/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Abg. online spil
Fra : Agricola


Dato : 17-10-01 18:51

Hej

Kan nogen fortælle mig, om det vil gøre nogen forskel på online spil om jeg
vælger 128 kbit eller 256 kbit upload (højere/lavere ping tider)?

mvh
Lars



 
 
Simon Skals (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 17-10-01 22:36

It seems Agricola wrote:
>Kan nogen fortælle mig, om det vil gøre nogen forskel på online spil om jeg
>vælger 128 kbit eller 256 kbit upload (højere/lavere ping tider)?

Ja, det vil det. Med den dobbelte båndbredde tager det den halve
tid at sende data over linjen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 17-10-01 23:12


"Agricola" <vadsholt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcdc521$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Kan nogen fortælle mig, om det vil gøre nogen forskel på online spil om
jeg
> vælger 128 kbit eller 256 kbit upload (højere/lavere ping tider)?

Du vil ikke mærke forskel, om du vælger 128 eller 256kbps i upload, i
forbindelse med on-line spil.

Det er selvfølgelig forskelligt fra spil til spil ( og server til server )
....men næsten alle spil-servere er indstillet, så de max forventer en
båndbredde på 64 kbps fra de enkelte spillere.

Mvh haa.





Simon Skals (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 17-10-01 23:21

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>Det er selvfølgelig forskelligt fra spil til spil ( og server til server )
>...men næsten alle spil-servere er indstillet, så de max forventer en
>båndbredde på 64 kbps fra de enkelte spillere.

Og hvad så? Med en rå båndbredde på 256 kbps tager det 3,125 ms
at transportere 100 bytes over linjen, mens det tager dobbelt så
lang tid (6,25 ms), hvis båndbredden er 128 kbps.

Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Peter Brodersen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-10-01 02:40

On Wed, 17 Oct 2001 22:21:14 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Og hvad så? Med en rå båndbredde på 256 kbps tager det 3,125 ms
>at transportere 100 bytes over linjen, mens det tager dobbelt så
>lang tid (6,25 ms), hvis båndbredden er 128 kbps.
>
>Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
>båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.

Det oprindelige spørgsmål var om det gjorde nogen nævneværdig forskel,
så dit "Og hvad så" hænger egentligt sammen med at du ikke ved om det
gør en nævneværdig forskel.

--
- Peter Brodersen

Simon Skals (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 18-10-01 07:36

It seems Peter Brodersen wrote:
>Det oprindelige spørgsmål var om det gjorde nogen nævneværdig forskel,
>så dit "Og hvad så" hænger egentligt sammen med at du ikke ved om det
>gør en nævneværdig forskel.

Prøv at søge efter "nævneværdig" i det oprindelige indlæg. Der
blev spurgt, om det gør en forskel.

Desuden kan jeg ikke se logikken i udsagnet om, at en server kun
skulle forvente 64 kbps fra klienterne. Data skal stadig
transporteres mellem server og klient, uanset hvad serveren
forventer. Mit "Og hvad så?" var knyttet hertil.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Peter Brodersen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-10-01 15:48

On Thu, 18 Oct 2001 06:36:22 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Prøv at søge efter "nævneværdig" i det oprindelige indlæg. Der
>blev spurgt, om det gør en forskel.

Der menes vel "nævneværdig" i forhold til det spil, han nu engang
spiller?

Her har ting som fx grafikkort og processor desværre stadigvæk meget
at sige (hvilket alligevel opsummeres i hvad spillet omtaler som
"ping" - suk!)

--
- Peter Brodersen

Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 09:39


"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9ss12q.rlg.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >Det er selvfølgelig forskelligt fra spil til spil ( og server til
server )
> >...men næsten alle spil-servere er indstillet, så de max forventer en
> >båndbredde på 64 kbps fra de enkelte spillere.
>
> Og hvad så? Med en rå båndbredde på 256 kbps tager det 3,125 ms
> at transportere 100 bytes over linjen, mens det tager dobbelt så
> lang tid (6,25 ms), hvis båndbredden er 128 kbps.

Og det er fuldstændigt uvæsentligt i denne sammenhæng.

> Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke,

Det er der ikke.

> båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.

I spil-server-ini-filerne er der typisk TickServerRate og MaxClientRate som
der stilles på.
Og man stiller dem, således at 64k får samme performance-'feeling' som en
med større båndbredde til rådighed.

