Erfrainger med Webspeed .. ?
Fra : Carsten Dahl

Dato : 11-10-01 19:58

Jeg går og overvejer at skifte min Cybercity dsl linie ud med et webspeed
produkt..
Jeg har kig på 256/64 og 512/128 ..

Er der nogen der har erfaringer med disse produkter? Jeg kunne godt tænke
mig at høre hvor mange kb/s folk får ud af dem.. Evt. ping tider på
Counter-Strike servere osv..

En af de ting jeg er MEGET skuffet over mht. ADSL er at 20% af min linie
bliver brugt til ATM overhead.. Hvordan forholder det sig ved Kabelmodem?

På forhånd tak.
Carsten Dahl

Fra : Simon Skals

Dato : 11-10-01 21:46

It seems Carsten Dahl wrote:
>En af de ting jeg er MEGET skuffet over mht. ADSL er at 20% af min linie
>bliver brugt til ATM overhead.. Hvordan forholder det sig ved Kabelmodem?

20% er en klar overdrivelse. 10-15% er mere korrekt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-10-01 22:16

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
Kabelmodem?
> 20% er en klar overdrivelse. 10-15% er mere korrekt.

WebSpeed K2 kører ikke over ATM, så det overhead skal du ikke døje med.
Hastighederne på kabelmodems er typisk mere reelle end xdsl, dette
gælder ikke
blot for K2. Modemet (SB4100) som benyttes kører DOCSIS, der findes
længere
beskrivelser af det "derude".. Grundet .sig skal jeg udelade at give min
mening
om K2.

--
Sune Storgaard

Fra : Simon Skals

Dato : 12-10-01 00:30

It seems Sune Storgaard wrote:

>WebSpeed K2 kører ikke over ATM, så det overhead skal du ikke døje med.

Det har jeg skam heller ikke tænkt mig... det var ikke mig, der
spurgte til overhead på kabeltv-internet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-10-01 09:18

> Det har jeg skam heller ikke tænkt mig... det var ikke mig, der
> spurgte til overhead på kabeltv-internet.

Okay du slipper så :) Svaret var nu også til Carsten Dahl, din
bemærkning var
dog stadigvæk relevant for en ordens skyld.
Tænk bare hvis alle kunne citere korrekt på usenet..scary...

--
Sune Storgaard

Fra : Søren Christiansen

Dato : 12-10-01 09:54

Hej
Jeg har en K2 med 256/64 løsning, jeg har ingen problemer haft med TDC, og
med hensyn til download så kan jeg får mit modem op på ca 31,5 kb når jeg
har en god server på hånden, jeg må indrømme at TDC for en har et godt
produkt til billige penge, så jeg kan godt anbefale K2

Hilsen / Regards
Søren C.
ICQ 13655775

Fra : Carsten Dahl

Dato : 12-10-01 16:41

> [...]
> har en god server på hånden, jeg må indrømme at TDC for en har et godt
> produkt til billige penge, så jeg kan godt anbefale K2

Det lyder da dejligt.. Ved du eller i andre om hvordan ping tiderne i f.eks
CounterStrike ligger? Eller bare hvordan de i andre spil ligger i forhold
til ADSL ..

Carsten Dahl

Fra : Søren Christiansen

Dato : 12-10-01 20:03

ping tider kan jeg ikke hjælpe dig med da jeg ikke spiller disse spil

--
Hilsen / Regards
Søren C.