/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Thomas skal have snittet
Fra : Fie


Dato : 15-10-01 10:08

Hej Gruppe

Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen abschnitzen",
og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
spørgsmål :

Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er såret
bagefter og kan han bide stingene ud?
Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge, og nu
er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det går jo
nok.

Hilsen
Fie





 
 
Nina (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Nina


Dato : 15-10-01 10:39

Hej Fie
Det er MEGET nemmere, når det er hankatte der skal neutraliseres. Han skal i
fuld narkose, derfor skal han faste fra kl ca 20 dagen før. Kun have vand.
Der er igen sting der skal fjernes bagefter. Det er bare et lille bitte
snit....øhhh 2 små snit . Jeg tror de limer det sammen eller bruger snor
der forsvinder af sig selv.

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes
Mindre opdræt af Maine Coon
http://www.tendertribes.dk
mail@tendertribes.dk



"Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse
news:9Ixy7.950$YP6.120964@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
>
> Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen
abschnitzen",
> og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
> spørgsmål :
>
> Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er såret
> bagefter og kan han bide stingene ud?
> Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge, og
nu
> er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det går
jo
> nok.
>
> Hilsen
> Fie
>
>
>
>



Fie (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Fie


Dato : 15-10-01 11:24

Hej Nina

Ja, jeg fik også at vide, at han skal faste fra iaften efter aftensmaden.
Men det lyder godt, at det går nemmere med hankatte, for jeg var ikke meget
værd, da jeg så Tulle og Tilde syede mawser bagefter

Fie

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message news:9qecmc$i8$1@sunsite.dk...
> Hej Fie
> Det er MEGET nemmere, når det er hankatte der skal neutraliseres. Han skal
i
> fuld narkose, derfor skal han faste fra kl ca 20 dagen før. Kun have vand.
> Der er igen sting der skal fjernes bagefter. Det er bare et lille bitte
> snit....øhhh 2 små snit . Jeg tror de limer det sammen eller bruger
snor
> der forsvinder af sig selv.
>
> --
> Hilsen Nina
> DK. Tender Tribes
> Mindre opdræt af Maine Coon
> http://www.tendertribes.dk
> mail@tendertribes.dk
>
>
>
> "Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse
> news:9Ixy7.950$YP6.120964@news000.worldonline.dk...
> > Hej Gruppe
> >
> > Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen
> abschnitzen",
> > og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
> > spørgsmål :
> >
> > Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er
såret
> > bagefter og kan han bide stingene ud?
> > Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge,
og
> nu
> > er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det
går
> jo
> > nok.
> >
> > Hilsen
> > Fie
> >
> >
> >
> >
>
>



Sabina Hertzum (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 15-10-01 13:25

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message news:9qecmc$i8$1@sunsite.dk...
> Hej Fie
> Det er MEGET nemmere, når det er hankatte der skal neutraliseres. Han skal
i
> fuld narkose, derfor skal han faste fra kl ca 20 dagen før. Kun have vand.
> Der er igen sting der skal fjernes bagefter. Det er bare et lille bitte
> snit....øhhh 2 små snit . Jeg tror de limer det sammen eller bruger
snor
> der forsvinder af sig selv.


de gange jeg har overværet en kasteration er de to små snit ikke syet sammen
eller limet igen.... ( lidt ligesom de gør med kastererede grislinger)
to snit, tryk tryk, enten knude på eller syet sammen på sædlederen og så
bliver de klippet af......
og drysset med sårpudder...... en sjælden gang har jeg set at de bliver
barberet inden men det er mere undtagelsen end reglen......

jeg har aldrig oplevet at de "åbne huller" er et problem.... huden er jo løs
og på ingen måde udspilet så de får bare ro og fred til at hele helt af sig
selv.....

hankatten kan være noget groggy når de kommer hjem..... ( ligesom
hunkattene) men heldigvis er det unødvendigt med krave og hensyntagen til
sting...... men man skal nok lade være med at klappe dem i numsen*G*
jeg husker stadig sweetys forsøg på at kradse på kradsetræet og han væltede
til siden og så MEGET fornærmet ud*G* men det kommer nu hurtigt igen
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk



Fie (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Fie


Dato : 15-10-01 15:03

Hej Sabina

> de gange jeg har overværet en kasteration er de to små snit ikke syet
sammen
> eller limet igen.... ( lidt ligesom de gør med kastererede grislinger)
> to snit, tryk tryk, enten knude på eller syet sammen på sædlederen og så
> bliver de klippet af......
> og drysset med sårpudder...... en sjælden gang har jeg set at de bliver
> barberet inden men det er mere undtagelsen end reglen......
>
> jeg har aldrig oplevet at de "åbne huller" er et problem.... huden er jo
løs
> og på ingen måde udspilet så de får bare ro og fred til at hele helt af
sig
> selv.....

