Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Aktier og SU
Fra : Brian Bilenberg

Dato : 16-10-01 12:25

Håber der er nogen der har lidt styr på reglerne omkring aktieindkomst når
man får SU.

Som jeg læser SU reglerne er det bruttoindkomsterne der skal indgå i
beregningen af egenindkomsten og som der står i reglerne "...skal du derfor
se på alle de positive beløb...". Betyder det at det er alle de aktiehandler
hvor jeg har tjent penge som skal indgå i beregningen af egenindkomsten?? -
dette lyder nemlig i mine øre ret uretfærdigt.

Man kan jo næsten ikke undgå at tabe penge på visse aktiehandler og hvis man
er uheldig kan man jo netto komme til at tabe penge på aktieinvesteringer
men alligevel skal de handler man har tjent penge på så indgå i
egenindkomsten. Det kan da næsten ikke være rigtigt, håber nogen har et
svar.

Mvh. Brian

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 16-10-01 22:56

Prøv at spørg på euroinvestor.com, der er folk ret kompetente!

Fra : D.Hansen

Dato : 24-10-01 13:34

SU-Styrelsen ser kun det som du opgiver via din skatteopgørelse....det
betyder også at du inden indberetningen til T&S har modregnet dine aktietab.

Med andre ord: Tab på aktier kan trækkes fra ved SU opgørelsen

D.Hansen

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 25-10-01 16:37

OK! - tak for svaret.