Hvilket grafikkort skal jeg vælge ??
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-01 17:16

Jeg har for tiden et Daytona Geforce 2 GTS Pro 64 MB DDR-ram, men kunne godt
tænke mig at få lidt bedre 2D grafik og samtidig vil jeg gerne kunne køre
mit video kamera (ikke digitalt) direkte ind, så jeg kan redigere video på
maskinen. Hvad kan anbefales at købe ?? Jeg har tidligere haft et ASUS V6600
Deluxe med TV - in/out hvor jeg kunne slutte kameraet til, men det var ikke
nogen særlig god kvalitet der kom ud af det. Skal det være noget Matrox
eller hvad ?? Kortet må gerne kunne spille lidt spil også, men det er ikke
afgørende at have den højeste 3D score man kan få. Så i bund og grund, hvad
skal jeg vælge ??

Mvh
Per

Fra : Otto Meurer

Dato : 17-10-01 17:40

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com>
skrev:
> [...]
>Kortet må gerne kunne spille lidt spil også, men det er ikke
> afgørende at have den højeste 3D score man kan få. Så i bund og grund,

Hej Per

Jeg tror du er lidt i samme situation som mig, jeg leder nemlig også efter
et godt 2D kort med rimelig god 3D. Matrox har ry for den bedste 2D ydelse,
jeg har selv et gammelt G400 som er forrygende til netop 2D og 3D for den
sags skyld. I dag har de en ny forbedret version G550 som skulle være
forbedret på en del områder også 3D men det er ikke noget at skrive om i
forhold til andre 3D kort.

Jeg tror jeg ville vælge at købe et videoredigeringskort til pc'en Jeg
bruger selv Pinnacle DC10 plus det kan varmt anbefales, hertil ville jeg så
invistere i et 2D/3D kort her ville jeg nok anbefale Hercules 3D Phrofet
4500 det er et meget billigt 3D kort (ca 1200 kr.), som skulle have en
rigtig god 2D ydelse, se strengen "The millinium G550 fra Matrox?" og På
højde med andre gode og meget dyrere 3D kort.

Jeg tror helt sikkert at jeg vælger Hercules kortet frem for Matrox da et
lille 3D spil i ny og næ ikke er værst =)

Held og lykke

Oz

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-10-01 00:31

On Wed, 17 Oct 2001 18:40:08 +0200, Otto Meurer wrote:

<snip>

> [...]
>sags skyld. I dag har de en ny forbedret version G550 som skulle være
>forbedret på en del områder også 3D men det er ikke noget at skrive om i

Matrox har smidt en ekstra pipeline i, hvilket ifølge dem selv
skulle give 20% ekstra...jeg er nu ikke så sikker!
Derudover er der indført noget 3D ansigtsanimationsstads...som
kræver speciel understøttelse...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
C:\> COPY A:\MOTHER.DNA+B:\FATHER.DNA C:\BABY.EXE

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-10-01 19:41

In article <3bcdae6e$0$42040$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
perbeer@bigfoot.com says...
> [...]
> afgørende at have den højeste 3D score man kan få. Så i bund og grund, hvad

Hvad med et Radeon all-in-wonder? Det skulle efter sigende sparke en del.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)