Lyder umiddelbart ret væmmeligt, så jeg vil undlade at inspicere det, men
lade kæresten om det (er den helt store kylling mht. operationer og åbne
sår..........faktisk alt hvad der har med hospitaler at gøre!).

> hankatten kan være noget groggy når de kommer hjem..... ( ligesom
> hunkattene) men heldigvis er det unødvendigt med krave og hensyntagen til
> sting...... men man skal nok lade være med at klappe dem i numsen*G*
> jeg husker stadig sweetys forsøg på at kradse på kradsetræet og han
væltede
> til siden og så MEGET fornærmet ud*G* men det kommer nu hurtigt igen

Åh ja, det er altså det svære efter de her relativ harmløse operationer : at
lade være med at grine, når misserne kommer sig oven på narkosen. Jeg husker
tydeligt Tilde, som prøvede at balancere på radiatoren, som hun plejede at
kunne gøre, men nu kunne hun lige pludselig ikke holde balancen mellem de så
pinde og blev ved at dratte igennem. Men jeg må prøve at holde min fnisen
tilbage imorgen. Desuden tror jeg Thomas vil komme sig hurtigere oven på
narkosen end f.eks Tulle, da han sipelthen ikke ejer det sædvanlige
"katte-doven-gen"!

Hilsen
Fie
> knus sabina
>
> behind every good woman,
> lies a trail of men...*SF*
> læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
>
>



Sabina Hertzum (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 15-10-01 15:31

"Fie" <fie@blaesenborg.net> wrote in message
news:f0Cy7.1124$YP6.132432@news000.worldonline.dk...
> Hej Sabina

hej fie

> Lyder umiddelbart ret væmmeligt, så jeg vil undlade at inspicere det, men
> lade kæresten om det (er den helt store kylling mht. operationer og åbne
> sår..........faktisk alt hvad der har med hospitaler at gøre!).

det er som sådan ikke et åbent sår.... mere en lille revne i en hudfold,
hvis det skal sammenligned med noget..... det bedste er bare at lade ham
tulle rundt og lade det være...... det heler hurtigt og er absolut ikke
noget i forhold til en hunkats væsentlig større indgreb... mit bud er at du
vil være overrasket over det minimale projekt det egentlig er*G*
sårene er næppe mere en 1-1½ cm lange*G*

> Åh ja, det er altså det svære efter de her relativ harmløse operationer :
at
> lade være med at grine, når misserne kommer sig oven på narkosen. Jeg
husker
> tydeligt Tilde, som prøvede at balancere på radiatoren, som hun plejede at
> kunne gøre, men nu kunne hun lige pludselig ikke holde balancen mellem de

> pinde og blev ved at dratte igennem. Men jeg må prøve at holde min fnisen
> tilbage imorgen. Desuden tror jeg Thomas vil komme sig hurtigere oven på
> narkosen end f.eks Tulle, da han sipelthen ikke ejer det sædvanlige
> "katte-doven-gen"!

det er meget forskelligt fra mis til mis... rasmine var groggy i et døgnstid
og HADEDE sin krave, hvilket gjorde hende unormalt stille.... hun er nemlig
også sådan en vimsetrold der fiser rundt som en skoldet skid i en
pissepotte*G*
men spørger du mig vil jeg til enhver tid hellere kasterere en hankat en
lade en hunkat sterrilisere....... det er absolut ikke noget at bekymre sig
for da der jo ikke er noget der er udsat som med hunmissernes sting og
lignende

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk



Nina El Falaki (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 15-10-01 16:28

Hej Fie

Tom Schantz er dyrlæge for KV, og han er MEGET dygtig til katte.

Når jeg har fået hankatte kastreret, har jeg ikke kunnet se noget sår bagi,
og de er tilsyneladende ikke generet af indgrebet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse
news:9Ixy7.950$YP6.120964@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
>
> Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen
abschnitzen",
> og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
> spørgsmål :
>
> Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er såret
> bagefter og kan han bide stingene ud?
> Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge, og
nu
> er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det går
jo
> nok.
>
> Hilsen
> Fie
>
>
>
>



Fie (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Fie


Dato : 15-10-01 16:39

Hej Nina

Det lyder godt
Man er vel altid lidt usikker med nye dyrlæger, især efter at have læst om
Stines katte, som døde efter en neutralisation *gys*. Men det skal jo nok gå
det hele
Hilsen
Fie

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
news:gbDy7.1145$YP6.135826@news000.worldonline.dk...
> Hej Fie
>
> Tom Schantz er dyrlæge for KV, og han er MEGET dygtig til katte.
>
> Når jeg har fået hankatte kastreret, har jeg ikke kunnet se noget sår
bagi,
> og de er tilsyneladende ikke generet af indgrebet.
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk
>
> "Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse
> news:9Ixy7.950$YP6.120964@news000.worldonline.dk...
> > Hej Gruppe
> >
> > Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen
> abschnitzen",
> > og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
> > spørgsmål :
> >
> > Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er
såret
> > bagefter og kan han bide stingene ud?
> > Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge,
og
> nu
> > er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det
går
> jo
> > nok.
> >
> > Hilsen
> > Fie
> >
> >
> >
> >
>
>



Fie (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Fie


Dato : 16-10-01 13:07

Hejsa

Så er Thomas kommet hjem igen, og hold da op!! Han ligner en, der har været
ude og feste i 48 timer! Da Tulle blev steriliseret, blev hun hos dyrlægen i
4 timer længere end Thomas har været, og der er godt nok forskel.
Lige et spørgsmål : jeg blev selvfølgelig rådet til at lade Thomas få ro og
slappe af, men den lille herre vil simpelthen ikke holde sig i ro! Han
prøver at løbe rundt og slingrer fra side til side, men så længe jeg holder
øje med ham, kan jeg så ikke lade ham gøre det? Eller skal jeg lukke ham
inde i sin kasse i nogle timer og lade ham være der, indtil benene vil som
ham? Han er absolut ikke tilfreds med at være i kassen, så derfor lukkede
jeg ham hurtigt ud, men hvad siger I ? Umiddelbart sammenligner jeg det med
mennesker, som hurtigst muligt skal på benene for at få narkosen ud af
kroppen, så jeg ville tro, det ville gå hurtigst, hvis Thomas fortsætter sin
slingren.

Hilsen
Fie, Tulle (som har den største griner over Thomas!) og Thomas (som desperat
prøver at finde ud af hvorfor han lige pludselig har 8 ben, der ikke
harmonerer!)

"Fie" <fie@blaesenborg.net> wrote in message
news:9Ixy7.950$YP6.120964@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
>
> Ja, så er det blevet tid til, at Thomas skal have "die ballen
abschnitzen",
> og da jeg kun har fået hun-katte steriliserede, har jeg lige et par
> spørgsmål :
>
> Han skal vel også i fuld narkose for kastrering, ikk'? Hvor stort er såret
> bagefter og kan han bide stingene ud?
> Jeg er lidt utilpas med situationen, fordi jeg er vant til én dyrlæge, og
nu
> er det en vildt fremmed på Kattens Værn, som skal udføre det, men det går
jo
> nok.
>
> Hilsen
> Fie
>
>
>
>



Joan Frederiksen (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 16-10-01 14:33

Hej Fie

Da Neo blev kastreret lod jeg ham gå rundt, som han havde lyst til. Forsøgte
han på noget som f.eks at hoppe op, så hjalp jeg ham lidt. Han fandt hurtigt
ud af at man faktisk ikke, er så frisk efter sådan en omgang og lå da også
stille og roligt det meste af tiden. Dog fulgte han efter os og slap os ikke
af syne *G* Han ville være hvor vi var *S*

Hilsen
Joan



Kate (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 16-10-01 17:22

>
> Hilsen
> Fie, Tulle (som har den største griner over Thomas!) og Thomas (som
> desperat prøver at finde ud af hvorfor han lige pludselig har 8
> ben, der ikke harmonerer!)
>
Undskyld på forhånd til Thomas over at jeg fnes lidt over dette.

Da Johan og Sofie fik deres store helbdresundersøgelse i august blev de
begge bedøvet. Der var stor forskel på deres reaktion. Faktisk var jeg
ret overrasket over at det var Johan som havde størst problem med ikke
at kunne få sin krop til at makke ret. Sofie lagde sig faktisk bare til
at sove. Begge kastede op en enkelt gang, men ellers var der ingen
problemer. Jeg lukkede dem ud af kasserne fordi de hader at være i dem
og specielt når de er hjemme, synes de begge at de får en vildt hård
straf uden at vide hvorfor.
Jeg valgte simpelthen at lade Johan være ude, men brugte rigtigt meget
tid på at holde øje med hans bevægelser. Ind i mellem fik jeg ham til
at ligge længere ved at sætte mig hos ham og nusse ham.
Når han ville hoppe op hjalp jeg ham, nu har jeg et lille problem i den
henseende for jeg har en plade for soveværelset for at min kanin ikke
skal rende herind, det gør jo livet for en slingrende mis lidt mere
besværligt. Men altså det hjalp Johan at blive nusset til ro når han
rendte for meget rundt.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fie (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Fie


Dato : 16-10-01 20:06

Hej Kate

(snip)
Men altså det hjalp Johan at blive nusset til ro når han
> rendte for meget rundt.

Ja, sådan fik jeg også Thomas beroliget lidt Nu er han så faldet omkuld
efter endelig at kunne ligge på siden (han kunne ikke finde ro, fordi han
ikke kunne ligge ordentlig). Han slingrer ikke så forfærdelig meget mere,
men er meget overmodig og har flere gange foretaget spring og hop, som
næsten har sendt mig til tælling, men jeg er også en kylling mht.
operationer og sår. Han beklager sig lidt engang imellem, men har det vist
ellers ok.
Tulle har formået, i et øjebliks fravær fra min side, at slikke Thomas'
ny-tatoverede øre rent for farve (ret utroligt at Thomas ikke har
protesteret), men imorgen vil jeg kigge ordentligt på øret i dagslys og se
om øret har nået at suge nok farve til sig, ellers må der lægges nyt på et
andet tidspunkt (ved ikke helt hvordan det fungerer).
Om lidt kommer kæresten hjem fra Holland, og så kan Thomas få lidt mandlig
støtte, for jeg tror ikke rigtig at Tulle og jeg helt kan sætte os ind i den
nylig knækkede maskulinitet

Hilsen
Fie
> Kate
>
> Fjern noget fra adressen ved privat svar.



Kate (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 17-10-01 14:17


(snip)
tælling, men jeg er også en kylling mht. operationer og sår. Han
> beklager sig lidt engang imellem, men har det vist ellers ok.
> Tulle har formået, i et øjebliks fravær fra min side, at slikke
> Thomas' ny-tatoverede øre rent for farve (ret utroligt at Thomas
> ikke har protesteret), men imorgen vil jeg kigge ordentligt på øret
>
>
Ja, det lykkedes også Sofie at rengøre Johans øre dengang. Da de var
killinger og ungkatte vaskede hun ham hele tiden og specielt hans
tatoverede øre skulle rengøres hvilket bevirkede at det stort set er
væk nu. Altså hun fjernede ikke øremærket på én gang, men over ca. et
års tid.
Af en eller anden grund gad hun ham ikke efter hun selv var blevet
snippet, ca ½ års tid senere.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Ann Rudbeck (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 18-10-01 00:39

d. 16/10/01 14:07 skrev Fie på fie@blaesenborg.net i artiklen
FpVy7.1377$YP6.206488@news000.worldonline.dk:

> Umiddelbart sammenligner jeg det med
> mennesker, som hurtigst muligt skal på benene for at få narkosen ud af
> kroppen, så jeg ville tro, det ville gå hurtigst, hvis Thomas fortsætter sin
> slingren.

Hej Fie

Jeg ved ikke - jeg tror faktisk ikke du kan få narkosen hurtigere ud ved at
bevæge dig - det må handle om den tid det tager for leveren at nedbryde
stoffet (halveringstid), altså et fast tidsrum. Du kan heller ikke få en
fulderik ædru ved at give ham kaffe, du får bare en vågen fulderik, af samme
grund )
Når man skal hurtigt op efter en operation er det som regel for at forebygge
blodpropper og andre komplikationer. Men de beholder da folk på
opvågningsafdelingen til de er vågne og sådan nogenlunde fornuftige at høre

Jeg har aldrig fået kastreret en hankat, så der har jeg ingen erfaringer.
Men mine damer prøvede osse at slingre rundt. Jeg opdagede at de var
frygtelig kolde og pakkede dem ind i en uldtrøje og anbragte dem på min mave
- og så sov de ellers brandert ud! Det var som om de bare skulle være varme
og trygge for at holde sig i ro. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget?
Men det er vel forhåbentlig godt overstået nu?
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

PS. Donna skal for øvrigt til "tandlæge" om et halvt års tid og dermed i
narkose. Jeg er meget spændt og lidt bekymret, for hun var meget medtaget af
narkosen efter sterilisationen. Men man kan jo håbe at der ikke skal så stor
en dosis til for en tandbehandling - og at hendes nye doktor (Raiku Sarvå)
måske har et bedre bud på middel og dosering *krydsede fingre*
Nogen erfaringer derude??



Helle Andersen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 18-10-01 01:38

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@c.dk> wrote in message news:B7F3E103.39D4%ann_rudbeck@c.dk...
> PS. Donna skal for øvrigt til "tandlæge" om et halvt års tid og dermed i
> narkose. Jeg er meget spændt og lidt bekymret, for hun var meget medtaget af
> narkosen efter sterilisationen. Men man kan jo håbe at der ikke skal så stor
> en dosis til for en tandbehandling - og at hendes nye doktor (Raiku Sarvå)
> måske har et bedre bud på middel og dosering *krydsede fingre*
> Nogen erfaringer derude??

Min afdøde russerblanding fik engang renset
tænder hos Raiku og han havde det ikke så godt
med bedøvelse. Derfor fik han den slags, der kan
gives modgift imod, og fik et skud umiddelbart før
jeg hentede ham og var lysvågen. Mine ildere får
også altid, den form for bedøvelse.

--
Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste