Cell Broadcast hvad går det ud på??
Fra : Css

Dato : 11-10-01 08:36

..

Fra : ¯`·.¸J@nner På Job¸.~

Dato : 11-10-01 12:32

På dansk celle information , du kan se hvilken mast/sender din mobilos går
på hvis din netværks operatør understøtter denne service , TDC gør Sonofon
gør ikke ..... resten kender jeg intet til.

Hygge

Janner

Fra : Mickey

Dato : 11-10-01 13:05

"¯`·.¸J@nner På Job¸.·´¯)" <jan@guessit.com> skrev i en meddelelse
> På dansk celle information , du kan se hvilken mast/sender din mobilos går
> på hvis din netværks operatør understøtter denne service , TDC gør Sonofon
> gør ikke ..... resten kender jeg intet til.

nej, det hedder nemlig Celle Info

Cell Broadcast er noget med kanaler man abonnere på, svjv kan det f.eks.
bruges til at alle der abonnerer på kanal 7 (f.eks.) får trafikinfo når der
er noget relevant i det masteområde de er i

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-10-01 22:07

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> [...]
>bruges til at alle der abonnerer på kanal 7 (f.eks.) får trafikinfo når der
>er noget relevant i det masteområde de er i

Cell info er Cell broadcast på kanal 050.

Peter

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 11:49

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse

> Cell info er Cell broadcast på kanal 050.

dejligt nok, det virker jo ;)

- men hvorfor skifter min fon (Siemens M35i) mellem navnet på masten og en
række streger ? (-----------) det er ikke med fast interval den gør det :(

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-10-01 08:25

On Thu, 11 Oct 2001 21:07:13 GMT rongsted@dontspam.image.dk (Peter Rongsted) wrote:

> Cell info er Cell broadcast på kanal 050.

nogen der har en liste over hvad der er på de forskellige kanaler så?
MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Bent Laursen

Dato : 12-10-01 12:07

Kim Schulz wrote:

> nogen der har en liste over hvad der er på de forskellige kanaler så?

Ifølge "Cell Broadcast" programmet på Nokia 9210:

010 Bulletins
020 Hospitals
022 Doctors
024 Pharmacy
030 Long distance traffic reports
032 Local traffic reports
034 Taxis
040 Weather
050 District (base station ID)
052 Network information
054 Operator services
056 Directory enquiries (national)
057 Directory enquiries (international)
058 Customer care (national)
059 Customer care (international)
060 Local date and time

Det skulle være 17 ialt, men sandsynlivis er kun en eller to af disse aktive.

--
Bent Laursen