Glög
Fra : Eng20

Dato : 09-10-01 17:04

Er der nogen i NG som kan hjælpe mig med opskrifter på en god glõg. Der må
meget gerne være diverse former for speritus i. Man skal med andre ord være
sikker på at få varme røde kinder ))

Fra : Britta Madsen

Dato : 10-10-01 08:24

Hejsa...
Jeg har en god en her, det er godt nok en gløgg-ekstrakt.....men den er
god............
GLØGG-EKSTRAKT:
Ingredienser:
1 øl(frit valg)
200 g sukker
½ flaske rød ålborg el. Brøndumsnaps
½ flaske portvin
5 hele vanilliestænger
5 hele muskatnødder
5 hele stykker kanel
1 stor spsk nelliker
1 stor spsk hel kardemomme
Fremgangsmåde:
Bring sukker og øl i kog under omrøring. Køl det af, til det er håndvarmt.
Rør snapsen og portvinen i. Skær vanilliestængerne i mindre stykker og skær
dem op, og knus muskatnødderne i 4-5 stykker. Kom dem i sammen med de øvrige
krydderier. Rør det godt sammen og kom det i stort glas med tæt låg. Vend
det ca. hver anden dag. Lad det trække i 2-3 uger. Si det og kom det på en
ren flaske. Blandes med rødvin efter smag og lunes. Husk mandler og rosiner
:)
Håber det er en opskrift du kan bruge til noget..............jeg har ikke
selv siden jeg fandt denne opskrift brugt andet :)

Eng20 <eng20@hund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pv75k$2p4v$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 10-10-01 09:20

"Eng20" <eng20@hund.dk> skrev:
> [...]
Der må
> meget gerne være diverse former for speritus i. Man skal med andre ord

Jeg plejer at lægge rosin/mandel blanding i brun Hansen
rom om morgenen når det skal laves om aftenen.
Resten er extract og vin på normal vis.
Ghita