Ekstern skærm til imac ?
Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 20:59

Kan man sætte en ekstern 17" pc skærm til en imac 233 ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 21:14

In article <1f1ne4o.p4iwgs2xg9ogN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Kan man sætte en ekstern 17" pc skærm til en imac 233 ?

Ikke umiddelbart - og så er det ligemeget hvilken skærm det er.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:32

> Ikke umiddelbart

Jeg synes bare at have hørt at en imac kunne dublere skærmbilledet til
en ekstern skærm, måske var det en ibook... hmmm

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 21:39

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Jeg synes bare at have hørt at en imac kunne dublere skærmbilledet til
> en ekstern skærm,

iMac AGP modellerne (+350MHz)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:58

> iMac AGP modellerne (+350MHz)

Ahhhh, so ist es

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 21:40

In article <1f1nfpq.qpoexv8e5n4mN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Jeg synes bare at have hørt at en imac kunne dublere skærmbilledet til
> en ekstern skærm, måske var det en ibook... hmmm

Ja og nej. Nyere iMac'er har en VGA-port, så du kan sætte en ekstern
skærm til den. Svjh kunne man også til de første iMac'er få et kort, så
man kunne sætte en eksterne skærm til dem (eller var det et hack, hvor
man selv skulle ind og lodde?).
Nogen af iBook'erne kan også tilsluttes en ekstern skærm.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 21:54

> Svjh kunne man også til de første iMac'er få et kort, så
> man kunne sætte en eksterne skærm til dem (eller var det et hack, hvor
> man selv skulle ind og lodde?).

det var et voodoo2 kort, dvs kun et 3D kort som overtog 3D accelration
på den interne skærm

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 22:00

In article <1f1ngt9.1f1c6ct38o1ilN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> det var et voodoo2 kort, dvs kun et 3D kort som overtog 3D accelration
> på den interne skærm

Jeg mente bare der var et hack, der gav en ekstern skærmport. V2 kortet
var svjv til Mazarin-porten.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-10-01 23:07

> til Mazarin-porten.

.... og så ku' man stille den tilhørende kaffe på den kopholder som var
indbygget så smart på de første iMac'er

(Jeg måtte en tur hos Lowendmac for at finde frem til at den hemmelige
staves "mezzanine". Jeg ved godt at det er en uskik at påpeger andres
stavefejl, men det var også mere fordi den frembragte et sjovt "billede"
her ovenpå den sene aftenkaffe.)

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 23:46

In article <1f1njom.17w79vg7rqj1oN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> ... og så ku' man stille den tilhørende kaffe på den kopholder som var
> indbygget så smart på de første iMac'er

Nemlig. Kaffe og kage, og så mangler vi sådan set bare beosteren til
resten.

> [...]
> staves "mezzanine". Jeg ved godt at det er en uskik at påpeger andres
> stavefejl, men det var også mere fordi den frembragte et sjovt "billede"

"Stavefejlen" var nu planlagt med stor omhu. Nu har vi lige haft en
længere tråd (eller 3) om benævnelsen af diverse taster, så jeg tænkte
vi kunne fortsætte med diverse porte.

Alt andet lige, så lyder Mazarin da noget lækrere end Mezzanine.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 00:15

> så jeg tænkte vi kunne fortsætte med diverse porte.

portsniffer, også dig?

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-10-01 00:39

In article <1f1nng5.2qxct8m9uo32N%spam@reippuert.dk>,

> portsniffer, også dig?

Bare det ikke er Marys porte - de lugter af åft (siges med kiks i
munden).

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:58

> [...]
> man selv skulle ind og lodde?).
> Nogen af iBook'erne kan også tilsluttes en ekstern skærm.

OK

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 21:17

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Kan man sætte en ekstern 17" pc skærm til en imac 233 ?

nej

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 21-10-01 22:14

Ifølge den her side kan man godt v.h.a. mezzanine-porten.
http://www.theimac.com/products/highlites/mezzaninecards.shtml

Jakob H K wrote:

>Kan man sætte en ekstern 17" pc skærm til en imac 233 ?
>

>Hygge
>

>Jakob H K

Jesper Hauge Jensen

"Jeg er nok mest bange for Xenofober"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 22:22

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Ifølge den her side kan man godt v.h.a. mezzanine-porten.
> http://www.theimac.com/products/highlites/mezzaninecards.shtml

fint, designer og producerer ligeet kort?

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 22:34

In article <1f1ni7s.8jpwch12zr51cN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> fint, designer og producerer ligeet kort?

Er du nu heeelt sikker på at du er den rette til opgaven?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 22:48

> Er du nu heeelt sikker på at du er den rette til opgaven?

fhkjhfcyv9omcnf

glemte et "du"... en dag glemmer jeg mig selv.

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 22:57

In article <1f1njec.cy4q6515wbphuN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> glemte et "du"... en dag glemmer jeg mig selv.

For meget lattergas?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 23:12

> For meget lattergas?

for mange korrespondancer på en gang...

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 21-10-01 23:20

Martin Edlich wrote:

>Er du nu heeelt sikker på at du er den rette til opgaven?

Jeg er heeelt sikker på at jeg ikke er den rette, men indenfor
IT-verdenen skal man vel tænke i muligheder. Hvis der er et par tusind
der lige melder sig som købere på forhånd, så skal jeg nok arrangere det
Nå men måske var det det Jakob H K havde hørt om, så helt ved siden
af var det ikke.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-10-01 23:05

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Kan man sætte en ekstern 17" pc skærm til en imac 233 ?

Man kan vist frakoble den indbyggede skærm og sætte en anden skærm på i
stedet.

Der er et stik bag bagdækslet, der ligner det gammeldags Mac-skærmstik.
Der _burde_ man jo egentlig kunne tilkoble en ekstern skærm?

En dag når jeg keder mig på jeg prøve på min iMac 266 :)

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-01 07:17

Christian Flintrup <ic@osxhacks.com> wrote:

> [...]
>
> Der er et stik bag bagdækslet, der ligner det gammeldags Mac-skærmstik.
> Der _burde_ man jo egentlig kunne tilkoble en ekstern skærm?

Nu bør man jo ikke sende "me too" postings, men da alle andre
siger noget andet, vil jeg lige nævne, at jeg også mener, at det er det
rigtige svar. Den interne skærm er sluttet til skærmkortet med et helt
almindeligt stik, så man kan blot åbne sin iMac, tage stikket ud, og så
sætte en ekstern skærm til. Der skal naturligvis en passende adapter på,
og man skal have ledningen ud gennem kabinettet. Jeg mener ikke, det er
så svært, men jeg har kun læst om det. Jeg har ikke selv nogen skærm at
prøve det på.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster