Duejagt
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-10-01 09:24

Hej Alle
Min arbejdsplads er meget plaget af disse "bevingede rotter".
Må jeg nakke dem med mit Diana 45 , selvom at jeg ikke har jagttegn?!?

PS. da jeg i tidernes morgen købte luftgeværet , fik jeg at vide , at det
var godkendt til jagt. Hvilke krav stilles der til luftgevær , for at de må
anvendes til jagt.

Hygge
Martin

Fra : Lars Kirstein

Dato : 17-10-01 11:19

Nej - Du må ikke bare skude duerne. Du skal have jagttegn.
Desuden vil der sikkert være tale om regulering (hvis da ikke din
arbejdsplads ligge langt fra beboelse). Jeg kan ikke huske alle regler for
regulering. Du skal have jagttegn. Såvidt jeg husker skal du have en
tilladelse fra den lokale vildtkonsulent (Skov & Naturstyrelsen) og politiet
for at regulere vildt. Om det er tilladt med et Diana 45 ved jeg ikke.
Jeg er sikker på at der er andre krav, men kan ikke huske dem men det er der
sikkert andre der kan....

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-10-01 22:47

> "Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> wrote in message

mht. til jagttegn, se forige indlæg.

> må

Kravet til et luftvåben for at det må anvedes til jagt er at det har en
kuglediameter på 5.5 mm, og at det har en mundingshastighed (V0) på min. 150
m/s. Og må, hvis det opfylder disse krav, anvedes på jagt til kategori 5
vildtarter, dvs. duer og kragefugle.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama