Andet multimedie
bentjuul 3670
Streg effekt i PhotoDraw
Fra : Tmpj

Dato : 22-10-01 14:56

Hej.
Er der nogle der ved hvordan at man laver de her streg effekter på
billeder og kan man gøre det i MS PhotoDraw? Eller skal man bruge et
andet program.

Hilsen Troels Just.

P.S. Ved du ikke hvad jeg mener med streg effekt så kig på dette
billede:
http://www.nintendome.dk/forum/button_login.gif

http://www.kandu.dk/

Fra : webjensen

Dato : 22-10-01 14:59

"Tmpj" <Tmpj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der nogle der ved hvordan at man laver de her streg effekter på
> billeder og kan man gøre det i MS PhotoDraw? Eller skal man bruge et
> andet program.

Måske skal du prøve at søge på ordene venetian blind, photoshop action?
Fandt selv lidt af den slags på Google, men du må hellere selv vurdere, om
det er det, du ønsker. Good luck

mvh
webjensen

Fra : jopa

Dato : 22-10-01 16:43

"webjensen" skrev .
> Måske skal du prøve at søge på ordene venetian blind, photoshop action?

Photoshop actions duer vist ikke til Photo Draw

--
jopa

www.webshop-jylland.dk Gratis Butiksløsning
www.jp-web.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-10-01 15:11

Tmpj skrev: (messageID: <news:rvVA7.7054$5v1.522841@news010.worldonline.dk>)

> Er der nogle der ved hvordan at man laver de her streg effekter på
> billeder og kan man gøre det i MS PhotoDraw? Eller skal man bruge et
> andet program.

Det hedder også 'scanlines' og der findes 1000-vis af tutorials om det på
nettet. Fx: http://www.edevcafe.com/docs/31.html Der er naturligvis mange
variationsmuligheder, der alle afhænger af hvilket resultat, du ønsker.

De fleste tutorials, også ovenstående, er til Photoshop, men det kan nok
lade sig gøre, at lave det i PhotoDraw.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net