Læse en tekstfil fra en applet
Fra : Morten K. Hansen

Dato : 13-10-01 16:00

Hej NG

Jeg har lavet en applet der skal læse nogle informationer fra en
tekstfil. Alt virker fint lokalt, men når jeg uploader siden får jeg en
filenotfound exception til den korrekte sti og filnavn, der ligger på
serveren....

Jeg læser filen med: BufferedReader fil = new BufferedReader(new
FileReader(filnavn));
Er det der den er gal??

På forhånd tak

Morten

Fra : Filip Larsen

Dato : 13-10-01 21:26

Morten K. Hansen skrev

> [...]
> tekstfil. Alt virker fint lokalt, men når jeg uploader siden får jeg en
> filenotfound exception til den korrekte sti og filnavn, der ligger på

FileReader virker kun på den "lokale" filsystem og er normalt ikke tilladt
fra en applet. Du kan i stedet bruge java.net.URL til at lave noget a'la:

URL url = new URL(getDocumentBase(),"myfile.txt");
BufferedReader fil = new BufferedReader(url.openStream());

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 13-10-01 22:21

Filip Larsen wrote:

> [...]
>
> URL url = new URL(getDocumentBase(),"myfile.txt");
> BufferedReader fil = new BufferedReader(url.openStream());

Hej Filip

Det var jo lige det jeg stod og manglede! Tak for hjælpen!!
Det virkede dog først da jeg lavede det med en InputStreamReader, så nu
ser det sådan ud:

URL url = new URL(getDocumentBase(),f);
BufferedReader fil = new BufferedReader(new
InputStreamReader(url.openStream()));

Og virker perfekt (Man lærer meget af tilsigtede pædagogiske fejl.....
).

Mvh Morten