WOL / TDC - det at sende en e-mail...
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 12-10-01 07:49

Hej!

Jeg vil bare høre, om I gider fortælle mig, om det er WOL eller udbyderen
jeg prøver at sende en e-mail, der er noget galt med?

-- 1002835242fe030.worldonline.dk20676

Hi. This is the qmail-send program at fe030.worldonline.dk

I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

........@sirinet.net>:

Connected to 198.203.196.92 but sender was rejected.

Remote host said: 550.5.7.1 Access denied.

Enclosed is a copy of the message

Det er nemlig lidt sjovt, for når jeg sender gennem TDC, så går den fint
igennem. Er der mon nogen, som har en rigtig god forklaring til mig?

Ida Maria Kiefer

Fra : Simon Skals

Dato : 12-10-01 09:05

It seems Ida Maria Kiefer wrote:
>Jeg vil bare høre, om I gider fortælle mig, om det er WOL eller udbyderen
>jeg prøver at sende en e-mail, der er noget galt med?

Det udbyderen, du prøver at sende til, der har valgt at blokere
for mails fra en eller flere af WOLs mailgates.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 12-10-01 09:17

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Det udbyderen, du prøver at sende til, der har valgt at blokere
> for mails fra en eller flere af WOLs mailgates.

Øv... men mange tak for svaret!

Ida Maria Kiefer

Fra : Thomas

Dato : 12-10-01 10:56

Simon Skals wrote:

> Det udbyderen, du prøver at sende til, der har valgt at blokere
> for mails fra en eller flere af WOLs mailgates.

Nok nærmere den angivne afsender-email-adresse:

-cut-
Connected to 198.203.196.92 but sender was rejected.
-cut-

--
Don't waste space

Fra : Simon Skals

Dato : 12-10-01 11:00

It seems Thomas wrote:
>Nok nærmere den angivne afsender-email-adresse:
>
>-cut-
>Connected to 198.203.196.92 but sender was rejected.
>-cut-

Tja, eller også er MTA'en bare uklar i sin sprogbrug.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 12-10-01 12:51

Thomas <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Nok nærmere den angivne afsender-email-adresse:

Det tror jeg ikke kan passe, da afsender (min moar) fik e-mailen tilbage
allerførste gang hun overhovedet forsøgte at sende personen, som bruger en
sirinet.net-adresse, en e-mail.

> -cut-
> Connected to 198.203.196.92 but sender was rejected.
> -cut-

Er det måske IP-adressen, som sirinet.net ikke vil acceptere?

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-01 14:28

Ida Maria Kiefer skrev:

>Remote host said: 550.5.7.1 Access denied.

Det var da også en sær adresse.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-10-01 14:41

On Fri, 12 Oct 2001 15:28:12 +0200, Bertel Lund Hansen
<skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

>Det var da også en sær adresse.

Det er ikke IP-adressen, men fejlkoden. Fx fra en sendmail-ting:

501 5.5.2 Syntax error in parameters scanning "FROM"
503 5.0.0 Polite people say HELO first

--
- Peter Brodersen