Minutpriser stiger hos Tiscali!
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-10-01 00:20

Hejsa!

Tiscali sætter minutpriserne OP! Herunder er vedhæftet nyhedsbrev fra
dem.

* * *

TISCALI ÆNDRER MINUTPRIS PÅ INTERNET-ADGANG VIA 1049 MED ANALOG OG
ISDN

Kære kunde

For første gang siden sommeren 1999 ændrer Tiscali prisstruktur på
Internet-adgang med forvalgskode 1049. Prisstrukturen bliver mere
enkel, og du surfer stadig til en billig pris, helt ned til 3 øre
pr. minut.

De nye priser træder i kraft den 12. november 2001 (kl.00:00).

Den nye prisstruktur betyder, at:
- opkaldsafgiften fremover vil være på 25 øre pr. opkald, det gælder
både for analog og ISDN opkald
- den progressive volumenrabat falder bort
- studenter- og seniorrabat på 10% falder bort
- dagtaksten stiger med 2 øre, aftentaksten stiger med 1 øre
- nattaksten ændres ikke, ligesom du stadig takseres ½ pris efter
en times uafbrudt forbindelse. Du kan derfor fortsat surfe for
ned til 3 øre pr. min.

De nye enklere priser ser sådan ud:

Minutpris (1049) Tidsperiode Minutpris Minutpris
efter
1 time
uafbrudt
opkald
Hverdag Kl. 06-19 24 øre 12 øre
Kl. 19-24 12 øre 6 øre
Kl. 00-06 6 øre 3 øre
Weekend Kl. 06-24 12 øre 6 øre
Kl. 00-06 6 øre 3 øre

Opkaldsafgiften er 0,25 kr. (gælder både analog og ISDN).
Tidstillæg pr. opkald er uændret 25 sekunder for analog og 3 sekunder
for ISDN og dækker den gennemsnitlige tid, det tager at etablere
opkaldet.

Samtidigt justeres også prisen på World Surfer produkterne:

World Mini Surfer - ændres til 89 Kr./Kvartal
World Surfer - ændres til 189 Kr./Kvartal
World Super Surfer - ændres til 339 Kr./Kvartal
World Mega Surfer - ændres til 649 Kr./Kvartal

Forbrug ud over det der følger med abonnementet, faktureres fortsat
til den til en hver tid gældende 1049 takst ­ dog uden 1 times rabat.
Den nye abonnementspris på World Surfer produkterne gælder fra den
første regning, der udskrives efter den 12. november 2001.

Alle priser er inkl. moms (faktureringsmetoder og gebyrer ændres
ikke.)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-10-01 05:03

Fri, 12 Oct 2001 01:19:43 +0200, skrev Lasse Hedegaard, på 69 linier,
i <n5acstk0mv7g868fp1ksao5tscgj44ot7q@news.inet.tele.dk>, :

>Hejsa!
>
>Tiscali sætter minutpriserne OP! Herunder er vedhæftet nyhedsbrev fra
>dem.
Ja nu skal alle Analog/Isdn brugerne til og betale for ADSL brugernes
underskud.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-10-01 06:15

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote:

>Ja nu skal alle Analog/Isdn brugerne til og betale for ADSL brugernes
>underskud.

Vi ADSL-brugere har da ikke underskud. Vi får en ydelse, der
sandsynligvis er en del mere værd end det, vi betaler.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-10-01 06:34

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ADSL-brugere har da ikke underskud. Vi får en ydelse, der
> sandsynligvis er en del mere værd end det, vi betaler.

LOL
Tror du ikke det er det, Karsten mener ?
mvh
Preben

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-10-01 07:24

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> LOL
> Tror du ikke det er det, Karsten mener ?

Det var det jo nok, men det var altså ikke det han skrev.

Men jeg glæder mig da også til at jeg snart får ADSL så jeg kan få
dækket mit underskud - gælder det mon også underskud på checkkontoen?
)

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-10-01 07:44

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg glæder mig da også til at jeg snart får ADSL så jeg kan få
> dækket mit underskud - gælder det mon også underskud på checkkontoen?
> )

Jep hvis du får ADSL hos Tiscali for de glemmer at sende fakturaer ud )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-10-01 19:31

On Fri, 12 Oct 2001 08:44:25 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Jep hvis du får ADSL hos Tiscali for de glemmer at sende fakturaer ud )

Det er da derfor de har underskud på ADSL kunderne,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-10-01 07:46

Fri, 12 Oct 2001 07:14:34 +0200, skrev Allan Olesen, på 12 linier, i
<3bc67c3f$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

>Vi ADSL-brugere har da ikke underskud. Vi får en ydelse, der
>sandsynligvis er en del mere værd end det, vi betaler.
Sorry Jeg venter fremover med og sende noget til jeg har fået vand i
hovedet

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Harder

Dato : 12-10-01 06:45

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> Tiscali sætter minutpriserne OP!

Ugh, der er en ret massiv prisstigning! For mig vil det betyde en
prisstigning på 26%. Det er vist på tide at lede efter en ny udbyder.

Hmm, Get2net nævner ikke noget om opkaldsafgift og tidstillæg på:

<http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageGroupSupport.Pageget2netPrices>

Er det korrekt, eller bare vildledende markedsføring?

Ditto med Orange¹, Cybercity² og Telia³ -- har de tidstillæg selvom
deres prislister ikke oplyser det?

¹<http://orangeprivat.dk/internet/internet/priser/>
²<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/friabonnement/>
³<http://www.telia.dk/bvo/produktinfo/produkt_beskr.jsp.html?OID=Priser&CID=-25896>

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-10-01 07:12

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
<http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageGroupSupport.Pageget2netPrices>

> Er det korrekt, eller bare vildledende markedsføring?

Get2Net tager også 25 øre i opkaldsafgift det samme gør CyberCity, så mon
ikke også de andre udbydere gør det?
Trods Tiscalis prisstigning så hører de stadig til i den billige ende

Et simpelt regnestykke siger at med 24 øre så skal man kun være online 1
time om dagen for en ADSL forbindelse på 512/128 vil være meget billigere,
så har man mulighed for at få ADSL så ville det være det bedste og billigste
valg.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-10-01 07:45

Fri, 12 Oct 2001 08:12:10 +0200, skrev Finn Jensen, på 31 linier, i
<xRvx7.7896$uQ.733894@news010.worldonline.dk>, :

> [...]
>så har man mulighed for at få ADSL så ville det være det bedste og billigste
Hvis altså der ikke findes billigere ting ved ens bopæl.
Feks. DIXA
Ok On Cable så da......

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-01 14:26

Finn Jensen skrev:

>Trods Tiscalis prisstigning så hører de stadig til i den billige ende

Men Get2Net som havde de samme priser som Tiscali, er nu de
billigste - med forbehold for at Cybercity ved vise specifikke
forbrugsmønstre kan være billigere.

--
Bertel

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-10-01 15:27

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Men Get2Net som havde de samme priser som Tiscali, er nu de
> billigste - med forbehold for at Cybercity ved vise specifikke
> forbrugsmønstre kan være billigere.

Både og.
Det kræver at du har FastNet abonnement hos Tele2 for at komme ned på 22 øre
i minuttet. Er du almindelig kunde der blot kobler op til Get2Net via 1001
så er prisen 24 øre i minuttet.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-01 19:24

Finn Jensen skrev:

>Det kræver at du har FastNet abonnement hos Tele2 for at komme ned på 22 øre
>i minuttet. Er du almindelig kunde der blot kobler op til Get2Net via 1001
>så er prisen 24 øre i minuttet.

Du har ret; jeg er bare blevet så vant til at være kunde hos dem.

--
Bertel

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-10-01 08:53

> [...]
>
> Er det korrekt, eller bare vildledende markedsføring?
>
> Ditto med Orange¹, Cybercity² og Telia³ -- har de tidstillæg selvom

Jeg ser ellers et ret tydeligt 'opkaldsafgift = 0,25' på den omtalte side.
Dog faktureres der først sekunder, fra man er 'på'.

Mvh HAA.

Fra : Simon Skals

Dato : 12-10-01 09:06

It seems Jesper Harder wrote:
>Ditto med Orange¹, Cybercity² og Telia³ -- har de tidstillæg selvom
>deres prislister ikke oplyser det?

Jeg er forholdvis sikker på, at Cybercity ikke (længere) har
noget tidstillæg.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Thomas

Dato : 12-10-01 11:01

Simon Skals wrote:

> Jeg er forholdvis sikker på, at Cybercity ikke (længere) har
> noget tidstillæg.

Det er ellers ikke det der står på cybercity.dk siderne:

-cut-
Hvert opkald koster 20 øre.
-cut-

Og i betingelserne står der (for friabonnement):

-cut-
Alle opkald tillægges et tidstillæg på 35 sekunder. Tidstillægget dækker
over den tid, det gennemsnitligt tager Cybercitys systemer at godkende
kunden og give adgang til Internettet.
-cut-

--
Don't waste space

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-01 14:27

Jesper Harder skrev:

>Hmm, Get2net nævner ikke noget om opkaldsafgift og tidstillæg på:

De har ikke tidstillæg.

--
Bertel

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-10-01 15:26

> De har ikke tidstillæg.

Hvis du mener at priserne ikke falder efter en vis opkoblingstid så er det
forkert.
Get2Net giver 50% rabat på minutprisen efter 1 times uafbrudt opkobling.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-10-01 15:38

Finn Jensen skrev:

>Hvis du mener at priserne ikke falder efter en vis opkoblingstid så er det
>forkert.
>Get2Net giver 50% rabat på minutprisen efter 1 times uafbrudt opkobling.

Tidstillæg betyder at der f.eks. ligges 30 sekunder til alle alm
data-opkald, og måske 5 sekunder ved ISDN-data-opkald.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Pan

Dato : 12-10-01 16:44

> [...]
<http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageGroupSupport.Pageget2netPrices>

> Er det korrekt, eller bare vildledende markedsføring?

....Men det gør de her:
<http://www.1001.dk/index.php3?menu=2&submenu=4&sub2menu=0&content=2500prise
rget2net02>

Altså 25 øre for analog og 10 øre for ISDN.

Mvh
Anders

Fra : Thomas

Dato : 13-10-01 10:41

Jesper Harder wrote:

> Ugh, der er en ret massiv prisstigning! For mig vil det betyde en
> prisstigning på 26%. Det er vist på tide at lede efter en ny udbyder.

Jeg går udfra det er hvis du beholder det produkt du har idag ?

Hvilken abonnementsform har du siden du stiger så meget om måneden ?

--
Don't waste space

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-10-01 03:02

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Trods Tiscalis prisstigning så hører de stadig til i den billige ende

Det afhænger selvfølgelig meget af forbrugsmønster, men for mig går
Tiscali fra at være billigst til at være næstdyrest.

Her er hvor meget priserne vil stige for mig i forhold til Tiscalis
nuværende takster:

Telia plus: 5%
Cybercity bonus: 6%
Orange: 10%
Telia: 16%
Get2net: 23%
Tiscali (nye priser): 26%
Cybercity free: 32%

Det skal så lige siges at i Telia plus betaler man en årlig
abonnementsafgift, mens det hos Cybercity er månedligt -- jeg kan ikke
lide at være bundet

TDC er ikke med, fordi deres sider ikke kan læses med Netscape eller
Mozilla (amatører!).

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-10-01 05:54

Sat, 13 Oct 2001 04:02:26 +0200, skrev Jesper Harder, på 28 linier, i
<m3k7y0s3f1.fsf@defun.localdomain>, :

>Her er hvor meget priserne vil stige for mig i forhold til Tiscalis
>nuværende takster:
>
> Telia plus: 5%
> Cybercity bonus: 6%
> Orange: 10%
> Telia: 16%
> Get2net: 23%
> Tiscali (nye priser): 26%
> Cybercity free: 32%

Ved teledanmark vil jeg kunne spare op mod de 20%

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-10-01 09:54

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote:

>TDC er ikke med, fordi deres sider ikke kan læses med Netscape eller
>Mozilla (amatører!).

AOL

Fra : Dennis T.

Dato : 13-10-01 21:06

Jesper Harder wrote:
> TDC er ikke med, fordi deres sider ikke kan læses med Netscape eller
> Mozilla (amatører!).

Ikke noget problem her...

/Dennis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-01 21:27

Jesper Harder skrev:

>TDC er ikke med, fordi deres sider ikke kan læses med Netscape eller
>Mozilla (amatører!).

Det må være dig selv eller programmørerne af disse browsere du
mener. Opera 3.6 - en lidt ældre Operaversion er nok den mest
kritiske browser hvad angår korrekt HTML, og den viser TDC's
sider fint. Det virker lidt overraskende at man skal søge for
overhovedet at få adgang til oplysninger, men funktionen virker
fint.

--
Bertel

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-01 22:13

In article <mo8hstcd7d800po8ni5i6k7r4gt5jdq6k3@news.stofanet.dk>,
Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

> Det virker lidt overraskende at man skal søge for
> overhovedet at få adgang til oplysninger, men funktionen virker
> fint.

Det er fordi du ikke får adgang til alle funktionerne med din browser.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-10-01 01:15

> [...]

>mener. Opera 3.6 - en lidt ældre Operaversion er nok den mest
>kritiske browser hvad angår korrekt HTML, og den viser TDC's

Du har vist ikke været inde på opasia.dk for nogle uger siden, da de
lige havde skiftet design. Dengang fik man en boks i hovedet, hvor de
skrev, at da man ikke brugte IE5.5 eller NS6.0, kunne man rende og
hoppe.

De er åbenbart kommet på bedre tanker nu.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 15-10-01 01:44

On Sun, 14 Oct 2001 02:14:41 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>lige havde skiftet design. Dengang fik man en boks i hovedet, hvor de
>skrev, at da man ikke brugte IE5.5 eller NS6.0, kunne man rende og

du skal lige vide at de problemer der er på "www.teledanamrk.dk" IKKE
er de samme som på Opasia siderne . På Opasia har man kunnet læse med
alle browsere til nu , Det er på TDC siderne der er problemer med
andre end MSIE browserne .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-10-01 18:22

lhv@post4.tele.dk (Henning Vedsegaard) wrote:

> [...]
>er de samme som på Opasia siderne . På Opasia har man kunnet læse med
>alle browsere til nu , Det er på TDC siderne der er problemer med

Direkte forkert. Jeg skrev om Opasia-siderne (hvor det vel er
naturligt at søge priser på internet), og der fik man den omtalte
besked for nogle uger siden.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 15-10-01 23:19

On Mon, 15 Oct 2001 19:21:35 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Direkte forkert. Jeg skrev om Opasia-siderne (hvor det vel er
Hvad er forkert i det der nævnes ??? her og nu er det sådan at med
f.eks. NS 4.7x kan man ikke surfe, kigge i e-butikken e.l. på
"www-teledanmark.dk" , det kan og kunne man der imod på Opasia.dk .

Indtil februar i år kunne man bruge alle browsere på
www.teledanmark,dk , men så ændrede man på designet og får at vide når
man forsøger at "disse sider kan ikke ses med Netscape" . Prøv selv

>naturligt at søge priser på internet), og der fik man den omtalte
>besked for nogle uger siden.

Det er vel ikke ligefrem unaturligt at søge info på TDC siderne da
det er der man finder priser o.l. som TDC kunde. Opasia kom først
senere med , år efter de andre internet selskaber i TDC som det
heddder nu. Men en ting har du ret i , det her har ikke meget med
minutpriser at gøre i grunden .

