Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kan I hjælpe mig ud af min gæld?
Fra : frisco

Dato : 15-10-01 14:24

Jeg vil gerne høre dansk gældsrådgivning om De kan hjælpe mig ud af min
gæld. jeg skylder ca 110000 kr. Har I en adresse som man kan skrive til?
Med venlig hilsen den anonyme.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 15-10-01 15:52

> Jeg vil gerne høre dansk gældsrådgivning om De kan hjælpe mig ud af min
> gæld. jeg skylder ca 110000 kr. Har I en adresse som man kan skrive til?

Var det dem, der var omtalt i Boomerang på TV2? Hvis det var - var hjælpen
vist til at overse - men man fik da betalt nogle gode penge til firmaet.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-10-01 17:52

frisco wrote:

> Jeg vil gerne høre dansk gældsrådgivning om De kan hjælpe mig ud af min
> gæld. jeg skylder ca 110000 kr. Har I en adresse som man kan skrive til?

Nej, svjv er du blot malkeko for at de kan tjene penge,
find en ven / bekendt i omgangskredsen, der ved lidt om
økonomi, betal dem som gode venner gør, og få lavet en
oversigt over kreditorer og hvad du KAN betale hver måned,
og det er ikke tilfældigt, at det er skrevet med stort

Og afhængig af din situation, betaler du det tilbage, du kan,
over ca 5 år, og er så gældfri,

men, gælden er ikke stor, så du skal være i en speciel situation.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : C. Overgaard

Dato : 16-10-01 11:35

frisco <frisco.news@kandu.dk> skrev i en
> Jeg vil gerne høre dansk gældsrådgivning om De kan hjælpe mig ud af min
> gæld. jeg skylder ca 110000 kr. Har I en adresse som man kan skrive til?
> Med venlig hilsen den anonyme.

Du skriver ikke hvor gammel du er.

Generelt skal du være over din branches pensionsalder for at kunne slippe ud
af gælden uden at betale den, dvs. 40-50 år. Hvis kreditorer med rimelighed
anser at du har en mikroskopisk chance for at betale gælden tilbage, så vil
de gå efter dette.

Alternativerne er at:

1) Vente på den rette alder og flyt til Lolland, hvor du kan leve for få
penge fordi du ikke kan komme til at eje noget. Vær beret på at blive gammel
kendning i fodgedretten og husk at komme, når de kalder.
2) Flyt ud af EU og civiliserede lande og kom ikke tilbage i 20 år, da du
sikkert vil blive efterlyst af fodgedretten. Du skal blive HELT væk.
3) Afdrag kreditorerne så godt du kan.
4) Anvend Gladsaxe-modellen. Det er dog usundt og husk at der ikke er lommer
i den sidste skjorte. Du får derved ingen gavn af løsningen, men gælden
afklares af skifteretten.

Uanset alternativerne er gældsrådivningsfirmaerne det sidste sted, du bør
henvende dig. De vil bare prøve at plukke dig inden kreditorerne. De skal
også leve.

Personligt vil jeg dog anbefale løsning 3 og holde løsning 1 i reserve.

Lav en liste over kreditorerne og et budget. Hvis de ikke vil samles et
sted, må du tage rundt og græde hos hver enkelt og husk at fortælle om de
andre kreditorer. Vær beret på at måtte sælge alle luksusgoder. Købt alt
isenkram brugt. Ingen vil tage et gamle hvidevarer, TV og møbler af ringe
værdi for at sætte ringere ting ind istedet. (Medmindre at man vil ydmyge -
det sker ind imellem.)

Et andet godt råd er at samle gælden, hvis det stadig kan lade sig gøre.
Derved undgår man så mange gebyrer. Det skal dog helst være hos en form for
bank. Slet ikke hos kreditorer, som kan finde på at slå på dig.

De fleste kreditorer vil dog i almindelighed have pengene langsomt istedet
slet ikke at få dem.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Ener

Dato : 03-12-01 20:16

"frisco" skrev d. 15-10-01 14:24 dette indlæg :
> [...]
min
> gæld. jeg skylder ca 110000 kr. Har I en adresse som man kan skrive

Hej Frisco,

Hvsi du gerne vil have hjælp kan du også tage kontakt til firmaet Dansk
Finans Rådgivning. De er vist en del at en engelsk koncern. De tager
ikke penge for at hjælpe og de går ind og tager aktiv del i at hjælpe
med at lave aftaler med dine kreditorer. De skulle være ret seriøse. Jeg
fik deres telefon nr. da jeg selv var i økonomiske problemer. Jeg kan
finde det frem hvis du gerne vil ha det.

Hilsen

Ener

http://www.kandu.dk/

Fra : Dopedog KDC

Dato : 13-01-02 01:06

Det vil jeg gerne have, tak...

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-01-02 13:17

De der Dansk Finans Rådgivning var det ikke dem der var i Boomerang eller
lignende, hvor det alt sammen var løgn og latin.

Har du prøvet PostDanmark, mange steder kan de ikke få folk. Eller i din
alder, hvis du ikke er kasseret til session, så prøv mili.

Håber du får løst problemt på en kondtruktiv måde og har lært lektien.
(udgifter </= indtægter)
hilsen Brian

Dopedog KDC <dopedog@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c40cf60$0$10684$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Fra : Dopedog KDC

Dato : 13-01-02 15:18

PostDanmark.. altså som postbud?

Det bliver måske lidt svært da jeg ikke har kørekort..
Men alligevel, jeg kan da tage chancen...

Ved du om man skal ringe til sit lokale postkontor eller ... ?

-Ronnie

Fra : Leif den lykkelig

Dato : 14-01-02 06:03

"Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> PostDanmark.. altså som postbud?

> Det bliver måske lidt svært da jeg ikke har kørekort..

Der findes dem der cykler rundt, og ellers er der sorteringsarbejde og den
slags ting.

> Men alligevel, jeg kan da tage chancen...
>
> Ved du om man skal ringe til sit lokale postkontor eller ... ?

Du kan skrive en ansøgning til dem ( eller gå ned og hør om det - det bedste
er ansigt til ansigt ). eller prøv postdanmark på internettet.

--
Med venlig hilsen fra
Leif Andersen

Fra : Dopedog KDC