Never Say Die
Fra : Rick Madsen

Dato : 19-10-01 20:12

Det glæder mig at se, at der er nogen herinde med forstand på Black
Sabbath.

Svar mig på hvem der sang på subj. før Ozzy ombestemte sig og tog til
Toronto og lagde vokal på det allerede færdigjorde projekt. Jeg har
nemlig aldrig fundet ud af hvem der var den første substitut for ham i
Sabbath.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : kautaq

Dato : 23-10-01 21:21

Rick Madsen wrote:

> [...]
> Toronto og lagde vokal på det allerede færdigjorde projekt. Jeg har
> nemlig aldrig fundet ud af hvem der var den første substitut for ham i

Hvis du går ind på http://www.black-sabbath.com
så er der en fyr der hedder Dave Walker. Han var med i
Black Sabbath fra 77 til 78. Det passer med tiden op til
Never Say Die, men om det er ham ved jeg ikke.
Han her ikke været med på nogen plade, så det passer nok
alligevel.

Jeg har desværre skilt mig af med Never Say Die
Men jeg har Heaven And Hell (Dio) den er ret fed, og
Sabbath Bloody Sabbath (Ozzy) meget morsom, hvis man
er i det rette humør

Og så vil jeg lige tilføje at jeg ikke er til Metal og
hvis der diskuteres Deep Purple her i gruppen, blander
jeg mig ikke.
Ikke desto mindre har jeg 3 plader med Deep Purple, nemlig
de 3 første: Shades of..., Deep Purple og The Book of Taliesyn.
Især de 2 første kan jeg høre igen og igen, men det er langt
fra dem til MKII efter min mening.

I saw yer!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Rick Madsen

Dato : 24-10-01 11:30

kautaq spake thusly:

> [...]
> Never Say Die, men om det er ham ved jeg ikke.
> Han her ikke været med på nogen plade, så det passer nok

Der står ikke engang en beskeden tak i noterne til ham eller nogen anden
som overhovedet kunne mistænkes for at have ageret sanger i Ozzys
indledende fravær på 'Never Say Die'...så det er tydeligvis meningen, at
det skal være en hemmelighed.

> Jeg har desværre skilt mig af med Never Say Die
> Men jeg har Heaven And Hell (Dio) den er ret fed, og
> Sabbath Bloody Sabbath (Ozzy) meget morsom, hvis man
> er i det rette humør

De første to Sab albums er også meget humoristiske, og 'Master Of
Reality' burde være en langt større kultplade end den indtil videre er.

> Og så vil jeg lige tilføje at jeg ikke er til Metal og
> hvis der diskuteres Deep Purple her i gruppen, blander
> jeg mig ikke.

¿Deep Purple er Metal..? ¦) Vanilla Fudge-inspireret boogieband, hvis du
spørger mig...

> [...]
> de 3 første: Shades of..., Deep Purple og The Book of Taliesyn.
> Især de 2 første kan jeg høre igen og igen, men det er langt

Hmmm...de to første Purple-plader er ufrivilligt komiske, med deres
lettere selvhøjtidelige intros til næsten alle numre. 'The Book of
Taliesyn' er charmerende eksempel på hvor meget man kan stjæle i mangel
på virkelig originalitet, og alligevel slippe nogenlunde fra det...

'Deep Purple In Rock' har et energiniveau, som var uhørt i 1970, og som
de aldrig siden formåede at matche.

> I saw yer!

So ya did!

hvm
--
"Carpe diem,quam minimum credula postero"

Fra : Thomas

Dato : 24-10-01 12:42

> De første to Sab albums er også meget humoristiske, og 'Master Of
> Reality' burde være en langt større kultplade end den indtil videre er.

Måske er jeg bare langsom, men hvad mener I helt præcist med "morsom" og
"humoristiske" mht. de plader I nævner?

Mvh,
Thomas

Fra : Rick Madsen

Dato : 24-10-01 13:28

Thomas undrede:

> Måske er jeg bare langsom, men hvad mener I helt præcist med "morsom" og
> "humoristiske" mht. de plader I nævner?

Mike skal ha´ lov til at redegøre for hvad han synes er særligt morsomt
på SBS; hvad angår de to første BS albums, så se en ekstra gang på
sangtitlerne fra 'Paranoid':

   Side A:         Side B:
   War Pigs      Electric Funeral
   Paranoid      Hand of Doom
   Planet Caravan      Rat Salad
   Iron Man      Fairies Wear Boots

'nuff said?

