XP Popcorn
Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-10-01 14:42

Ovre i dk.edb.programmering kom det på tale, at man nu kan købe "XP Pocorn" i norge.
Er der nogen, der ved, hvad XP står for?

--
Jens Axel Søgaard
<http://www.jensaxel.dk>

Fra : Agnethe Christensen

Dato : 19-10-01 14:45

"Jens Axel Søgaard" <dk-videnskab@jasoegaard.dk> wrote in message
> Ovre i dk.edb.programmering kom det på tale, at man nu kan købe "XP
Pocorn" i norge.
> Er der nogen, der ved, hvad XP står for?

Hvad med at spørge derovre.
Mit gæt er, at det har noget med Windows XP at gøre og ikke ret meget med
mad og drikke.

Agnethe

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-10-01 16:03

"Agnethe Christensen" <aggie@removethisstudentergaarden.dk> wrote in message news:9qpbg4$d30$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> Hvad med at spørge derovre.
> Mit gæt er, at det har noget med Windows XP at gøre og ikke ret meget med

Næh. Næh. Det er fordi, vi ikke ved det derovre, at jeg spørger her.
Det er skam en nordmand, der har set dem i butikkerne. Han er dog ikke
klar over, hvad det står for.

Firmanavn? Fiffig forkortelse? Forkortelse, der ikke står for noget?
Mit forslag var "eXtra popcornede", men det holder nok ikke i byretten.

En søgning på Google gav intet resultat (udover til et obskurt program kaldet popcorn).

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Martin Skøtt

Dato : 19-10-01 22:44

"Jens Axel Søgaard" <dk-videnskab@jasoegaard.dk> writes:

> [...]
>
> Næh. Næh. Det er fordi, vi ikke ved det derovre, at jeg spørger her.
> Det er skam en nordmand, der har set dem i butikkerne. Han er dog ikke

Det kommer vel an på om XP Popcorn er noget nyt på markedet, lanceret i
anledning af det kommende M$ produkt. Eller om de har hedet det længe. Hvis
det er det første så er det vist eXPerience eller noget i den retning det
står for.
--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 20-10-01 09:03

"Jens Axel Søgaard" <dk-videnskab@jasoegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Ovre i dk.edb.programmering kom det på tale, at man nu kan købe "XP
Pocorn" i norge.
> Er der nogen, der ved, hvad XP står for?

> [...]

Hej Jens

Det er rigtigt nok at man kan købe XP Popcorn i Norge. Det er en Norsk
indkøbskæde der køber dem som "private label" hos Blomberg i Sorø. Hvor
længe de har heddet XP ved jeg ikke, men på det trykkeri hvor jeg arbejder
har vi trykt XP Popcorn æsker for Blomberg siden juli måned i år.

På mandag skal jeg gerne se efter på filmene hvad indkøbskæden hedder og om
det giver en forklaring på XP.

Med venlig hilsen
Niels
Reprokopist

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 21-10-01 14:42

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote in message news:3bd12fbd$0$3776

> [...]
> har vi trykt XP Popcorn æsker for Blomberg siden juli måned i år.
>
> På mandag skal jeg gerne se efter på filmene hvad indkøbskæden hedder og om

Det lyder som der er en god chance for at få løst "mysteriet".
Det er jo næsten insider information, du ligger inde med

--
Jens Axel

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-10-01 16:23

> Det lyder som der er en god chance for at få løst "mysteriet".
> Det er jo næsten insider information, du ligger inde med
>
> --
> Jens Axel

Hej Axel

Desværre giver æsken ingen forklaring på navnet XP. Mit gæt er at det står
for XPress, da det er mikroovns popcorn. Den norske kæde er COOP, men det
vidste du jo i forvejen.

Jeg har sendt en æske til dig, så sparer du billetten til Norge.
Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 22-10-01 18:47

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote in message news:3bd439e8$0$286

> Desværre giver æsken ingen forklaring på navnet XP. Mit gæt er at det står
> for XPress, da det er mikroovns popcorn.

Det er så godt et bud, at jeg tror det er rigtigt.

> Den norske kæde er COOP, men det vidste du jo i forvejen.

Næh, det gjorde jeg såmænd ikke. Jeg vidste ikke mere end at de hed XP Popcorn.

> Jeg har sendt en æske til dig, så sparer du billetten til Norge.

Det er service. Takker.

--
Jens Axel