Er trådløst netværk skadeligt for kroppen!~
Fra : Astrup

Dato : 15-10-01 15:47

Det ryger konstant vildt mange radio og mange andre bølger igennem os.

Jeg er startet på en skole med et trodløst netværk. Dvs at 30 bærbare
computere komstant udsender bølger.

Mobiltelefon er skadelige men hvad med det trodløst netværk?

(Jeg vil meget gerne ndgå kræft og satser os på at vil have børn!!!)

Jeg taler både om WLan og Bluetooth...

KH Astrup

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-10-01 10:37

"Astrup" <mr_bean007@ofir.dk> wrote in message

> Mobiltelefon er skadelige men hvad med det trodløst netværk?

Hvem siger, at mobiltelefoni er skadelig...? der er mig bekendt ikke
noget, der nævneværdigt tyder på at mobiltelefoni medfører en øget
risiko for cancer.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : /arcana

Dato : 17-10-01 14:35

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@worldonline.dk> wrote in message

> Hvem siger, at mobiltelefoni er skadelig...? der er mig bekendt ikke
> noget, der nævneværdigt tyder på at mobiltelefoni medfører en øget
> risiko for cancer.

Kan man sige noget om cancerrisiko efter så kort tid? Mobilos'er har jo kun
været allemandseje siden 1993-1994, og dermed ved vi jo ikke så forfærdelig
meget om eventuelle langtidsvirkninger?

/arcana

Fra : Astrid

Dato : 11-01-02 02:07

Astrup <mr_bean007@ofir.dk> wrote in message
> Det ryger konstant vildt mange radio og mange andre bølger igennem os.

de bølger er ikke ioniserende stråling. Derfor er de ikke farlige for din
krop.

Der er heller ingen grund til at tro, at trådløst netværk er. Mobiltelefoni
er ikke beviseligt skadeligt, men her er sandsynligheden alligevel noget
større idet man holder den tæt ved nogle følsomme membraner i hovedet. Det
gør man jo ikke med trådløst netværk.

/astrid