Farlig gulvvask
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 19-10-01 22:20

Hej,

Nå, men jeg er jo allerede kommet ud af lure-busken, så her er et spørgsmål
jeg har grublet lidt over. Jeg har trægulve, og når tiden er rigtig og jeg
får kat, er der så noget specielt jeg skal være opmærksom på med hensyn til
gulvvask? Jeg tænker på om rengøringsmidlerne evt. kan være farlige for de
små størrelser? Jeg bruger noget Trip-Trap "natursæbe med hvid-pigment" og
samme mærkes "trærens" hvis det står slemt til, men er det nu også helt
sikkert?

"Kattebogen" nævner nogle ting man skal være opmærksom på, disse er dog ikke
nævnt i sæbernes (sparsomme) deklaration, men man ved jo aldrig. Midlerne
indeholder tensider, komplexbinder, carbamid, titandioxid, kokos- og
soyasæbe.

Erfaringer modtages med kyshånd :)

På forhånd tak,
Carsten Sørensen (der muligvis bekymrer sig lidt for meget)

Fra : Helle Skoett

Dato : 20-10-01 00:00

Hej Carsten.
Hellere bekymret end ligeglad. Synes jeg.
Jeg bruger selv triptrap - men uden hvis pigment. Og jeg har to katte, der
karter rundt på gulvet uden problemer. Jeg vasker gulvet, tørrer det over
med en ren våd klud, og med en hårdopvredet. Omstændeligt, så jeg gør det
sjældent
Jeg tror, du vil opdage, når du får kat, at det farligste er gulvkluden, der
tilsyneladende farer over gulvet med en pind i rumpen, og som du åbenlyst
har svært ved at styre.
Så er det, du vil forstå, det er et held, du har kat, for den vil "hjælpe"
dig med at fange kluden. Igen og igen.
god fornøjelse
helle s

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 20-10-01 08:04

"Helle Skoett" <Helle.Skoett@bt.dk> wrote in
> Hellere bekymret end ligeglad. Synes jeg.

Jep, man skal jo ikke bare fare ud og falde for to små vilddyr med det samme
man mener man skal have kat. Jeg har i hvert fald brugt en del tid på at
overveje om jeg nu er helt sikker, tænkt over hvordan jeg kan gøre boligen
mere katte-venlig og -sikker og alt det der følger. Mindre synes jeg ikke
kan gøre det når man står med ansvaret for to liv.

> Jeg bruger selv triptrap - men uden hvis pigment.

Jamen det lyder jo godt, tak skal du have. Det er vist titandioxid der er
pigmentet, så må jeg koncentrere mig om den.

LOL, jeg har noget at se frem til :)

Carsten Sørensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-10-01 08:24

> [...]
ikke
> kan gøre det når man står med ansvaret for to liv.

Det kan kun glæde at læse om hvilke overvejelser du gør dig før du
anskaffer kat(te) .. gid alle gjorde sig samme mængde overvejelser
inden de anskaffer sig et dyr hvad enten det måtte være en hund, en
kat eller en lille hvid mus .. det ville spare mange dyr for et
ulykkeligt liv eller et liv mere end mindre overladt til sig selv ..
og for hunde og kattes vedkommende spare dem for ophold på internater,
netop fordi deres mennesker ikke før de fik det lille dyr havde sat
ind i hvilke krav og fordringer dyret har .. og altså heller ikke har
gjort sig samme overvejelser som du nu er i gang med .. Held og lykke
med de nye familiemedlemmer .. det kan kun blive godt ..
godlørdagshilsfra Ami

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 21-10-01 08:25

In <3bd0b07d$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Helle Skoett wrote:

> [...]
> Så er det, du vil forstå, det er et held, du har kat, for den vil
> "hjælpe" dig med at fange kluden. Igen og igen. god fornøjelse helle s

   Det er derfor vi her i huset er sårn nogen onde mensker som udelukker
vores katte fra alle fornøjelser ved at vaske i to afdelinger ;) På den
anden side - falder gulvvask lige efter støvsugning så er kattene
alligevel væk som dug forsvundet under solen

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : maria fabaech

Dato : 20-10-01 18:54

Hej Carsten

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote in message > små
> [...]
> nævnt i sæbernes (sparsomme) deklaration, men man ved jo aldrig. Midlerne
> indeholder tensider, komplexbinder, carbamid, titandioxid, kokos- og

Jeg ville ikke være nervøs. Tensider er vist ikke særlig sunde, men på den
anden sider er de i alle rengøringsmidler - mere eller mindre. Komplexbinder
ved jeg ikke hvad er - sikkert en emulgator. Titandioxid er et kridt, der
bruges til hvidfarvning. Det er ganske uskadeligt, og bruges også i madvarer
og slik. Og kokos og soyasæbe er bare sæbe lavet på basis af kokosolie og
soyaolie. Uskadeligt i mindre mængder.

MVH Maria
--
Maria og Kattene
http://www.fabaech.dk

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 21-10-01 16:59

"maria fabaech" <mafaso@get2net.dk> wrote in
> [...]
> bruges også i madvarer og slik. Og kokos og soyasæbe er bare sæbe lavet
> på basis af kokosolie og soyaolie. Uskadeligt i mindre mængder.

Okay, det lyder godt, tak skal du have!

Carsten Sørensen

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 25-10-01 08:39

maria fabaech skrev i meddelelsen <9qre3f$19bp$1@news.cybercity.dk>...
> [...]

madvarer
>og slik. Og kokos og soyasæbe er bare sæbe lavet på basis af kokosolie og

For fuldstændighedens skyld: Carbamid er bare urinstof - et naturligt stof,
ufarligt, som også findes i bl.a. hudcremer.

Mvh. Birgitte