MhV
Henning Vedsegaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-01 17:58

lhv@post4.tele.dk (Henning Vedsegaard) wrote:

>Hvad er forkert i det der nævnes ???

Det her: "På Opasia har man kunnet læse med alle browsere til nu".

Jeg skriver det nu for tredje gang:
For få uger siden fik man at vide, at man kunne rende og hoppe, når
man besøgte *.opasia.dk med en browser, der ikke lige hed IE5.5 eller
NS6.0.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 15-10-01 01:37

On Sat, 13 Oct 2001 04:02:26 +0200, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:
>

>TDC er ikke med, fordi deres sider ikke kan læses med Netscape eller
>Mozilla (amatører!).

Prøv med NS 6.01 der går det som regel men dog ikke altid , Men så kan
Opera klare resten.

Med venlig Hilsen
Hennning Vedsegaard

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-10-01 16:41

inthenews@corell.dk (Thomas) writes:

> Jeg går udfra det er hvis du beholder det produkt du har idag ?

Jep.

> Hvilken abonnementsform har du siden du stiger så meget om måneden ?

Det helt almindelige, World access free.

Fra : Thomas

Dato : 13-10-01 17:35

Jesper Harder wrote:
> inthenews@corell.dk (Thomas) writes:

[regning 26% højere]

> Jep.

> Det helt almindelige, World access free.

Lyder ekstremt. Hvordan kan det gå til ?

--
Don't waste space

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-10-01 21:40

inthenews@corell.dk (Thomas) writes:

> [regning 26% højere]

> Lyder ekstremt. Hvordan kan det gå til ?

Well, for det første betyder alene bortfaldet af studierabat en stigning
på 10%. Dertil kommer så de andre prisstigninger.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 18:13

On Sat, 13 Oct 2001 22:39:55 +0200, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>Well, for det første betyder alene bortfaldet af studierabat en stigning
>på 10%.

.... dvs. en stigning på 11 1/9 procent, hvis man skal gå i små sko.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-10-01 22:20

Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> writes:

> Det må være dig selv eller programmørerne af disse browsere du
> mener.

Øhm, den side, der ikke var læsbar, er ikke engang lavet med gyldig
HTML, som man kan konstatere på:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fopasia.dk%2Fargh.php%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.opasia.dk%252Fkundeservice%252Ffavorit%252F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline>

Så TDC's hjemmesidedesignere har jo åbentlyst ikke lavet deres håndværk
ordentligt.

En anden ting er så at den gamle Netscape har en masse særheder og fejl,
men IMHO hører det med til at designe den type hjemmeside, som et stort
firmas prislister er, at man i det mindste kan læse informationerne med
den. Ikke at det nødvendigvis skal se perfekt ud, men bare
*læseligt*. Her er hvordan siden ser ud i Netscape:

<http://purl.org/harder/opasia.jpg>

Det viste sig i øvrigt, at det alligevel virker fint nok i Mozilla, så
det må have været et eller andet midlertidigt, der gik galt første gang.

Opfølgning til dk.edb.internet.software.browser

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 14-10-01 00:07

Jesper Harder wrote:
> Øhm, den side, der ikke var læsbar, er ikke engang lavet med gyldig
> HTML, som man kan konstatere på:

Nu er det jo sådan at ingen følger den standard bortset fra
os nørder, og web-designere er åbentbart ikke nørder nok til
at følge standarden, sådan er det bare.

Hvilket iøvrigt også er næsten ligemeget så længe fx.
netscape og mozilla ikke kan læse en XHTML-side korrekt.

De to browsere fatter ikke specielt meget af CSS.

--
Hans Joergensen, Taler for mig selv - http://nathue.dk
... The downtime was caused by a "Legacy Synchronisation Overflow Problem"

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-10-01 02:07

Hans Jørgensen <haj@mostlyharmless.telianisse.org> writes:

> Nu er det jo sådan at ingen følger den standard bortset fra
> os nørder, og web-designere er åbentbart ikke nørder nok til
> at følge standarden, sådan er det bare.

