upload problemer
Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 17-10-01 22:17

Beklager hvis dette bliver en gentagelse - min første mail er
tilsyneladende ikke ankommet!
Jeg kan pludselig ikke længere uploade til min hjemmeside
"home6.inet.tele.dk/rf", mit ftp-program Fetch siger "Error: the
server dropped the connection (it may be too busy)." Derimod kan jeg
sagtens komme i kontakt med f.eks. "ftp.info.apple.com".
Jeg har også prøvet at bruge forskellige browsere. Hvis jeg i Internet
Explorer skriver ftp://home6.inet.tele.dk/rf får jeg fejlen "A
connection error has occurred", prøver jeg istedet f.eks.
ftp://www.danbbs.dk/ er der ingen problemer. (Derimod virker begge to
fra en PC på min arbejdsplads!)
Bemærk at http fungerer helt normalt.
Jeg har en ADSL-forbindelse og kører OS 9.2 / 10.1.
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

mvh.
KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-01 22:34

In article <b3dd3aed.0110171316.73b29200@posting.google.com>,
kes@tdcadsl.dk (Knud-Erik Strange) wrote:

> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Er Fetch sat op til PASV?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 18-10-01 09:09

> Er Fetch sat op til PASV?
Ja!

Jeg mener også at når man heller ikke i IE (eller andre browsere) kan
bruge ftp://... så må problemet ligge et andet sted.

mvh
KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-10-01 11:55

In article <1f1gxa0.pog5iu178x24oN%kes@tdcadsl.dk>,

> Ja!

Så prøv at slå det fra.

> Jeg mener også at når man heller ikke i IE (eller andre browsere) kan
> bruge ftp://... så må problemet ligge et andet sted.

Ja, på serveren. Du skriver selv at du godt kan koble op til en en anden
ftp-server.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 20-10-01 17:39

> Så prøv at slå det fra.

PASV eller ej - det gør ingen forskel!

> Ja, på serveren. Du skriver selv at du godt kan koble op til en en anden
> ftp-server.

Jeg har nu talt med en hjælpsom mac-supporter hos tdc, han mente at
fejlen måske kunne ligge i den ip-adresse som jeg får tildelt.
For at få en ny, skulle jeg slukke for ADSl'en i mindst 36 timer!
Det jeg har så prøvet nu. Det gav godt nok en ny adresse, men problemet
er stadig det samme.

KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-10-01 20:06

In article <1f1la7t.liei2h2bkev4N%kes@tdcadsl.dk>,

> PASV eller ej - det gør ingen forskel!

Ok. Det er i Fetch du har slået det fra, ikke?

> [...]
> For at få en ny, skulle jeg slukke for ADSl'en i mindst 36 timer!
> Det jeg har så prøvet nu. Det gav godt nok en ny adresse, men problemet

Der er skrevet andetsteds om problemer med 80-adresser hos TDC, men jeg
har svært ved at se hvordan de problemer skulle være relevante i dit
tilfælde.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 21-10-01 11:42

> Ok. Det er i Fetch du har slået det fra, ikke?

Jeg har prøvet at slå til/fra både i Fetch og i internet kontrolpanelet.

> Der er skrevet andetsteds om problemer med 80-adresser hos TDC, men jeg
> har svært ved at se hvordan de problemer skulle være relevante i dit
> tilfælde.

Ja, jeg er ikke ekspert på det område, men det er en 80-adresse jeg
bliver udstyret med.
Jeg har prøvet at trace forbindelsen med "WhatRoute", det eneste
usædvanlige er at når programmet kontakter home6-serveren så mislykkes
det hveranden gang. Se nedenstående:
8 homeb.inet.tele.dk. (194.182.148.150): 31ms * 31ms * 32ms

KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-10-01 14:00

In article <1f1mnvb.10208ql1c1i72qN%kes@tdcadsl.dk>,
kes@tdcadsl.dk (Knud-Erik Strange) wrote:

> Jeg har prøvet at trace forbindelsen med "WhatRoute", det eneste
> usædvanlige er at når programmet kontakter home6-serveren så mislykkes
> det hveranden gang. Se nedenstående:

Prøv at hop ind i tele.internet.adsl og beskriv dit problem der.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 18-10-01 21:57

Knud-Erik Strange <kes@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Bemærk at http fungerer helt normalt.
> Jeg har en ADSL-forbindelse og kører OS 9.2 / 10.1.
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Skal du ikke bruge
home6-upload.inet.tele.dk
som host?

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 20-10-01 17:39

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> Skal du ikke bruge
> home6-upload.inet.tele.dk
> som host?

jo, det har jeg også fået besked på nu, men det gør ingen forskel.
Det dækker så vidt jeg kan se også bare over samme IP-adresse.

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 22-10-01 13:56

Den foreløbige konklusion på sagen er at TDC nu har anerkendt at
problemet ligger hos dem.
Det er jo så godt nok. Mindre godt er det at der vil gå en uges tid før
de får det klaret.
Det giver mig anledning til at spørge om der er er nogen der kan
anbefale et godt og billigt alternativ til TDC's home-servere, evt i
form af en egentlig web-hotel løsning.

KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-10-01 00:00

In article <1f1op5y.1b0ujek1b90tf0N%kes@tdcadsl.dk>,
kes@tdcadsl.dk (Knud-Erik Strange) wrote:

> Det er jo så godt nok. Mindre godt er det at der vil gå en uges tid før
> de får det klaret.

Prøv at se om det fungerer nu.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 23-10-01 05:40

> Prøv at se om det fungerer nu.

Det gør det ikke.
Hvorfor troede du at det ville gøre det???

KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-10-01 06:18

In article <1f1px33.1bec392w5rmqN%kes@tdcadsl.dk>,
kes@tdcadsl.dk (Knud-Erik Strange) wrote:

> Det gør det ikke.
> Hvorfor troede du at det ville gøre det???

Der er blevet rodet med 80-adresserne.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 23-10-01 19:07

> Der er blevet rodet med 80-adresserne.

NU virker det.
Det tog så heldigvis ikke en uge, men kun godt et døgn.
Præcis hvad der egentlig har været galt ved jeg dog stadig ikke.

KES

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-10-01 19:55

In article <1f1qycb.1cp8yp11dluz7mN%kes@tdcadsl.dk>,

> NU virker det.

Der kan man bare se.

> Det tog så heldigvis ikke en uge, men kun godt et døgn.
> Præcis hvad der egentlig har været galt ved jeg dog stadig ikke.

Du hoppede altså aldrig ind i tele.internet.adsl?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Knud-Erik Strange

Dato : 24-10-01 13:15

> Du hoppede altså aldrig ind i tele.internet.adsl?

Nej, den gruppe kendte jeg faktisk slet ikke, så tak for tippet.
Og i øvrigt: Tak for god hjælp i forbindelse med mit ftp-problem.

KES