trådstarter.

Jeg bruger det selv som sådan, når jeg søger tilbage i en tråd for at
finde det oprindelige indlæg.
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-10-01 02:13

Ole Rasmussen <dont@mailme.net> writes:

> [...]
> selvpåtaget rolle som 'opdragere' - og det virker utroligt iriterrende
> på de fleste, og kan egentlig kun opfattes som 'støj' i grupperne.

Åh ja, det mytiske netpoliti. Sjovt nok er jeg aldrig stødt på det. De
folk jeg ser vejlede er ivrige eller i det mindste aktive
debattører. Jeg færdes nok i de forkerte grupper.

> [...]
> har myndighed til at irettesætte andre brugere. - Mon de samme personer
> også stiller sig op ved fodgængerfeltet og råber af alle dem der går

Hvis en idiot sidder og snakker i mobiltelefon i biografen, snakker
højlydt med vennerne på biblioteket, eller sidder udenfor en boligblok
og dytter (for nu at have en bil-analogi med) er der før eller siden
nogen, der beder vedkommende om at opføre sig ordentligt.

Ham, der reagerer ved at sige "undskyld, jeg var ikke opmærksom på, at
det var et problem" og holder op, kan de fleste acceptere.

Ham, der reagerer ved at sige "DET ER MIN MOBI/VENNEKREDS/BIL! BLAND
DIG UDENOM!" er en tåbe og bør indberettes til nærmeste autoritet - i
eksemplerne hhv. kontrollør, bibliotekar og politi. Her hans udbyder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Simon Skals

Dato : 25-10-01 21:58

It seems Jan Henning Larsen wrote:

>Og hvad er så dit problem. lille ven.

Din newsreader er broken. Der skal stå "Re:" i starten af
subject-linjen, når du svarer på et indlæg.

Det indsætter en ordentlig newsreader helt automatisk, så jeg går
ud fra, at du selv fjerner det? Lad være med det.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 25-10-01 23:32

On Thu, 25 Oct 2001 19:59:55 +0200, Jan Henning Larsen wrote:

> Og hvad er så dit problem. lille ven.

At din newsreader er defekt, eller at du selv fjerner Re: i subject.

At du så er nedladende derudover, er mig ligegyldigt.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 26-10-01 11:39

On 25 Oct 2001 22:31:59 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>At din newsreader er defekt, eller at du selv fjerner Re: i subject.

Min newsreader er sat op som den skal, at du måske bruger et andet
program, er ligesom ikke mit problem, har aldrig fået nogle klager,
men selvfølgelig skal det kommer i denne gruppe, med folk der har en
holdning "jeg ved bedre", har du et problem, kan du bare hoppe videre,
jeg tvinger dig ikke til at læse disse indlæg.

>At du så er nedladende derudover, er mig ligegyldigt.

Jamen, så er formålet opnået.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-10-01 11:47

Den Fri, 26 Oct 2001 12:38:52 +0200 skrev Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> :

>Jan Henning Larsen

Du er en nar!

ploink

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-10-01 11:46

Jan Henning Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> Min newsreader er sat op som den skal,

Den overholder ikke standarderne for Usenet-brug.

Fra : Simon Skals

Dato : 26-10-01 11:49

It seems Jan Henning Larsen wrote:
>Min newsreader er sat op som den skal,

Vist er den ej.

Kan du svare på dette spørgsmål:

Sletter du selv 'Re:' i starten af emnelinjen, når du besvarer et
indlæg?

Hvis ja: Hold op med det.

Hvis nej: Bed om hjælp til at udbedre fejlen i
dk.edb.internet.software.mail+news

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-01 12:03

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ueittsle33j3t9i8idvol16n5clut01ha@4ax.com...
> Min newsreader er sat op som den skal

Nej, den overholder ikke standarderne

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 26-10-01 12:07

On Fri, 26 Oct 2001 12:38:52 +0200, Jan Henning Larsen wrote:

> [...]
> holdning "jeg ved bedre", har du et problem, kan du bare hoppe videre,
> jeg tvinger dig ikke til at læse disse indlæg.

Kører du også den forkerte vej på motorvejen?

> Jamen, så er formålet opnået.

Fjols.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-10-01 12:13

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> writes:

> Kører du også den forkerte vej på motorvejen?

Min bil er sat op som den skal, at du måske bruger andre
færdselsregler, er ligesom ikke mit problem, har aldrig fået nogle
klager, men selvfølgelig skal det kommer i denne gruppe, med folk der
har en holdning "jeg ved bedre", har du et problem, kan du bare køre
videre, jeg tvinger dig ikke til at køre ind i mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-01 12:19

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Min bil er sat op som den skal, at du måske bruger andre
> færdselsregler, er ligesom ikke mit problem

Det var også på tide med en bil-analogi

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-10-01 13:22

> [...]

>Min newsreader er sat op som den skal, at du måske bruger et andet
>program, er ligesom ikke mit problem, har aldrig fået nogle klager,

Jo! du citerer selv én. Her er én til.

Fra : Deaster

Dato : 26-10-01 13:22

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Min newsreader er sat op som den skal, at du måske bruger et andet

Hmm, du er åbenbart både en amatør og påstålig, dig om det.