Men det burde de! For det viser sig, at hvis man retter den HTML-fejl
der i siden, dvs. retter:

<menu>http://www.opasia.dk/kundeservice/favorit/Anbefaler vi:
<menu><a href="http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/favoritinternet/">
http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/favoritinternet/

til

<menu>
<li>http://www.opasia.dk/kundeservice/favorit/ Anbefaler vi:
<li><a href="http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/favoritinternet/">
http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/favoritinternet/
</menu>

så virker siden glimrende i Netscape. Så i dette tilfælde var det
udelukkende webdesignernes manglende professionalisme, som var skyld i
problemet.

Jeg synes forskellen på:

<http://purl.org/harder/opasia.jpg> og
<http://purl.org/harder/opasia-korrekt.jpg>

er et glimrende og pædagogisk argument for at skrive korrekt HTML

Fra : David P. Hansen

Dato : 15-10-01 13:05

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-10-01 13:52

"David P. Hansen" <dave@chatnet.dk> skrev i en meddelelse

>Mon ikke de fleste udbydere først fakturerer fra man er 'på'? De skal jo
>ha' et brugernavn at kunne fakturere på - og det har de først, når du er
>på :)

Nogle lægger et ekstra 'tidstillæg' til...det gør Orange ikke.

-haa-

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 13:53

In article <3ZAy7.559$4y3.116315312@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Nogle lægger et ekstra 'tidstillæg' til...det gør Orange ikke.

Er det ikke fordi Orange fakturerer ud fra telefoni-CDR'er og ikke AAA
accounting?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Schizophrenia beats being alone.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-10-01 16:37

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke fordi Orange fakturerer ud fra telefoni-CDR'er og ikke AAA
> accounting?

Visse advokater vil givetvis kategorisere sådanne oplysninger som
'forretningshemmeligheder'.

Brugeren faktureres det antal sekunder, som brugeren effektivt kan benytte
sin forbindelse i.
Den tid det tager diverse enheder at forhandle diverse ting, bliver ikke
faktureret til brugeren.
Der bliver heller ikke pålagt noget tidstillæg.

Mvh HAA:

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 16:47

In article <znDy7.566$SC5.119378977@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Visse advokater vil givetvis kategorisere sådanne oplysninger som
> 'forretningshemmeligheder'.

Det vil sige at disse advokater ikke mener at folk må få at vide hvad de
betaler for? Imponerende så dum man har lov til at være som advokat.

Ok. Altså "nej".

--
Andreas Plesner Jacobsen | A hermit is a deserter from the army of humanity.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-10-01 19:30

> Det vil sige at disse advokater ikke mener at folk må få at vide hvad de
> betaler for? Imponerende så dum man har lov til at være som advokat.

> Ok. Altså "nej".

"nej"...til hvad ?

-haa-

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 19:31

In article <3WFy7.573$3U.120437855@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> "nej"...til hvad ?

Ja, hvad står der? ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Thirty days hath Septober,

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-10-01 22:44

AAA

> Ja, hvad står der? ;)

Ahh...efter din udskæring i pap, kan jeg nu se hvad det er du svarer "nej"
til.
For at være ærlig...så er det gutterne oppe i billing der styrer dette...så
jeg ved faktisk ikke hvordan de rent teknisk styrer det.
Men på bundlinien ved jeg, at brugerne faktureres fra det tidspunkt, hvor de
rent faktisk kan bruge linien, og der lægges ikke noget tidstillæg til denne
tid.
Vi havde det nemlig oppe og vende her forleden...

Mvh HAA.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-10-01 05:41

In article <FLIy7.591$rp1.124058775@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> [...]
> tid.
> Vi havde det nemlig oppe og vende her forleden...

Så er spørgsmålet vel om det er ud fra et telefoni- eller IP-synspunkt
"når linien kan bruges". Hvis det er fra telefoni-folk er det vel det
øjeblik man har tastet det sidste ciffer i nummeret, mens IP-folk vel
mener det er når man har fået drønet PAP eller CHAP igennem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will find me drinking gin

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-10-01 08:46

> [...]
> øjeblik man har tastet det sidste ciffer i nummeret, mens IP-folk vel
> mener det er når man har fået drønet PAP eller CHAP igennem.

Der takseres fra det øjeblik, at brugeren kan sende/modtage data.
Dvs brugeren betaler kun for effektive ( set med brugerens øjne ) sekunder.
Der takseres heller ikke for forgæves opkald, uanset om det er
autorizationen eller andet der fejler.

Mvh -haa-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-10-01 08:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sekunder.
> Der takseres heller ikke for forgæves opkald, uanset om det er

Så har du jo smukt svaret Nej på:

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : H. Olesen

Dato : 19-10-01 13:56

On Tue, 16 Oct 2001 09:46:18 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

> [...]
>Dvs brugeren betaler kun for effektive ( set med brugerens øjne ) sekunder.
>Der takseres heller ikke for forgæves opkald, uanset om det er

Undtaget fra dette er hvis man kalder op via mobiltelefon. Der betaler
man fra første sekund opkaldet påbegyndes uanset om man kommer igennem
eller ej.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Jesper Harder

Dato : 15-10-01 14:26

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> Er det ikke fordi Orange fakturerer ud fra telefoni-CDR'er og ikke AAA
> accounting?

Hvad betyder det?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 14:45

In article <m3wv1x2fxn.fsf@defun.localdomain>, Jesper Harder wrote:

> Hvad betyder det?

At Orange (måske) fakturerer ud fra telefoni-data, mens Tiscali først
fakturerer fra det øjeblik ens modem har forhandlet færdigt og man er
logget ind (hvilket i mine øjne gør tidstillægget ganske rimeligt)

--
Andreas Plesner Jacobsen | <jgoerzen> doogie: you sound highly unstable

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-10-01 14:54

> Tiscali først
> fakturerer fra det øjeblik ens modem har forhandlet færdigt og man er
> logget ind (hvilket i mine øjne gør tidstillægget ganske rimeligt)

Jeg ville mene at en højere opkaldsafgift ville være mere gennemskuelig og
fjerne mistanken om at ISP'en trækker PPP-forhandlingen ud

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 14:53

In article <3bcaeade$0$8087$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Jeg ville mene at en højere opkaldsafgift ville være mere gennemskuelig og
> fjerne mistanken om at ISP'en trækker PPP-forhandlingen ud

Erh....det er da netop det Tiscali gør?

--
Andreas Plesner Jacobsen | marriage, n.:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-10-01 15:09

> Erh....det er da netop det Tiscali gør?

Ja, jeg vrøvler....

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-01 16:43

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-10-01 16:49

In article <7zDy7.1153$YP6.136703@news000.worldonline.dk>, Andreas Falck wrote:

> trækker PPP-forhandlingen ud ?

:) Nej, den højere opkaldsafgift. Tiscali har ingen interesse i at
trække PPP-forhandlingen ud, da tidstillægget er fast.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Where do you think you're going today?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-10-01 15:01

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

>Jeg ville mene at en højere opkaldsafgift ville være mere gennemskuelig og
>fjerne mistanken om at ISP'en trækker PPP-forhandlingen ud

Det er et fast antal sekunder, der bliver lagt til hvert opkald. Så
det er rimelig gennemskueligt (og du kan også regne den ekstra pris
ud helt nøjagtigt).

Fordelen ved Tiscalis måde er, at tidstillæget følger minutprisen
over døgnet. Så prisen på tidstillæget er altså det halve om aftenen
i forhold til om dagen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-01 15:08

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Jeg ville mene at en højere opkaldsafgift ville være mere gennemskuelig

Det er en konkurrenceparameter.

>og fjerne mistanken om at ISP'en trækker PPP-forhandlingen ud

Den slags paranoia kan man ikke forhindre. Den kan vist lindres
med antidepressive midler.

--
Bertel