Lugtende kat
Fra : LaC

Dato : 19-10-01 11:05

Hej.

Vores søde hankat, Oliver på næsten 2 år er begyndt at lugte. Lugten synes
at komme fra hans nakke eller ører. Han har haft loppeeksem, som forsvandt
med lopperne. Der er intet ændringsmæssigt at bemærke på hans adfærd, eller
spisevaner. Han vælger stadig at lave stort på gulvet, når bakken er
benyttet een gang, og spiser helst fersk mad fremfor tørkost. Han er oftest
i godt humør, og af og til lidt legesyg.
Nogen her der har en idé om hvad det kan skyldes. Lugten har nu været der i
2 måneder. Vi troede i starten, at han rullede sig i noget "dejligt", når
han var ude. Vi har også mod overbevisning forsøgt at vaske ham forsigtigt,
men lugten vender stærkt tilbage efter få timer.
Håber nogen har et godt råd.
Lars

Fra : steen vinbæk

Dato : 19-10-01 11:23

Hej

Prøv lig at kikke på denne hjemmeside http://www.dyrenesdoktor.dk/discus/
Steen

Fra : LaC

Dato : 19-10-01 14:12

> Prøv lig at kikke på denne hjemmeside http://www.dyrenesdoktor.dk/discus/

Hej.
Ok. Det har jeg gjort, men kan ikke finde noget der lige umiddelbart
besvarer mit spørgsmål? Er der noget specielt jeg skal søge efter på siden?
Lars

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-10-01 15:29

"LaC" <la.c@get2net.dk> skrev...
> [...]
> Ok. Det har jeg gjort, men kan ikke finde noget der lige umiddelbart
> besvarer mit spørgsmål? Er der noget specielt jeg skal søge efter på

Hej Lars

Hvis du går ind på "Spørgsmål om katte" - og ikke lige kan finde svar på
netop dit spørgsmål, så kan du selv stille det.

Men lige et hurtigt bud - jeg tror det er din kats ører, lugten kommer fra.
Du bør få den checket hos dyrlægen så det kan fastslås, om det fx er
øremider eller andet, der er årsag til lugten. Du skal ikke selv forsøge at
rense ørerne med vatpinde, da man nemt kan skade øregangen mv.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : JTN

Dato : 21-10-01 22:38

Hej Lars

Jeg tror bestemt at det er hans ører der lugter hvis det er sådan en
syrlig/sur lugt han har, dette er højst sansynligt øremider der er tale om,
klør han sig ikke i ørene?. Hvis det er tilfældet skal du søge dyrlæge med
ham så han kan få den rette medicin, det er vigtigt at du ikke selv stikker
noget ind i hans ører, for du kan nemt skade mere end gavne.
Hvis han ikke er kastreret kan dette også være årsagen, kønsmodne katte
udskilder lugte, ikke kun fra urinvejen.
Håber at du finder svar på problemet snarest

VH Hanne