Klage afsendt.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

KLIP>

Fra : UlleDulle

Dato : 27-10-01 01:17

On Fri, 26 Oct 2001 14:22:05 +0200, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Hmm, du er åbenbart både en amatør og påstålig, dig om det.
>
>Klage afsendt.

Der er noget her, jeg ikke forstår ved denne debat. Hvis 1 eller
persorne poster på en måde som generer andre, hvorfor smider i dem
ikke bare i jeres killfilter. Så er i da ikke generet af det mere. Jeg
er en af dem, der er ligeglad med, hvordan folk poster. Derfor forstår
jeg heller ikke, hvorfor en masse brokker sig, når de nemt kan løse
problemet selv.

Mvh Ulrich

Fra : John Hinge

Dato : 27-10-01 05:57

UlleDulle wrote:

> [...]
> er en af dem, der er ligeglad med, hvordan folk poster. Derfor forstår
> jeg heller ikke, hvorfor en masse brokker sig, når de nemt kan løse

Måske fordi man ikek synes det er en løsning ?
Hvis man putter en provokatør i killfilteret så ser man det ikke
mere, det er rigtigt, men hvis man opdrager ham, evt, hvis det er
nødvendigt, gennem en klage til hans udbyder i meget grove tilfælde
så hjælper man til at nedbringe støjmængde og/eller irritations
momenterne fra vedkommende.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
repræsenterer fra denne IP i høj grad kun sig selv.

Fra : UlleDulle

Dato : 27-10-01 09:48

On Sat, 27 Oct 2001 06:57:29 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

> [...]
>nødvendigt, gennem en klage til hans udbyder i meget grove tilfælde
>så hjælper man til at nedbringe støjmængde og/eller irritations

Vil det virkelig sige, at i hellere brokker jer end løser problemet?
Det lyder altså underligt i mine ører.

Nu har jeg selv arbejdet for en internetudbyder i flere år og har
bl.a. taget mig af klager over folk på usenet. Jeg har aldrig
nogensinde skulle irettesætte nogen over den måde, de svarer på indlæg
på, eller hvis de ikke poster i tråd. Tror i, at internetudbyderne vil
irettesætte en kunde, hvis der bliver klaget over de i mine øjne
bagateller?

Mvh Ulrich

Fra : 007

Dato : 31-10-01 21:56

On Sat, 27 Oct 2001 08:47:46 GMT, ufc@sol.dk (UlleDulle) wrote:

>Nu har jeg selv arbejdet for en internetudbyder i flere år og har

Hvem?

--
007
AKA

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-10-01 21:50

Jan Henning Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Min newsreader er sat op som den skal,

Dvs. at du indrømmer, at du med vilje selv ødelægger dine indlæg, før
du afsender dem?

Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig andre forklaringer, hvis din
newsreader er korrekt opsat.

Men hvad er dit motiv?

Motivet er vel ikke at komme til at fremstå som et fjols - selv om det
naturligvis er konsekvensen.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-01 22:25

On Fri, 26 Oct 2001 12:38:52 +0200, Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

Lige en linie fra din header, der viser hvilken newsreader du bruger.

>Min newsreader er sat op som den skal,

Dvs. at du manuelt fjerner Re: hvorfor gør du det? det har et formål.
Og hvor er din sig. seprator som er to stk - efterfulgt af et mellemrum
alså "-- " havde du den, så fjernede anders newsreader automtisk din
signatur.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 24-10-01 17:27

On Tue, 23 Oct 2001 23:39:57 +0200, "Jørgen Grandt"
<Unstable@ButOnCable.dk> wrote:

>Peter Brodersen fortsatte:

>Sov godt.

Ja, du blev ikke klogere af at spørge herinde, desværre, en masse
indlæg, uden besvarelse, sørgeligt.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-01 18:24

Jan Henning Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> Ja, du blev ikke klogere af at spørge herinde, desværre, en masse
> indlæg, uden besvarelse, sørgeligt.

Såh?

Det første svar på indlægget
(<WsZA7.30$BZ1.6042@news000.worldonline.dk>) besvarede spørgsmålet og
afstedkom en tråd om det urealistiske i Dixa's tilbud.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-10-01 21:47

On Wed, 24 Oct 2001 18:27:16 +0200, Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja, du blev ikke klogere af at spørge herinde, desværre, en masse
>indlæg, uden besvarelse, sørgeligt.

.... men hjælp til selvhjælp er ikke at fornægte.

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon Pedersen

Dato : 24-10-01 16:44

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Hvis min genbo sagde, at der var kokain i tunsalat, ville jeg bede ham
> (og ikke dk.forbruger) om en kilde.

- og for en sikkerheds skyld købe et par kilo.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-01 23:09

Jørgen Grandt spurgte i mandags:

> Min genbo (...)
> Kender nogen af jer noget til noget sådant?

Efter hvad min henvendelse har afstedkommet i ugens løb
har jeg i dag meddelt min genbo at jeg ikke længere tør være
på talefod med ham. Han lovede dog han ikke ville be om
hjælp en anden gang - så vi ses jo nok jo, sagde Pinnochio.

--
Jørgen Grandt
Berømte Sidste Ord IV: