Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign - indsæt billede
Fra : Christian Hansen

Dato : 21-10-01 18:19

Hej

Her kommer lige et totalt begynder spørgsmål:

Hvordan indsætter man et billede i indesign. Jeg kan ganske enkelt ikke
finde noget som helst værktøj til det. Hjælpefunktionen er ikke til
megen hjælp.

HJÆLP

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-10-01 18:39

Nu fandt jeg selv ud af, at man kan indsætte billeder med file->place ,
men er det så den "rigtige" måde at gøre det på?

MVH Christian

Fra : Madsen

Dato : 21-10-01 17:16

"Christian Hansen" <webmaster@telescopium.dk> skrev:

> Nu fandt jeg selv ud af, at man kan indsætte billeder med file->place ,
> men er det så den "rigtige" måde at gøre det på?

Det mest "normale" er nok at lave en ramme med Rectangle Frame
Tool eller måske Ellipse eller Polygon Frame Tool og så indsætte
dit billede i rammen vha. File > Place.
På den måde kan du på forskellige måder tilpasse rammen og der-
med billedet til dit layout.
Hvis du sidder ved en pc så prøv evt. at højreklikke på en sådan
ramme med et indsat billede og se hvilke muligheder der ligger
under afsnittet Fitting. (Ligger også i Object > Fitting-menuen.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 22-10-01 00:27

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Det mest "normale" er nok at lave en ramme med Rectangle Frame
> Tool eller måske Ellipse eller Polygon Frame Tool og så indsætte
> dit billede i rammen vha. File > Place.

Tja, og den ramme bliver egentlig også automatisk oprettet når
man vælger File > Place, så hvordan du vælger at gøre det, er
vist smag og behag. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 21-10-01 17:18

"Christian Hansen" <webmaster@telescopium.dk> skrev:

Dit ur passer forresten ikke.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-10-01 18:46

Madsen wrote:

> "Christian Hansen" <webmaster@telescopium.dk> skrev:
>
> Dit ur passer forresten ikke.

Det har det med at komme ud af trit. Det skyldes at jeg bruger linux og
derpå køre en virtuel computer med windows ( som testmiljø til
hjemmesider o.a.) Den virtuelle maskine giver direkte adgang til
hardwaren, hvorfor windows åbentbart kan finde på at ændre min
systemklokke. Det er lidt irriterende

Men mange tak for din hjælp. I øvrigt synes jeg det er en ret smart måde
at inkludere objekter på i InDesign, da man så kan ændre dem nemt.

MVH Christian