Warhammer Fantasy Roleplay
Fra : Christian

Dato : 21-10-01 17:05

Hvor meget er 1 ENC eller bare 100 ENC i normal vægt klasse - Gram eller kg
?

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 22-10-01 06:40

Christian wrote:

> Hvor meget er 1 ENC eller bare 100 ENC i normal vægt klasse - Gram eller
> kg ?

Jeg kan se på side 292 i regelbogen, at en mønt ca. vejer en ounce (eller
28gram). Det man kan bære er defineret på side 75, nemlig 100 enc. per str.

håber det hjælper.

Linus

Fra : Jesper Hylling

Dato : 22-10-01 11:23

"Linus Riel Petersen" <linus@fys.ku.dk> wrote in message

> Jeg kan se på side 292 i regelbogen, at en mønt ca. vejer en ounce (eller
> 28gram). Det man kan bære er defineret på side 75, nemlig 100 enc. per
> [...]
Så mangler vi bare at finde ud af hvor meget enc. een mønt svarer til (eller
hvor meget 100 mønter svarer til), så kan vi regne ud hvor meget en given
character med en given enc. level kan bære i "virkelige" gram (eller
ounces).. =)

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-10-01 21:01

- men er det ikke noget med, at enc-points både dækker vægt og fylde?? Har
det noget at sige? Det er jo nok lettere at slæbe rundt på 50 kg bly end 50
kg fjer - eller er det omvendt?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

www.oyvind.dk/warhammer.htm

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 28-10-01 22:40

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]
> det noget at sige? Det er jo nok lettere at slæbe rundt på 50 kg bly end

Jo det er rigtigt - der er en blanding af de to faktorer. Jeg kan sgu bare
ikke huske hvad der står om det.

Jakob

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 02-11-01 01:10

Tjah... jeg kan heller ikke huske det (men jeg kan da sikkert tjekke det en
dag, jeg har tid, hvis jeg husker det) - vi har ikke rigtigt spillet med det
i vores gruppe; vi havde købt vores egen kro, hvor vi efterlod det vi ikke
skulle bruge når vi ind imellem kom forbi den.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

www.oyvind.dk/warhammer.dk