SAS-flystyrt i Italien
Fra : star

Dato : 08-10-01 10:41

Mere end 100 frygtes dræbt ved SAS-flystyrt i Italien
Politikens netavis mandag 8. okt 2001

Mindst 114 personer frygtes dræbt efter et SAS-fly mandag morgen styrtede
ned kort efter start i Milanos Milan-Linate lufthavn. SAS-flyet ramte under
start et lille Cessna-fly, og styrtede derefter ned i en baggagebygning. SAS
har på grund af ulykken oprettet to særlige telefonlinier, hvor man kan
henvende sig.

SAS bekræftede i en pressemeddelelse 'med beklagelse', at SAS-flyet SK 686
fra Milano/Linate i Italien med kurs mod København har været involveret i en
ulykke kl. ca. 8.15.

Der meldes om mindst 16 dræbte og over 100 sårede, oplyste det tyske
nyhedsbureau DPA. Flyet havde 104 passagerer og seks besætningsmedlemmer om
bord.

Foreløbige oplysninger indikerer, at der var 64 italienere, 40 af andre
nationaliteter og seks SAS-besætningsmedlemmer ombord på flyet. Herudover er
fire personer på Cessna-flyet, og et ukendt antal baggagemedarbejdere
omkommet.

To fly stødte sammen
Flyet af typen MD-87 var netop lettet, hvorefter det stødte sammen med et
mindre fly, brød i brand, og derefter styrtede ned i en bagagebygning,
oplyser det italienske nyhedsbureau ANSA.

Ifølge foreløbige rapporter tyder det på, at det mindre fly krydsede
SAS-flyets startbane. Flere mennesker opholdt sig angiveligt i bygningen,
som SAS-flyet styrtede ned i.

Ulykken skete i tæt tåge, hvor SAS-flyet ramte et tysk Cessna sportsfly med
fire passagerer.

SAS vil hjælpe
SAS skriver i en meddelelse, at selskabet gør »alt hvad der er muligt for at
hjælpe passagerer og assistere italienske myndigheder på dette tidspunkt«.

Der er ingen mistanke om, at der er tale om et terrorangreb.

----

Printet fra www.politiken.dk Mandag 8. okt 2001
Ophavsretten tilhører Politiken. Informationerne må alene anvendes til egen,
ikke-kommerciel brug.
Artiklen kan findes på adressen:
www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=181997

----

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-10-01 21:40

prøv at stille dit ur.....

Fra : Brian Fisker

Dato : 08-10-01 12:48

> prøv at stille dit ur.....

Hmm - hvad er der galt med mandens ur? Beskeden er tilsyneladende afsendt
idag (d. 8 okt) ved 11.40 tiden.

Derimod er der da vist et eller andet galt med dit! Din besked er "stemplet"
kl. 22.39 - og mit ur er da kun omkring 13.48!

\Mandal

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-10-01 02:59

Jeg tror nærmere at det må være de forskellige news servere der stempler dem
forkert, eftersom beskeden er sendt 02:40, og altså før det skete, og det
kan jo ikke passe, og din besked er stemplet 04:47 her hos mig.
Og klokken er nu 18:58 på mit ur, og det passer.

Mvh Anders

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-10-01 20:11

In an article of 9 Oct 2001 Anders Christensen wrote:

> [...]
> kan jo ikke passe, og din besked er stemplet 04:47 her hos mig.
> Og klokken er nu 18:58 på mit ur, og det passer.

Nej, der er helt klart noget galt med dine indlæg. Du har følgende tid på
dit indlæg:

Date: Tue, 9 Oct 2001 18:59:12 -0700

og -0700 angiver, at det er 7 timer vest for GMT, dvs. et sted over i USA,
og der er på nuværende tidspunkt endnu nogle timer til den er 18:59 i USA.

--
Uffe Holst

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-10-01 20:24

Mon det er blevet bedre nu efter jeg brokkede mig til min ISP.....

Mvh Anders

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-10-01 11:32

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-10-01 12:28

In an article of 10 Oct 2001 Anders Christensen wrote:

> Mon det er blevet bedre nu efter jeg brokkede mig til min ISP.....

Lidt bedre! Nu skal din ISP bare stille sit ur:

Date: Wed, 10 Oct 2001 21:23:45 +0200

+0200 angiver to timer øst for GMT, hvilket er Danmark i øjeblikket, når
vi har sommertid. Når sommertiden ophører skal det ændres til +0100.

Og selv på nuværende tidspunkt er der 8 timer til 21:23, så hvis han også
lige stillede uret til noget, der passede, så ville det være helt fint.

--
Uffe Holst

Fra : steen bondo

Dato : 10-10-01 15:58

Anders Christensen wrote in a message to All:

AC> @Date: Wed, 10 Oct 2001 21:23:45 +0200
AC> Mon det er blevet bedre nu efter jeg brokkede mig til min ISP.....

Så langt så godt.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen bondo

Dato : 10-10-01 15:45

Anders Christensen wrote in a message to Brian Fisker:

Din egen header. Bemærk der 'sp¢ger' en -0700, muligt cybercity roder
for tiden.

Fra : steen bondo

Dato : 10-10-01 15:47

Anders Christensen wrote in a message to star:

AC> pr¢v at stille dit ur.....

Headers fra star's brev:

>INTL 2:234/51 2:234/51
>TOPT 999
>REPLYADDR nospam@hotmail.com
>REPLYTO 2:234/51.0 UUCP
>MSGID: <nwew7.53042$ob.1330992@news1.rdc1.bc.home.com> 4244c947
>PID: SoupGate-OS/2 v1.05
>From: "star" <nospam@hotmail.com>
>Newsgroups: dk.fritid.rejse
>Subject: SAS-flystyrt i Italien
>Date: Mon, 08 Oct 2001 09:40:35 GMT

Han skriver den på sin PC ved 9:40 GMT (11:40 lokal DK tid), åbenbart
bruger han home.com, som tilsyneladende er hjemmeh¢rende i PDT området
(USA Pasific Daylight Timezone), som nok passer med -7, hvor vi pt har
+2

Hans PC står tilsyneladende til GMT - og hvad så.?
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-10-01 09:30

Så skulle alle de ure som kan stilles undervejs være stillet så det passer
:) (Det fik jeg i hvertfald at vide..)

Mvh Anders

Fra : Annette

Dato : 17-10-01 17:42

Mon ikke i diskutere dette i et helt forkert forum....
Det er vel også fløjtende lige gyldigt om klokken er 07.40 eller om den er
11.30