E-Mail
webnoob 5265
Hvilken mail og news klient
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 18:55

Nogle gode foreslag til hvilken mail og news klient jeg skal have fat i,
den skal kunne følgende ting

1) Bruge flere forskellige POP3 account
2) Secure Auth på POP3 og SMTP servere
3) effektiv killfilter
4) nem brugerflade
5) huske passwords til news og mail servere.

Nogen gode foreslag?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-10-01 19:57

Lars Hoffmann <larshoffmann@teleline.es> skrev:

> [...]
> 3) effektiv killfilter
> 4) nem brugerflade
> 5) huske passwords til news og mail servere.

Til News: XNews http://xnews.3dnews.com
Til mail: Eudora http://www.eudora.com/

Det er de to programmer jeg bruger og dem er jeg godt tilfreds med.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Dino

Dato : 20-10-01 20:28

I <news:Xns9140D51052DC2.miljokemi.dk@130.226.1.34> 20-10 2001, skrev
Morten Bjergstrøm:

> Til News: XNews http://xnews.3dnews.com
> Til mail: Eudora http://www.eudora.com/
>
> Det er de to programmer jeg bruger og dem er jeg godt tilfreds med.

Jeg er enig i Xnews, men synes Calypso er et bedre valg til email.
<http://www.calypsoemail.com/>

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 22:32

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in
Bedrock.DogHouse:

> Jeg er enig i Xnews, men synes Calypso er et bedre valg til email.
> <http://www.calypsoemail.com/>

Jeg prøver Xnews. Den ligner noget man lige skal bruge en dag eller to
på at vende sig til. Det ser dog ud til at den ikke kan bruge Secure
Auth på smtp server.
Flere foreslag er selvfølgelig velkomne.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-01 21:13

Lars Hoffmann skrev i dk.edb.internet.software.mail+news

> Jeg prøver Xnews. Den ligner noget man lige skal bruge en dag eller to
> på at vende sig til.

Kender du Ovi?

http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

--
mvh Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-01 00:05

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in
Bedrock.DogHouse:

> Jeg er enig i Xnews, men synes Calypso er et bedre valg til email.
> <http://www.calypsoemail.com/>

Hvordan får jeg Calypso til at markere en email som læst uden at jeg
skal trykke ctrl+r eller åbne emailen i et nyt vindue?

Fra : Dino

Dato : 20-10-01 23:44

I <news:Xns9140EA45D8868larshoffmannac@212.177.105.154> 20-10 2001, skrev
Lars Hoffmann:

> Hvordan får jeg Calypso til at markere en email som læst uden at jeg
> skal trykke ctrl+r eller åbne emailen i et nyt vindue?

Ved fokus i Preview vinduet, markeres tekst email som læst efter 2 sek.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-10-01 22:23

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> skrev:

> Jeg er enig i Xnews, men synes Calypso er et bedre valg til email.
> <http://www.calypsoemail.com/>

Programmet opfordrer jo til bundcitering og det ser ikke ud til, at man
kan markere den del af mailen man ønsker at besvare. Programmet er
iøvrigt sat op til HTML i defaultopsætningen.

Fra : Dino

Dato : 20-10-01 23:49

I <news:Xns9140EDC27E8DA.miljokemi.dk@130.226.1.34> 20-10 2001, skrev
Morten Bjergstrøm:

> Programmet opfordrer jo til bundcitering og det ser ikke ud til, at man
> kan markere den del af mailen man ønsker at besvare.

Rigtigt. Men bundcitering i mail synes jeg ikke er så slemt, det er
forskel på mail og news.

> Programmet er iøvrigt sat op til HTML i defaultopsætningen.

Også rigtigt, men ændres nemt i Mailbox - Properties - faneblad Compose.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-01 02:00

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in
drock.DogHouse:

> Rigtigt. Men bundcitering i mail synes jeg ikke er så slemt, det er
> forskel på mail og news.

Enig, der er mange "amatører" der kun læser en halv email når man
skriver lige efter citering.

> Også rigtigt, men ændres nemt i Mailbox - Properties - faneblad
> Compose.

