Strømstik i USA ?
Fra : Christian Hansen

Dato : 11-10-01 11:27

Hejsa,

lige et hurtigt spørgsmål fra sidelinien....
Hvor kan man købe sådan en fiks lille konverter dims så jeg kan sætte et
dansk stik i et amerikansk stikkontakt?
Det er ikke nødvendigt at gøre noget ved spændingen, da jeg selv kan skifte
til
110V/60Hz

Mvh.
Christian.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-10-01 12:45

Jeg købte i lufthavnen (Kastrup) på vejen og det var ikke særlig dyrt.

Fra : Daniel Birch

Dato : 11-10-01 16:30

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> Jeg købte i lufthavnen (Kastrup) på vejen og det var ikke særlig dyrt.
>
> "Christian Hansen" <funnel@kom.auc.dk> wrote in message

Prøv alle andre steder først. Sidst jeg kiggede efter, var prisen hos
Imerco, Køkkengrej og den slags forretninger cirka 40 kr. I lufthavnen cirka
100 kr.

Rationale: Hvis du kommer ud i lufthavnen og endnu ikke har fået fat i en,
så er du efterhånden desperat, og derfor er prisen 2,5x højere. Udbud og
efterspørgsel...

- Daniel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-10-01 22:15

Jeg gav ikke mere end 35 kr i oktober 2000. Hvad skulle man dog gøre uden
firmaets regnskab i et regneark?

Rationale: Vent til sidste øjeblik i lufthavnen, så sparer du en femmer.

Fra : Daniel Birch

Dato : 12-10-01 08:56

> Jeg gav ikke mere end 35 kr i oktober 2000. Hvad skulle man dog gøre uden
> firmaets regnskab i et regneark?
>
> Rationale: Vent til sidste øjeblik i lufthavnen, så sparer du en femmer.

I stand corrected. Enten husker jeg forkert, eller også har de sat priserne
ned. Begge muligheder er jo i dette tilfælde lige glædelige, så lad det bare
blive ved dét...

- Daniel

Fra : Stretch

Dato : 11-10-01 15:41

> [...]
>dansk stik i et amerikansk stikkontakt?
>Det er ikke nødvendigt at gøre noget ved spændingen, da jeg selv kan skifte
-------------
Prøv hos en isenkræmmer - de har nogle små pakker med alle mulige
stik.

---- Kristian.

Fra : John K

Dato : 11-10-01 16:10

> [...]
> dansk stik i et amerikansk stikkontakt?
> Det er ikke nødvendigt at gøre noget ved spændingen, da jeg selv kan

Prøv at tjekke din lokale Netto - det er ikke ret længe siden de havde et
resjsesæt til billige penge.

Mvh

John K