Router eller Usb-modem?
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 19-10-01 16:19

Hej,

Jeg sidder og er ved at bestille en 1024/512 kbit adsl forbindelse fra
Tiscali. Linjen skal kun bruges på 1 computer.
Mit spørgsmål er så, om jeg skal vælge et usb-modem eller en cisco 677
router?
Hvis jeg ikke skal dele forbindelsen mellem flere computere, er der så
overhovedet nogen fordele ved at have en router frem for et usb-modem?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-10-01 08:23

"Anders Rasmussen" <andersege@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis jeg ikke skal dele forbindelsen mellem flere computere, er der så
> overhovedet nogen fordele ved at have en router frem for et usb-modem?

Router er kun en fordel, når du vil have nem deling af internet, samt at du
kan filtrere og blokere porte i selve routeren.

USB er en fordel fordi du slipper for NAT, ved at få WAN adressen tildelt
direkte til din computer fremfor routeren.

--
Bjarke Andersen