Defaultopsætninger er til for at ændres.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-10-01 09:08

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> skrev:

> Rigtigt. Men bundcitering i mail synes jeg ikke er så slemt, det er
> forskel på mail og news.

Det er jeg så ikke enig i. Bundcitering i email er ligeså meget noget
rod som det er på Usenet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-10-01 15:34

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er jeg så ikke enig i. Bundcitering i email er ligeså meget
> noget rod som det er på Usenet.

Amen! Det er fælt.

Hvis man vil være meget høflig, kan man i e-mails evt. øverst lige
skrive en kort besked, så mobbimobbifolket kan se, hvad den omhandler.
(Fx "Hej Monica. Jeg kommer i morgen som aftalt. Mailen uddyber det
blot, haster ikke").

Bare for en god ordens skyld har jeg selv ingen mobbimobbi og agter ej
heller at få det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 22:51

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in

> Til News: XNews http://xnews.3dnews.com

Første Problem:
Hvordan får jeg XNews til at vise alle posts, istedet for kun at vise
ulæste posts?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 22:57

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> wrote in

> Første Problem:
> Hvordan får jeg XNews til at vise alle posts, istedet for kun at
> vise ulæste posts?

OK, jeg fandt ud af det ctrl+F1 -> misc -> marker "load read
articles"
Problem #2:
Kan jeg få XNews til at markere quotet takst med en anden farve eller
skrifttype?

Fra : Dino

Dato : 20-10-01 21:30

I <news:Xns9140DECDF2EA4larshoffmannac@212.177.105.154> 20-10 2001, skrev
Lars Hoffmann:

> Problem #2:
> Kan jeg få XNews til at markere quotet takst med en anden farve eller
> skrifttype?

Ctrl+F1 - Faneblad Fonts & colors
i Quoted (level 0) og Additional levels (1-6) kan du ændre quote-farverne

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-01 21:10

> [...]
> 3) effektiv killfilter
> 4) nem brugerflade
> 5) huske passwords til news og mail servere.

Både Mail + News:
Agent , http://www.forteinc.com/

Mail:
Eudora: http://www.eudora.com/
Becky!: http://www.rimarts.co.jp/becky.htm
Calypso: http://www.calypsoemail.com/
Pegasus: http://www.pmail.com/

News:
Gravity: http://www.microplanet.com/ eller
http://members.home.net/gravitypages/
Xnews: http://xnews.3dnews.net/
Noworyta: http://nnr.freeservers.com/

Selv kører jeg p.t. med Eudora og Gravity
--
mvh Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 23:27

Lars Klintholm <klintholm@image.dk> wrote in

> Både Mail + News:
> Agent , http://www.forteinc.com/

Agent koster penge og FreeAgent kan ikke særlig meget.

> Eudora: http://www.eudora.com/
> Becky!: http://www.rimarts.co.jp/becky.htm
> Calypso: http://www.calypsoemail.com/
> Pegasus: http://www.pmail.com/

Calypso vinder over Eudora og Pegasus i brugervenlighed og interface,
så den prøver jeg med i et stykke tid.

> News:
> Gravity: http://www.microplanet.com/ eller
> http://members.home.net/gravitypages/
> Xnews: http://xnews.3dnews.net/
> Noworyta: http://nnr.freeservers.com/

Xnews ser udemærket ud, jeg prøver måske de to andre senere.
Tak for hjælpen allesammen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-10-01 23:08

Lars Hoffmann, du skrev:

> Nogen gode foreslag?

Det er et par år siden jeg har brugt den, men du kan da tage et kig.
Kaufmann mail warrior
http://www.kaufmansoft.com/Index.htm

--
Henrik

Fra : Byrial Jensen

Dato : 21-10-01 09:03

> [...]
> 3) effektiv killfilter
> 4) nem brugerflade
> 5) huske passwords til news og mail servere.

E-post: mutt + en MTA
News: slrn

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-10-01 13:45

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> writes:

> E-post: mutt + en MTA
> News: slrn

Så hellere Gnus der kan det hele, men jeg tror nu hverken Gnus, mutt
eller slrn vil blive opfattet som "nem" af Lars Hoffmann.