Dette er selvfølgelig gjort ud fra den betragtning, at det altså ikke er
alle der har ADSL eller lignende til rådighed, og de skal have samme gode
oplevelse med at spille online.

Det ville være extremt dumt at sætte en spil-server op med parametre, der
giver spillere med stor båndbredde større chance for at vinde spillet, and
spillere med mindre båndbredde.

Det er dejligt at man har disse parametre at stille på i
server-ini-filen....så kan man nemlig fjerne 'båndbredde-fordelen', og
dermed gøre spillet langt mere fair.

Derfor er svaret til det oprindelige indlæg:
du vil ikke mærke forskel, om du får 128 eller 256kbps i upload....men snup
da 256'eren, da båndbredde jo kan bruges til andet end at spille med....

Mvh haa.




Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 09:52

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:1ywz7.752$LE1.154892435@news.orangenet.dk...
> I spil-server-ini-filerne er der typisk TickServerRate og MaxClientRate
som
> der stilles på.
> Og man stiller dem, således at 64k får samme performance-'feeling' som en
> med større båndbredde til rådighed.

Så er det jo en udtalelse der afhænger af den valgte server.
Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
foretrække.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 11:02


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bce98c4$0$8090$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> > I spil-server-ini-filerne er der typisk TickServerRate og MaxClientRate
>> som
> > der stilles på.
> > Og man stiller dem, således at 64k får samme performance-'feeling' som
en
> > med større båndbredde til rådighed.
>
> Så er det jo en udtalelse der afhænger af den valgte server.

I praksis, nej.

> Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
> foretrække.

Men det gør man ikke.

Og begrundelsen for ikke at lave et sådant 'tåbeligt' setup, er at den vil
være ubrugelig til clan-kampe og tourneringer/cups.
Så er det spilleren med den største båndbredde der vil have en urimelig
fordel, og derfor vil ( fornuftige ) spillere ikke bruge en sådan server.

Desuden er langt hovedparten af online spil net-mæssigt konstrueret således,
at 64k er tilstrækkeligt.

*

Mvh haa.

En 45-km/t knallert har ingen fordel af at køre på en tom 10-spors motorvej,
fremfor en tom 1-spors motorvej ( ud over at leverandører af asfalt vil
påstå det modsatte ).




Highlander (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Highlander


Dato : 18-10-01 11:28


Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> skrev i en
news:bMxz7.754$oW.155567240@news.orangenet.dk
>
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bce98c4$0$8090$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> > > I spil-server-ini-filerne er der typisk TickServerRate og
MaxClientRate
> >> som
> > > der stilles på.
> > > Og man stiller dem, således at 64k får samme performance-'feeling' som
> en
> > > med større båndbredde til rådighed.
> >
> > Så er det jo en udtalelse der afhænger af den valgte server.
>
> I praksis, nej.
>
> > Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
> > foretrække.
>
> Men det gør man ikke.
>
> Og begrundelsen for ikke at lave et sådant 'tåbeligt' setup, er at den vil
> være ubrugelig til clan-kampe og tourneringer/cups.
> Så er det spilleren med den største båndbredde der vil have en urimelig
> fordel, og derfor vil ( fornuftige ) spillere ikke bruge en sådan server.
>
> Desuden er langt hovedparten af online spil net-mæssigt konstrueret
således,
> at 64k er tilstrækkeligt.
>
> *
>
> Mvh haa.
>
> En 45-km/t knallert har ingen fordel af at køre på en tom 10-spors
motorvej,
> fremfor en tom 1-spors motorvej ( ud over at leverandører af asfalt vil
> påstå det modsatte ).
>
>
>
Med fare for at lyde som en komplet idiot ..
men er det ikke ret teortisk at du altid kan have max preforman på en 64Kb
opkobling

er det er ikke sådan at jo bedre opkobling du har .. jo større chance har du
får faktisk at nå de 64k som du siger er optimalt for spillene ??

jeg oplever ihvertfald at dem jeg leger med har en bedre ping og mindre lag
hvis de har en go ADSL opkobling end jeg har med min ISDN


--
Intel inside....Idiot outside !




Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 16:25

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:bMxz7.754$oW.155567240@news.orangenet.dk...
> > Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
> > foretrække.
> Men det gør man ikke.

Udtalelser af den karakter er lidt for ofte set gjort til skamme til at jeg
personligt ville turde komme med dem.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 16:26


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcef4bd$0$8075$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:bMxz7.754$oW.155567240@news.orangenet.dk...
> > > Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
> > > foretrække.
> > Men det gør man ikke.
>
> Udtalelser af den karakter er lidt for ofte set gjort til skamme til at
jeg
> personligt ville turde komme med dem.