Forresten; er der nogen der véd hvad 'N.I.B.'(Black Sabbath) står for...
endnu et stykke "Sabbath-trivia" jeg mangler at få klarhed omkring. ¦]

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Thomas

Dato : 24-10-01 14:24

Rick Madsen wrote:

> Mike skal ha´ lov til at redegøre for hvad han synes er særligt morsomt
> på SBS; hvad angår de to første BS albums, så se en ekstra gang på
> sangtitlerne fra 'Paranoid':
>
> Side A: Side B:
> War Pigs Electric Funeral
> Paranoid Hand of Doom
> Planet Caravan Rat Salad
> Iron Man Fairies Wear Boots
>
> 'nuff said?

Tjah, jeg kan da godt se, hvad du mener. Men selve indholdet i teksterne -
bortset fra Iron Man og Fairies Wear Boots - synes jeg faktisk er meget godt.
Det er ikke intetsigende tekster, i hvert fald.

> Forresten; er der nogen der véd hvad 'N.I.B.'(Black Sabbath) står for...
> endnu et stykke "Sabbath-trivia" jeg mangler at få klarhed omkring. ¦]

Uha ... det skal du ikke spørge i Black Sabbath nyhedsgruppen om :) N.I.B står
ikke for noget. De kaldte sangen for N.I.B. fordi de syntes at Bill Ward's skæg
lignede en "pen nib" - altså spidsen af en fyldepen. Det er hele historien.

Senere hen var der så nogen, der fandt på det med "Nativity In Black". I hvert
fald troede mange det stod for det, da Dio efter sigende sagde det under nogle
af koncerterne med Sabbath.

Mvh,
Thomas

Fra : PW

Dato : 25-10-01 19:36

Det er rigtigt nok at det var Dave Walker der skulle erstatte Ozzy på Never
Say Die. I den korte periode nåede han sammen med Black Sabbath at medvirke
live på "BBC Midlands TV", hvor de spillede "Junior´s Eye", i den version
spiller Dave Walker på mundharmonika. Han var mest kendt som studie sanger,
men nåede bl.la. at være kortvarigt med i "Fleetwood Mac" og "Savoy Brown".
Ang. N.I.P., kan jeg kun give Thomas ret, jeg har også læst flere steder at
det var en hentydning til Bill Ward's skæg, at det skulle stå for "Nativity
In Black" er kun et gammelt rygte. Ward har skrevet teksten til N.I.B.og
derefter blev han også kaldt for "Nippy".

MVH Preben

Fra : kautaq

Dato : 27-10-01 22:33

Rick Madsen wrote:

> ¿Deep Purple er Metal..? ¦) Vanilla Fudge-inspireret boogieband, hvis du
> spørger mig...

Metal! Der faldt ti-øren. Det er ikke mit stærke område det
der med genrebetegnelser inden for denne genre.
Hvad så med 'heavy', er det godt nok?

> Hmmm...de to første Purple-plader er ufrivilligt komiske, med deres
> lettere selvhøjtidelige intros til næsten alle numre.

Æv! Det skulle jeg aldrig ha' skrevet.

Hmmm...Shades of Deep Purple har den slags kreative indfald, men
da ikke på Deep Purple (Bosch) som viste at disse unge englændere
havde evnen til at være kreative og tænke anderledes, noget der
blev fuldstændigt tilintetgjort på fx. Deep Purple in Rock

> 'The Book of
> Taliesyn' er charmerende eksempel på hvor meget man kan stjæle i mangel
> på virkelig originalitet, og alligevel slippe nogenlunde fra det...

Ja den er vist lidt kedelig. Kan det tænkes at der på det
tidspunkt er interesse for et stilskifte i bandet og pladen
er en slags farvel til det gamle og goddag til den tungere
rock?

> So ya did!

Live Shepperton?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Rick Madsen

Dato : 28-10-01 00:21

kautaq wrote:

> Metal! Der faldt ti-øren. Det er ikke mit stærke område det
> der med genrebetegnelser inden for denne genre.
> Hvad så med 'heavy', er det godt nok?

'Heavy Rock' var måske den akkurate betegnelse dengang; idag er de vel
smidt over i den store bunke med 'Classic Rock'...?

> [...]
> havde evnen til at være kreative og tænke anderledes, noget der
> blev fuldstændigt tilintetgjort på fx. Deep Purple in Rock

Jeg skal huske at genhøre Purples anden næste gang den materialiserer
sig foran mig.

> Ja den er vist lidt kedelig. Kan det tænkes at der på det
> tidspunkt er interesse for et stilskifte i bandet og pladen
> er en slags farvel til det gamle og goddag til den tungere
> rock?

De tog på en ret lang USA tourné bagefter og Lord, Paice og Blackie
erkendte at de lød pinligt passé. Farvel til Simper og Evans.

> Live Shepperton?

Uh-huh.
"This one's called Help and it's for Brian James, whoever he is..."

hvm