Apache og PHP - Win2000 pro
Fra : Michael Bas

Dato : 13-10-01 19:22

Hejsa,

Jeg har problemer med at få PHP til at virke. Kan det være Win2000 pro der
er skyld i det?

Er der nogen der kan hjælpe?

mvh
Michael

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 13-10-01 21:02

>Hejsa,
>
>Jeg har problemer med at få PHP til at virke. Kan det være Win2000 pro der
>er skyld i det?
>
>Er der nogen der kan hjælpe?

Du kunne jo fortælle lidt om hvad du har gjort og hvad der ikke
virker. Jeg har personligt Apache og PHP kørende på en Win2000pro
maskine (dansk), så det kan i hvert fald lade sig gøre.

mvh
Karl Peder

Fra : Michael Bas

Dato : 14-10-01 00:10

Jeg har ganske enkelt fulgt de installationsinstrukser, jeg har fundet på
forskellige hjemmeside omhandlende emnet. Apache-delen virker fint, men
php-delen vil ikke.

Mere kan jeg ikke sige. Min version af Win2000 er engelsk, men det er nok
ikke problemet.

Mvh
Michael

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 14-10-01 21:09

"Michael Bas" <michaelbas@get2net.dk> skrev

> Jeg har ganske enkelt fulgt de installationsinstrukser, jeg har fundet på
> forskellige hjemmeside omhandlende emnet. Apache-delen virker fint, men
> php-delen vil ikke.

og hvad er det lige i PHP-delen, som ikke virker? Kom nu med noget info,
ellers får du ingen hjælp

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Michael Bas

Dato : 20-10-01 23:02

Jamen, den vil ikke afvikle min PHP-koder.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 21-10-01 02:10

"Michael Bas" <michaelbas@get2net.dk> skrev

> Jamen, den vil ikke afvikle min PHP-koder.

og din webserver kører? og du har tilføjet de application-handlers, der skal
til for at php fortolkes? jeg ved ikke lige, hvad de hedder til windows, men
prøv at søge tilbage i nyhedsgruppen, det er allerhøjest en måned siden, der
sidst blev skrevet om det... fremgår der ikke noget af den PHP-pakke du har
hentet, installationsfil eller README?

--
Danmarks mest avancerede VinWebShop

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-10-01 08:52

"Michael Bas" <michaelbas@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, den vil ikke afvikle min PHP-koder.

Kan det tænkes det er fordi der er fejl i din kode....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 21-10-01 13:30

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev

> Kan det tænkes det er fordi der er fejl i din kode....?

nææhh, for så afviklede den jo PHPsiderne

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-10-01 16:04

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message

> Kan det tænkes det er fordi der er fejl i din kode....?

"Når man trykker på den der som normalt virker, så virker det lige pludselig
ikke? Og er det ikke mærkeligt at det ikke virker, og hvad skal man gøre for
at få det til det? Jeg har prøvet alt muligt!"

Hvem kan besvare spørgsmålet? ;)

Disclaimer: Det en bekendt jeg citerer - nærmest ordret - det er ikke en
tilgrinsgørelse af den konkrete spørger. Men jeg synes der er for mange der
kommer tæt på. Lad det være en opfordring til at folk der spørger gør sig en
anstrengelse for at gøre det muligt at svare på spørgsmålet... ;)

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Allan E

Dato : 21-10-01 19:06

Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, Michael, men hvad mener du
når du siger at du trykker på på den der normalt virker??
Hvis du skal have en webserver til at afvikle websider og kode så er du nødt
til at kalde dem i webserverens adresserum, fx, http://localhost/minside.php
Men det kan også være du allerede har prøvet det, og så kan du bare se bort
fra dette indlæg.
Men ellers så håber jeg at du får det til at virke...

Allan

[snip]

[/snip]

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 21-10-01 19:17

"Allan E" <this@email.nogood.000> skrev i en meddelelse

> [...]
bort
> fra dette indlæg.
> Men ellers så håber jeg at du får det til at virke...

og go´morgen til dig, det er en lang søndag, wha´? *LOL*

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-10-01 20:50

> Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, Michael, men hvad mener du
> når du siger at du trykker på på den der normalt virker??

LOL!!! Det var mig, ikke Michael! :)

Undskyld forvirringen - det var ment "humoristisk"! :)

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Allan E

Dato : 21-10-01 22:25

Ups der kan man bare se...
Jeg troede det var et citat fra det oprindelige indlæg som jeg ikke længere
har i min newsreader...
Men der kan man jo se hvor galt afsted man kan komme når man ikke
nærlæser....

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 22-10-01 09:01

Hej,

Virke, det kan det, i fredags installerede jeg Apache, PHP og MySql på min
PC med Win2000 Pro, jeg fulgte opskriften på:
http://webcafe.dk/php/artikler/index.php3 og det virkede i løbet af kort
tid.
Følg de tre sider der er lavet som guide til punkt og prikke, og du kommer
lige så let igennem det som jeg.

God fornøjelse
Thomas