Pas, hvor længe ?
Fra : Helle :\)\)

Dato : 12-10-01 22:10

Jeg skal ud at rejse om en uge, og jeg har i den forbindelse fundet mit pas
frem. Passet udløber godt nok først i 2005, men jeg opdagede at billedet
ligner efterhånden dårligt. Derfor overvejer jeg kraftigt at få et nyt pas.
Men kan det overhovedet lade sig gøre med en uges varsel nu ? Førhen mener
jeg godt det kunne, men er reglerne ikke strammet ?
Hvor meget koster et pas nu og hvor kan man få det lavet ud over på
politistationerne ?
(Jeg bor på Amager).

Pft, Helle :)

Fra : Mark Beaumont

Dato : 13-10-01 02:19

"Helle :))" <helleh_@hotmail.com> skrev
> [...]
> mener jeg godt det kunne, men er reglerne ikke strammet ?
> Hvor meget koster et pas nu og hvor kan man få det lavet ud over på

Et nyt pas får du kun ved at henvende dig til politiet, eller ambassaden/kon-
sulatet hvis du befinder dig i udlandet. Det tager normalt ca. 1 uge, at få et
nyt pas, men i travle perioder kan der gå op til 2 uger.
Førhen blevet passet udfyldt på den lokale politistation, dengang kunne man
få et nyt pas fra dag til dag. Af sikkerhedsmæssige årsager laves alle pas i
dag dog kun et sted, så leveringstiden er ens uanset på hvilken politistation
du henvender dig. Prisen er 600 kr, hvis du er mellem 18 og 65 år.

Vh Mark

Fra : Helle :\)\)

Dato : 13-10-01 07:16

> [...]
politistation
> du henvender dig. Prisen er 600 kr, hvis du er mellem 18 og 65 år.

Tak for svaret, det var det jeg havde på fornemmelsen.

Helle :)

Fra : netguard

Dato : 13-10-01 22:59

Alternativt kan du tage ind på politistationen i lufthavnen, hvor de kan
lave det mens du venter, du skal dog ringe derind og checke om der er
personale der har autorisation til det til stede først.

Mvh
Kim Hald