strftime() ??
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-10-01 22:09

Hejsa NG,

Er der lige en, der kan forklare denne her fra manualen:

string strftime(string format, int [timestamp])

Jeg skal bruge den til at retunere et uge-nr. udfra en given dato. Det jeg
er ikke kan greje, er, hvilket format [timestamp] skal have. Jeg har forsøgt
med:

$weekNum = strftime("%W", 21102001);
echo "$weekNum";

- hvilket returnerer "35" og så vidt jeg er orienteret er vi p.t. i uge 42

Kan nogen hjælpe?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thor Dreier

Dato : 21-10-01 22:16

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message
> $weekNum = strftime("%W", 21102001);
> echo "$weekNum";
> - hvilket returnerer "35" og så vidt jeg er orienteret er vi p.t. i uge 42

strftime vil have unixtime som parameter.

Hvis du har datoen som DDMMÅÅÅÅ så kan du gøre noget i retningen af
følgende:

$dato = "21102001";
$weekNum = strftime("%W", mktime(0,0,0, substr($dato,2,2),
substr($dato,0,2), substr($dato,4,4)));

--
Ja hej dav

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-10-01 23:16

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følgende:
>
> $dato = "21102001";
> $weekNum = strftime("%W", mktime(0,0,0, substr($dato,2,2),

Lige i øjet Takker!

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk