Slet i Mysql fra browser
Fra : Sinkbæk

Dato : 15-10-01 10:03

Hej!

Hvordan kan jeg lettest lave et udtræk af alle mine kolonner i min tabel, og
så give brugeren mulighed for at slette en hvilken som helst post?

På forhånd tak
-Sinkbæk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 15-10-01 10:06

On Mon, 15 Oct 2001 11:03:11 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

>Hej!
>
>Hvordan kan jeg lettest lave et udtræk af alle mine kolonner i min tabel, og
>så give brugeren mulighed for at slette en hvilken som helst post?

phpmyadmin

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Sinkbæk

Dato : 15-10-01 10:18

> phpmyadmin

Jeg mener lidt mere brugervenligt. Fx. så man får en liste over poster og så
kan vælge hvilke der skal slettes.

-Sinkbæk

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 15-10-01 10:44

"Sinkbæk" wrote:

> Jeg mener lidt mere brugervenligt. Fx. så man får en liste over poster og så
> kan vælge hvilke der skal slettes.

En variation af sql.php fra phpMyAdmin er hvad du skal bruge. Tilføj
$server = 1;
$lang = 'en';
$db = 'databasenavn';
$table = 'tabelnavn';
$sql_query = 'SELECT * FROM tabelnavn';
$pos = 0;
$goto = 'tbl_properties.php';

i toppen af en kopi af sql.php

Mon ikke det kan bruges?

Thomas Lundstrøm

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-10-01 10:46

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote in message
> Hvordan kan jeg lettest lave et udtræk af alle mine kolonner i min
tabel, og
> så give brugeren mulighed for at slette en hvilken som helst post?

SELECT id, navn FROM tabel ORDER BY navn

hvilket bliver til:

--
Mvh.

Niels Andersen