hvordan kommer man billigst til grønland (~
Fra : Mikkel Thune

Dato : 09-10-01 11:55

Ja, subj. siger vel det meste... Jeg er ude efter erfaringer med rejser til
Grønland - hvordan gøres det billigst muligt. Fly <> skib ?! Alle idéer
værdsættes.

Mvh Mikkel Thune

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 09-10-01 22:49

Mikkel Thune <me@mymail.com> wrote in message
> [...]
til
> Grønland - hvordan gøres det billigst muligt. Fly <> skib ?! Alle idéer

Prisen på flybilletter afhænger meget af hvor du skal hen og hvornår på året
og i hvor lang tid du skal være væk. Vejle rejser sælger bl.
Grønlandsrejser, men jeg selv købte hos Greenland Travel i Aalborg. Det var
dog ikke billigt og jeg måtte slippe 11.600 for en retur til Nuuk. Der er
nogle billetter i sommerhalvåret hvor du flyver til Kangerlussuaq/Sdr
Strømfjord og så sejler resten af vejen langs vestkysten- og det er til
noget billigere penge end at flyve hele vejen. Samtidig er det også meget
flot og du ser selvfølgelig mere end hvis du bare flyver..... Jeg har også
set flere og flere pakkerejser derop bl. weekendture til knap 2000 kroner så
mulighederne er mange...Dog er det vist stadig kun SAS der flyver på ruten
og så Greenland air der flyver indenrigs- det var i 1999 jeg var
deroppe....Så det med at tjekke priser hos konkurerende flyselskaber kommer
man ikke så langt med i følge mine erfaringer
Linda

Fra : "

Dato : 09-10-01 23:55

"Mikkel Thune" skrev:

> Ja, subj. siger vel det meste... Jeg er ude
> efter erfaringer med rejser til Grønland -
> hvordan gøres det billigst muligt. Fly
> <> skib ?! Alle idéer værdsættes.

Kun fly. Enten via SAS eller Greenland Air.

<http://www.scandinavian.net/>
<http://www.greenland-guide.gl/gla/flights/cph-routes.htm>

Men flyselskaber samarbejder, så du kan f.eks. godt booke en tur hos SAS, og
så er det aligevel Greenland Air du kommer op og flyve med.

Normal pris per retur-billet ca. 10000 kr.

Den billigste pris jeg fandt var hos Greenland Air: Ca. 3500 kr. per person
retur for deres Super Bonus (bestil min. 30 dage før, betal min. 14 dage
før). Der er dog et begrænset antal sæder til den pris, så næppe realistisk
for >20 pers.

Mvh, Lars

Fra : Peter C. Madsen

Dato : 14-11-01 20:53

På visse tider af året vil du se særlige billige tilbud fra Profil Rejser og
Grønlands Rejsebureau.
Ofte er disse tilbud dog kun til Kangelussuaq (Sdr. Strømfjord) eller
Narsarsuaq i sydgrønland.
Men derfra kan du med fordel sejle videre - Artic Umiaq Line.
Du vil kunne finde mange oplysninger på : greenland-guide eller greenland
travel - greenland tourism.
Jeg var sidste efterår i sydgrønland for ca. 3.000 i en uge incl. vandrehjem
på spec. tilbud og forrige
år på vandretur fra Kangerlussuaq for ca. 6000 incl. fly og sejlads.
mvh
Men du skal lægge mærke til de særlige tilbud på rejsesiderne i avisen -
eller kontakte rejsebureauerne
herom.
Peter C. Madsen

Mikkel Thune <me@mymail.com> skrev i en