Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan læses .mix-filer uden brug af Phot~
Fra : LarsNielsen

Dato : 14-10-01 11:39

Jeg har en grafik-fil er ender på ".mix" og jeg har på Nettet læst mig til,
at dette format laves med Microsoft PhotoDraw.

Jeg har ikke PhotoDraw og spørger derfor til gruppen: Kan man læse
..mix-filer i andre programmer ? fx. små "viewer-programmer" el.lign. ?

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen
Lars

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-10-01 13:30

LarsNielsen skrev: (messageID:

> [...]
>
> Jeg har ikke PhotoDraw og spørger derfor til gruppen: Kan man læse
> .mix-filer i andre programmer ? fx. små "viewer-programmer" el.lign. ?

Det er svjv muligt at indsætte .mix filer i MS Office applikationer (Word,
Power Point etc.).

Jeg har desværre ingen .mix-fil og kan derfor ikke teste det.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : emj

Dato : 14-10-01 14:00

LarsNielsen skrev i <3bc96b9e$0$42108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg har ikke PhotoDraw og spørger derfor til gruppen: Kan man læse
>.mix-filer i andre programmer ? fx. små "viewer-programmer" el.lign. ?
Du kan indsætte *.mix-filer i Word, men der findes ikke et
billedprogram, udover PhotoDraw, der kan vise billederne.
Hvor mange filer drejer det sig om?

Hilsen emj

Fra : LarsNielsen

Dato : 14-10-01 19:25

> Du kan indsætte *.mix-filer i Word, men der findes ikke et
> billedprogram, udover PhotoDraw, der kan vise billederne.
> Hvor mange filer drejer det sig om?
>
> Hilsen emj

Hej emj !

Hvordan indsætter jeg .mix-filer i Word ? Hvis jeg vælger "Indsæt" -
"Billede" - "Fra Fil" siger programmet at det er en ukendt filtype (jeg
kører Office2000 i Windows98).

Mvh.
Lars

Fra : emj

Dato : 14-10-01 20:02

LarsNielsen skrev i <3bc9d8c5$0$217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hvordan indsætter jeg .mix-filer i Word ? Hvis jeg vælger "Indsæt" -
>"Billede" - "Fra Fil" siger programmet at det er en ukendt filtype (jeg
>kører Office2000 i Windows98).

Det kan jeg ikke gennemskue. Hvis jeg siger Indsæt/Billede/fra fil og
finder en *.mixfil bliver jeg spurgt, hvilken opløsning jeg ønsker at
indsætte med.

Desuden har du vel selv PhotoDraw, hvis du har Office 2000.
Hilsen emj

Fra : LarsNielsen

Dato : 14-10-01 20:59

> [...]
> indsætte med.
>
> Desuden har du vel selv PhotoDraw, hvis du har Office 2000.

PhotoDraw er ikke med i Office2000 - i hvert fald ikke i min (jeg checkede
lige installationspakken).

Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-01 21:06

Sun, 14 Oct 2001 21:02:26 +0200, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>har du vel selv PhotoDraw, hvis du har Office 2000.

Den var vist ikke med i alle office-udgaver. Så vidt jeg husker skulle
man op i "Pro".

hilsen p

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-01 21:05

Sun, 14 Oct 2001 20:24:33 +0200, "LarsNielsen"
<nielsen@dont-mail-me-please.dk> wrote:

>Hvordan indsætter jeg .mix-filer i Word ? Hvis jeg vælger "Indsæt" -
>"Billede" - "Fra Fil" siger programmet at det er en ukendt filtype (jeg
>kører Office2000 i Windows98).

Min kan godt. Du har nok ikke valgt alle grafikfiltre, da du
installerede office-pakken. Prøv at køre installationen igen.

hilsen p

Fra : emj

Dato : 14-10-01 21:13

Peter Loumann skrev i <1trjst8nr4kt7norbh2pbivgtlmif20sgv@4ax.com>:

> Du har nok ikke valgt alle grafikfiltre,

Såvidt jeg kan se, så er der ikke et specielt filter til *.mixfilerne.
Hilsen emj

Fra : LarsNielsen

Dato : 15-10-01 17:23

> Min kan godt. Du har nok ikke valgt alle grafikfiltre, da du
> installerede office-pakken. Prøv at køre installationen igen.

Det har jeg også prøvet ! Alle grafik"filtre" er installeret - Uden resultat
!

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-10-01 20:21

Mon, 15 Oct 2001 18:22:52 +0200, "LarsNielsen"
<nielsen@dont-mail-me-please.dk> wrote:

>Alle grafik"filtre" er installeret - Uden resultat!

Så har jeg desværre ikke andre bud, end at den funktion kun findes i
Word, når Photo Draw også indgår i office-pakken. Jeg har en stor
pakke, jeg tror den hedder Pro, med både Word og PhotoDraw, og her kan
Word åbne dem, selv om jeg ikke har Photo Draw installeret og heller
ikke har haft det.

hilsen p