fagre nye verden :)
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-01 20:56

Så er er min Formax brænder endelig ankommet (LiteOn 16/10/40), hvilken
fornøjelse at kunne brænde en CD i baggrunden på under 5 minutter

- lige nu brænder, brænder og brænder jeg, måske skyldes min begejstring
min forrige brænder; en 2x Phillips SCSI sag der ikke kunne brænde i
baggrunden og støjede som bare pokker.

<icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-10-01 21:57

> [...]
>
> - lige nu brænder, brænder og brænder jeg, måske skyldes min begejstring
> min forrige brænder; en 2x Phillips SCSI sag der ikke kunne brænde i

Tillykke med det. Jeg er glad for, at du ikke fik samme problem som mig.
Min Cube ryger til rep. en af de nærmeste dage (bliver hentet af DHL på
vegne af Apple - OK service!) og Formac-brænderen skal ombyttes - bare
for en sikkerheds skyld...

Jeg bliver derfor nødt til at nøjes med min PC'er i den nærmeste fremtid
- dvs. jeg skal undvære OS X 10.1... aaarrghhh!

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-01 23:54

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> Min Cube ryger til rep. en af de nærmeste dage (bliver hentet af DHL på
> vegne af Apple - OK service!) og Formac-brænderen skal ombyttes - bare

pt bruges den på et cardbus kort, som slet ikke kan levere strøm over FW
bussen - heldigvis havde jeg en strømforsyning liggende som kunne trække
den.
Den brænder i øvrigt fremragende, desværre havde el gigantenpå
nørrebrogade kun CD-RW medier der er certificeret til 4x så min
faste backup som jeg regner med at bruge to diske på, har jeg ikke orket
at lave endnu. livet er for kort til 4x!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-10-01 18:43

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote in

> pt bruges den på et cardbus kort, som slet ikke kan levere strøm over
> FW bussen - heldigvis havde jeg en strømforsyning liggende som kunne
> trække den.

Jeg syntes det er lidt tamt, at der ikke følger en strømforsyning med. Især
når manualen specifikt skriver at der skulle være en i kassen...

> [...]
> faste backup som jeg regner med at bruge to diske på, har jeg ikke
> orket at lave endnu. livet er for kort til 4x!

En fordel er dog, at man bare kan have det til at køre i baggrunden i OS X,
da det jo spiller 100%. Brænderen har endda Burn-Proof, så der burde slet
ikke kunne ske noget. (siger jeg kun fordi jeg har en hel stak 4x CD-RW
diske liggende...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-01 20:43

> [...]

> Jeg syntes det er lidt tamt, at der ikke følger en strømforsyning med. Især
> når manualen specifikt skriver at der skulle være en i kassen...

min manual nævner ikke at den følger med og såvidt jeg har kunnet se hos
formac nævnes den som ekstraudstyr. til det klassiske kabinet følger der
strømforsyning med (vist nok indbygget)
Jeg kan kun se at FW kabel en CD-R samt software skal følge med, men jeg
undrer migidet drevet nu også reklameres som værende klar til windows,
da mange PCI og PC kort ikke kan levere strøm.

> En fordel er dog, at man bare kan have det til at køre i baggrunden i OS X,
> da det jo spiller 100%.

det kører også i baggrunden under 9.21 (både via auterring support og
toast). selv under et spil Q3

> Brænderen har endda Burn-Proof, så der burde slet
> ikke kunne ske noget. (siger jeg kun fordi jeg har en hel stak 4x CD-RW
> diske liggende...

nå ja, de kan slette igen hvis noget går galt - jeg købte en enklet 4x
CD-RW bare for at prøve, men jeg må nok indrømme at jeg ikke har
tolmodighed til 4x brændinger, når den kan klare både 8x og 10x - heller
ikke selvom brændingen kan forgå i baggrunden.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-10-01 16:07

> [...]
> jeg undrer migidet drevet nu også reklameres som værende klar til
> windows, da mange PCI og PC kort ikke kan levere strøm.

Hvilken manual har du fået med? Min er et folder A4-ark til ProWrite /
ProDisc og indeni står der "1 x Power cable" under indhold af pakken. Der
står endda, at man skal tilslutte kablet og tænde brændren inden man tænder
computeren...

> det kører også i baggrunden under 9.21 (både via auterring support og
> toast). selv under et spil Q3

Jeg har slet ikke prøvet at brænde med Authoring Support under 9.x og jeg
har faktisk slet ikke fået prøvet denne brændere i 9.x.

Nej, man bliver hurtigt forvænt!

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 16:55

> [...]

