billeder i menu loader for langsomt
Fra : Pentan

Dato : 17-10-01 22:33

Hej alle i NG'en
Takke være jeres meget store hjælp, er det nu endeligt lykkedes at lave den
menu, som vi ønskede at have på web-stedet.
Vi fik en respons fra jer om, at vi kunne hente et script på
dhtmlcentral.com - virkeligt godt, her fandt vi, det vi havde ledt efter.
Mange, mange tak for jeres hjælp.

Vi ville gerne ændre i layoutet, da menuen var i blå-lige farver
oprindeligt, og vi ønskede at anvende menuen i røde toner.
Her opstår problemet.

Ved at åbne billedet i photo draw har vi ændret billedets farver efter
ønske. Men efter at vi har uploadet hjemmesiden med den nye menu viser det
sig, at menuen åbner alt alt for langsomt. Det er ikke lige til at forklare,
men I kan evt. se den på denne adresse:
http://www.fortunecity.com/boozers/glendower/432/romantik.htm
Det ser jo mildest talt ud af H.... til.
Først havde vi ingen anelse om, hvad der kunne være galt, men nu har vi en
ide om, at det er fordi at billederne bag menuteksten er blevet meget store
(i filstørrelse altså) efter at vi har ændret dem. Før havde billederne en
størrelse på godt 150 byte, efter ændringen er de lige omkring 900 byte.
Er det mon ikke årsagen til, at menuen opfører sig så tosset?
Eller har vi lavet en fejl i scriptet?

Hvis det er billedernes størrelse, der udgør problemet, i hvilket program
vil I så mene, at vi skal redigere billederne?

På forhånd får i mange tak for jeres hjælp.
MVH
Pentan

Fra : jopa

Dato : 18-10-01 09:14

"Pentan" skrev ..
> Hvis det er billedernes størrelse, der udgør problemet, i hvilket program
> vil I så mene, at vi skal redigere billederne?

Da i redigerede i billederne burde i have optimeret dem samtidig.
Bruger selv Photoshop eller jpeg optimizer.
I kan nå det endnu

--
jopa

www.webshop-jylland.dk Gratis Butiksløsning
www.jp-web.dk

Fra : Pentan

Dato : 20-10-01 00:06

Hej og tak for svaret
> Da i redigerede i billederne burde i have optimeret dem samtidig.
> Bruger selv Photoshop eller jpeg optimizer.
Er det et program eller hvad? I så fald kan det så downloades nogen steder
fra, eller??? Ja, sorry, men jeg aner ikke hvad du lige snakker om, så
gider du at uddybe det?

> I kan nå det endnu
Ja, det vil jeg da håbe

Mange venlige hilsner herfra

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-01 00:21

Sat, 20 Oct 2001 01:06:09 +0200, skrev "Pentan"
<pentan@mail.dk>:

>Er det et program eller hvad? I så fald kan det så downloades nogen steder
>fra, eller??? Ja, sorry, men jeg aner ikke hvad du lige snakker om, så
>gider du at uddybe det?

Når man gemmer et jpegbillede, så kan man i de fleste grupper
vælger, hvor meget man vil komprimere billedet og det kan du
sikert også i dit grafikprogram.

Hvordan du gør i dit ved de alt om i news:dk.edb.grafik.

Men ellers prøv at kig på de forskellige links på
<http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=jpeg+optimizer>.
Har du brug for spørgsmål om det, så stil dem i

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på