Prøv at finde en ADSL-only spil-server.

Mvh HAA:



Thomas Jensen - pil.~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 18-10-01 16:25

On Thu, 18 Oct 2001 17:25:50 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>
>"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
>news:3bcef4bd$0$8075$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
>> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>> news:bMxz7.754$oW.155567240@news.orangenet.dk...
>> > > Hvis man laver en adsl-only server så vil højere båndbredde være at
>> > > foretrække.
>> > Men det gør man ikke.
>>
>> Udtalelser af den karakter er lidt for ofte set gjort til skamme til at
>jeg
>> personligt ville turde komme med dem.
>
>Prøv at finde en ADSL-only spil-server.

Vi skal da hurtigt sætte een op, blot m. det formål at skyde endnu et
kategorisk udsagn til jorden.

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/

Peter Brodersen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-10-01 17:01

On Thu, 18 Oct 2001 17:24:31 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>Vi skal da hurtigt sætte een op, blot m. det formål at skyde endnu et
>kategorisk udsagn til jorden.

Altid rart at se formålsløse handlinger. Jeg er fx selv i gang med at
lave en lille webserver i ren PHP, udelukkende for at når folk nævner
at PHP fungerer som en udvidelse til webservere, vil de absolut også
blive nødt til at sige, at PHP ikke absolut kræver en webserver at
køre under, hvis man skal lave dynamiske PHP-websider, der skal kunne
HTTP-requestes.
--
- Peter Brodersen

Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 17:07


"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
news:j0ttsto53riadi9iv74bt69djg06qs19c6@4ax.com...
> >
> >Prøv at finde en ADSL-only spil-server.
>
> Vi skal da hurtigt sætte een op, blot m. det formål at skyde endnu et
> kategorisk udsagn til jorden.

Make my day....

Jeg glæder mig til at se, hvilket spil du vil sætte på serveren, som vil
være uspilleligt med f.eks ISDN.

Mvh haa.



Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 17:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:q6Dz7.771$883.162527351@news.orangenet.dk...
> Jeg glæder mig til at se, hvilket spil du vil sætte på serveren, som vil
> være uspilleligt med f.eks ISDN.

Det indledende spørgsmål var jo også blot om båndbredde var en fordel.
Det har du efterhånden fået sjusset dig frem til at det er, såfremt serveren
ikke kompenserer for det.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 17:54


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcf0026$0$8077$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:q6Dz7.771$883.162527351@news.orangenet.dk...
> > Jeg glæder mig til at se, hvilket spil du vil sætte på serveren, som vil
> > være uspilleligt med f.eks ISDN.
>
> Det indledende spørgsmål var jo også blot om båndbredde var en fordel.

Ja, det var jo det jeg svarede på.

> Det har du efterhånden fået sjusset dig frem til at det er, såfremt
serveren
> ikke kompenserer for det.

Det har du desværre misforstået.
Online-spil ( på serveren ) behandler typisk max 64kbps pr spiller.
Der er ingen umiddelbar fordel ved at hæve dette, da spil-koden er tilpasset
dette forhold.

Derfor vil der ikke være forskel på, om brugeren har 128 eller 256kbps i
upload ( som var det oprindelige spørgsmål ).

**

Faktisk kan det gå rigtigt galt, hvis en spiller med 'stor' båndbredde
indstiller sit spil 'forkert'.
Der er et fænomem der i spil-kredse kaldes 'usynligt pakketab'.
Dette optræder hvis en spiller med 'stor' båndbredde indstilles sin client
til at behandle meget mere data, end serveren gør.
Godt nok har spilleren en flot lav ping....men spillet føles 'laggy'.

Så hvis man er så heldig at have en 'stor' båndbredde, så får man den bedste
spil-oplevelse ved at begrænse sin båndbredde ( på clienten ) så den svarer
til det som serveren er indstillet til.

Mvh haa.



Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 18:02

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:mODz7.772$UX3.163017769@news.orangenet.dk...
> Så hvis man er så heldig at have en 'stor' båndbredde, så får man den
bedste
> spil-oplevelse ved at begrænse sin båndbredde ( på clienten ) så den
svarer
> til det som serveren er indstillet til.

Min pointe er at såfremt serveren (antag det nu bare for min skyld) er
ligeglad så _er_ båndbredde en fordel.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 19:08


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcf0b9f$0$8084$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
>
> Min pointe er at såfremt serveren (antag det nu bare for min skyld) er
> ligeglad så _er_ båndbredde en fordel.