> står endda, at man skal tilslutte kablet og tænde brændren inden man tænder

på pakken står der:

"this kit includes:

1 CD-RW drive
1 FireWire cable (6-to-6 pin)
Driver Software
Installation Manual
Adaptec Toast Software"

manualen er også et A4 ark, og du har ret i at der står at der skulle
være et power cable ifølge denne, det må kunne vrides ud af enten formac
eller forhandleren uden merbetaling.
Jeg tror dog at det er en trykfejl, idet det et strøm kabel ikke er nok
- der skal jo også bruges en strømforsyning - denne er indbygget i
"calssic" kabinetterne, men det er værd at forsøge...

> Jeg har slet ikke prøvet at brænde med Authoring Support under 9.x og jeg
> har faktisk slet ikke fået prøvet denne brændere i 9.x.

glæd dig, den er god - når den ikke lige futter motherboardet af- og
så er den meget støjsvag pga. af det lyddæmpede kabinet (grunden til at
jeg valgte formac).

> Nej, man bliver hurtigt forvænt!

ja, nogen der kender en billig _fysisk_ butik med 80minutters CD-R (16x)
& CD-RW (10x) medier? jeg gider ikke betale 50 kr i porto fra en online
butik.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-10-01 18:34

> på pakken står der:
>
> "this kit includes:
>
> 1 CD-RW drive
> 1 FireWire cable (6-to-6 pin)
> Driver Software
> Installation Manual
> Adaptec Toast Software"

Samme pakke som min...

> [...]
> - der skal jo også bruges en strømforsyning - denne er indbygget i
> "calssic" kabinetterne, men det er værd at forsøge...

Det hjælper nok ikke, da de jo bare kan argumentere for, at den jo er bygget
til at få strøm fra firewire. De har dog glemt at skrive den sædvanlige
smøre om "forbehold for trykfejl og ændringer".

> glæd dig, den er god - når den ikke lige futter motherboardet af- og
> så er den meget støjsvag pga. af det lyddæmpede kabinet (grunden til at
> jeg valgte formac).

Ja, den ene gang jeg lige prøvede at brænde på en CD-RW virkede den også
pænt støjsvag i forhold til den Yamaha-brænder jeg tidligere har brugt. Den
larmede squ lige så meget som mine gamle PowerCenter Pro!

> ja, nogen der kender en billig _fysisk_ butik med 80minutters CD-R
> (16x) & CD-RW (10x) medier? jeg gider ikke betale 50 kr i porto fra en
> online butik.

Hmm.. ComputerCity har 10x CD-RW Verbatim til 29 kr. og 16x CD-R Verbatim
til 10 kr. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Nemdirect har faktisk en fysisk tilstedeværelse i Københavnsområdet og man
kan selv hente varerne, hvis man ønsker det. De har de klart bedste tilbud
jeg kan finde. 100 stk. Imation 16x 80min. CD-R til 545 kr. i jewelcase (det
er faktisk steget 50 kr.):

http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=1699107&shop=pc

Det ligger bare i Herlev...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 21:02

> [...]

> til at få strøm fra firewire. De har dog glemt at skrive den sædvanlige
> smøre om "forbehold for trykfejl og ændringer".

lige netop grunden til atjeg tror man kan tiltuske sig én - i USA kunne
man vel lægge sag an for sådan en fejl.

> Hmm.. ComputerCity har 10x CD-RW Verbatim til 29 kr. og 16x CD-R Verbatim
> til 10 kr. Det er jo ikke ligefrem billigt.

nej, fy føj.

> [...]
> jeg kan finde. 100 stk. Imation 16x 80min. CD-R til 545 kr. i jewelcase (det

skal man forudbestille online ? eller kan man spadsere ind fra gaden...

> Det ligger bare i Herlev...

Jeg cykler alligevel frem og tilbage mellem frederiksberg og skovlunde,
så jeg kører næste forbi.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-10-01 22:25

> lige netop grunden til atjeg tror man kan tiltuske sig én - i USA kunne
> man vel lægge sag an for sådan en fejl.

Jeg skal prøve, når jeg alligevel skal ned med brænderen...

> skal man forudbestille online ? eller kan man spadsere ind fra gaden...

Du skal bestille via nettet eller telefon 44 888 555 og afkrydse feltet, at
du vil afhente varen selv.

> Jeg cykler alligevel frem og tilbage mellem frederiksberg og skovlunde,
> så jeg kører næste forbi.

Så tror jeg ikke du finder et meget bedre tilbud, hvis det altså skal være
16x medier.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-01 22:20

In article <1f1fokk.10ktd4a150ifpsN%spam@reippuert.dk>,
> [...]

> - lige nu brænder, brænder og brænder jeg, måske skyldes min begejstring
> min forrige brænder; en 2x Phillips SCSI sag der ikke kunne brænde i

Jaja, det er meget godt alt sammen, men vil din iBook starte op på den?

Er HD-kablet forresten ens i den gamle og den nye iBook?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-01 23:54

> Jaja, det er meget godt alt sammen, men vil din iBook starte op på den?

forløbig ikke,

> Er HD-kablet forresten ens i den gamle og den nye iBook?

ja.

<icq:131382336>