servlet
Fra : dee

Dato : 17-10-01 03:31

Hej,
jeg skal bruge Java servlets og JDBC i forbindelse med en Oracle database.
Jeg vil gerne have at brugeren kan uploade (sende) følgende data til
databasen:
billede (jpg fil), navn og beskrivelse.
Meningen er at brugeren kan trykke på "upload", og så kommer et popup vindue
frem med en "gennemse" knap, hvor brugeren vælger en fil fra hans comp (samt
skrive de relevante oplysninger). Når brugeren trykker på "Send", sendes
både filen og andre oplysninger til databasen.
Men hvordan gør jeg det?
Jeg forventer ikke hele koden, bare et "tip" hvor jeg skal gribe det an (er
helt ny i servlet verdenen).

mvh Dejan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-10-01 08:19

"dee" <stranger@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> både filen og andre oplysninger til databasen.
> Men hvordan gør jeg det?
> Jeg forventer ikke hele koden, bare et "tip" hvor jeg skal

Gem billederne på harddisken, og nøjes med at gemme en path i
databasen, ingen grund til at smide binær data i basen.

du kan lave det f.eks.:

1. Når filen er uploadet til hd'en husk pathen
2. connect til basen
3. insert path i en tabel
4. luk connection til basen igen

Det er ca. det :)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Christian Holm

Dato : 17-10-01 15:30

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote
> Gem billederne på harddisken, og nøjes med at gemme en path i
> databasen, ingen grund til at smide binær data i basen.

Det kan jeg da se masser af grunde til, og det har vi da også benyttet
meget.

Et par tips/oplysninger:

1. Ingen main-stream browsere understøtter accept på input-file, så du må
selv tjekke for at du får den rigtige slags fil.
2. Encoding på din form skal være multipart/form-data.
3. com.oreilly.servlet-pakken gør dit arbejde meget lettere, find den på
http://www.servlets.com/cos/index.html.

Hvis du skal bruge nærmere information, må du skrive igen.

Christian

Fra : Claus H. Rasmussen

Dato : 18-10-01 19:44

"dee" <stranger@tdcspace.dk> wrote in
Hej Dejan!

Jeg har haft meget fornøjelse af jspSmartUpload som du kan hente på
http://www.jspsmart.com

Den kan lige det du skal bruge.

Claus