100 % enig.....np.

Hvis serveren er sat op til at behandle f.eks 256kbps pr client, så vil man
naturligvis få den bedste spil-oplevelse ved at matche dette.

Og jeg er stadig spændt på at se, hvilket spil der ( for at skyde min
påstand i sænk ) bliver sat op, som kræver dette.

Mvh haa.



Thomas Jensen - pil.~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 18-10-01 20:04

On Thu, 18 Oct 2001 18:07:28 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>
>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
>news:j0ttsto53riadi9iv74bt69djg06qs19c6@4ax.com...
>> >
>> >Prøv at finde en ADSL-only spil-server.
>>
>> Vi skal da hurtigt sætte een op, blot m. det formål at skyde endnu et
>> kategorisk udsagn til jorden.
>
>Make my day....
>
>Jeg glæder mig til at se, hvilket spil du vil sætte på serveren, som vil
>være uspilleligt med f.eks ISDN.

jeg kunne forestille mig en NETBSD port af playstation2, og så en gang
multiplayer grand turismo.

et af kriterierne for at opnå en racerlicens vil være at man skal
kunne downloade en textfil fra tucows forinden. Ingen adsl, ingen
racerlicens.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen
Sig. til lejligheden:
http://www.pil.dk/produkter/adsl/

Simon Skals (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 18-10-01 11:19

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Og hvad så? Med en rå båndbredde på 256 kbps tager det 3,125 ms
>> at transportere 100 bytes over linjen, mens det tager dobbelt så
>> lang tid (6,25 ms), hvis båndbredden er 128 kbps.
>
>Og det er fuldstændigt uvæsentligt i denne sammenhæng.

Virkelig?

Det vil altså sige, at så længe de øvrige omstændigheder (CPU,
grafikkort, etc.) er sammenlignelige, så gør det ingen forskel,
om man sidder med 64 kbps ISDN eller 2048/512 ADSL?

De udsagn jeg gennem tiderne har hørt fra spillefolket, siger
noget helt andet.

>Det ville være extremt dumt at sætte en spil-server op med parametre, der
>giver spillere med stor båndbredde større chance for at vinde spillet, and
>spillere med mindre båndbredde.

Så man kan fint være med, hvis man har et 28.8-modem?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 11:43

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9stb50.smd.spam@www.gid.dk...
> Så man kan fint være med, hvis man har et 28.8-modem?

Jeg har en 9.6-mobilopkobling. Den må være tilstrækkelig...

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Thomas Jensen - pil.~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 18-10-01 11:48

On Thu, 18 Oct 2001 12:43:23 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9stb50.smd.spam@www.gid.dk...
>> Så man kan fint være med, hvis man har et 28.8-modem?
>
>Jeg har en 9.6-mobilopkobling. Den må være tilstrækkelig...

ikke fra italien omkring de større byer... der er for ofte udfald.

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/

Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 16:18


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bceb2d7$0$8080$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> "Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrn9stb50.smd.spam@www.gid.dk...
> > Så man kan fint være med, hvis man har et 28.8-modem?
>
> Jeg har en 9.6-mobilopkobling. Den må være tilstrækkelig...

Jeg svarede det oprindelige indlæg, med et seriøst brugbart svar.

Trist at ellers seriøse mennesker skal fordreje tingene, når emnet falder
udenfor deres ekspertise/erfaringsområde.

-haa-



Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 16:23

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:foCz7.766$4k2.161786083@news.orangenet.dk...
> Trist at ellers seriøse mennesker skal fordreje tingene, når emnet falder
> udenfor deres ekspertise/erfaringsområde.

En velment spøg kan du vel godt klare?
Men jeg skal blankt indrømme at online-spil ikke er mit erfaringsområde.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 16:27


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcef46a$0$8075$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
>
> En velment spøg kan du vel godt klare?

Joda...jeg er lidt af en spøgefugl.

> Men jeg skal blankt indrømme at online-spil ikke er mit erfaringsområde.

Jeg skal blankt indrømme, at online-spil -er- mit erfaringsområde
( bl..a. ).

Mvh haa.




Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 16:23


"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9stb50.smd.spam@www.gid.dk...
>
> >Det ville være extremt dumt at sætte en spil-server op med parametre, der
> >giver spillere med stor båndbredde større chance for at vinde spillet,
and
> >spillere med mindre båndbredde.
>
> Så man kan fint være med, hvis man har et 28.8-modem?

Der er dedikerede laddere/servere, som tager hensyn til netop dette faktum.

F.eks er der masser af 28.8-ladder'ere og f.eks denne:
http://www.clanbase.com/rating.php?lid=383
som er en dedikeret 56k ladder.

Så ja, du kan sagtens være med med et 28.8 modem.

*

Det skulle gerne være den som er bedst til spillet der vinder....og ikke den
som har den dyreste opkobling.

Mvh haa.



Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 16:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3tCz7.767$Ak2.161816646@news.orangenet.dk...
> Der er dedikerede laddere/servere, som tager hensyn til netop dette
faktum.
> F.eks er der masser af 28.8-ladder'ere og f.eks denne:
> http://www.clanbase.com/rating.php?lid=383
> som er en dedikeret 56k ladder.

Så kunne man vel også lave en dedikeret 256k ladder (nyt ord i min bog) hvor
alles "ping" var bedre?

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL
Warning: Failed opening '.sig' for inclusion in news.php3 on line 3
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-10-01 16:30


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcef502$0$8081$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:3tCz7.767$Ak2.161816646@news.orangenet.dk...
> > Der er dedikerede laddere/servere, som tager hensyn til netop dette
> faktum.
> > F.eks er der masser af 28.8-ladder'ere og f.eks denne:
> > http://www.clanbase.com/rating.php?lid=383
> > som er en dedikeret 56k ladder.
>
> Så kunne man vel også lave en dedikeret 256k ladder (nyt ord i min bog)
hvor
> alles "ping" var bedre?

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Måske lidt 'over-kill', da data-mængden mellem client og server typisk max
er 64kbps....men det skulle være muligt.

Mvh haa.



Anders Lund (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 18-10-01 21:32

> Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
> båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.
jeg vil definere båndbredde og larensy som ligefrem proportionale. En
ligefrem proportionalitet defineres ved y=x*a+b. Vi kan vis gosr blive enige
om at betydningen af a bliver mindre for hvergang b bliver større. Du ved da
også godt at han på ingen game server får en forbindele der henter 100bytes
på 3ms, da der jo ligger en del larensy i i netværks udstyret.

--
Mvh
Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty



Martin Højriis Krist~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-10-01 21:34

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcf3bd7$0$763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
> > båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.
> jeg vil definere båndbredde og larensy som ligefrem proportionale.

Altså at din forsinkelse bliver større jo mere båndbredde du har til
rådighed?

Find en anden udbyder

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Morten Boysen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 18-10-01 21:44

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote in message
news:3bcf3bd7$0$763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
> > båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.
> jeg vil definere båndbredde og larensy som ligefrem proportionale. En
> ligefrem proportionalitet defineres ved y=x*a+b. Vi kan vis gosr blive
enige
> om at betydningen af a bliver mindre for hvergang b bliver større. Du ved
da
> også godt at han på ingen game server får en forbindele der henter
100bytes
> på 3ms, da der jo ligger en del larensy i i netværks udstyret.

For det første er ligefrem proportionalitet y = a * x, og for det andet
mener du nok nærmere omvendt proportionelt : y = a / x. Når båndbredden
stiger, så falder latency.


--
Morten Boysen


Simon Skals (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 19-10-01 12:54

It seems Anders Lund wrote:
>> Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
>> båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.
>jeg vil definere båndbredde og larensy som ligefrem proportionale.

I så fald ved du ikke, hvad du taler om. Større båndbredde giver
mindre delay.

>om at betydningen af a bliver mindre for hvergang b bliver større. Du ved da
>også godt at han på ingen game server får en forbindele der henter 100bytes
>på 3ms, da der jo ligger en del larensy i i netværks udstyret.

Selvfølgelig er der flere ting, der spiller ind, men det ændrer
ikke ved det faktum, at båndbredden har indflydelse på delay.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Anders Lund (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 19-10-01 13:06

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9t052c.1sg.spam@www.gid.dk...
> It seems Anders Lund wrote:
> >> Hvorvidt det er en nævneværdig forskel, ved jeg ikke, men
> >> båndbredde og delay er altså omvendt proportionale.
> >jeg vil definere båndbredde og larensy som ligefrem proportionale.
>
> I så fald ved du ikke, hvad du taler om. Større båndbredde giver
> mindre delay.
Damm,,, ja I har ret, det er selfølgelig en omvendt proportionalitet



--
Mvh
Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste