/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
ATHLON XP 1800....??
Fra : Kasper Hilligsøe


Dato : 08-10-01 09:23

Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye omregningsmetode
der er slået igennem.....?



 
 
¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨ (08-10-2001)
Kommentar
Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨


Dato : 08-10-01 10:17


"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> wrote in message
news:9prnp2$ams$1@sunsite.dk...
> Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye
omregningsmetode
> der er slået igennem.....?
>


Kører ikke 1800 MHz. Det er AMS's fup nummerer!

Mogens



Morten Juel (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 09-10-01 19:00

> Kører ikke 1800 MHz. Det er AMS's fup nummerer!
Det er da ikke fup nogle steder de siger jo ikke det er en 1800MHz cpu !

Mvh
Morten



Michael Lund Sørense~ (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 08-10-01 10:22

Den kører 1533 MHz

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> wrote in message
news:9prnp2$ams$1@sunsite.dk...
> Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye
omregningsmetode
> der er slået igennem.....?
>
>



raven (08-10-2001)
Kommentar
Fra : raven


Dato : 08-10-01 11:07

On Mon, 8 Oct 2001 10:23:09 +0200, "Kasper Hilligsøe"
<204bkvh@nork.auc.dk> wrote:

>Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye omregningsmetode
>der er slået igennem.....?
>

http://firingsquad.gamers.com/guides/cpuprice10-08/default.asp

1533 MHz

Søren Kramer (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren Kramer


Dato : 08-10-01 12:33

Ja.
Men jeg synes sgu at det er helt i orden. Intel har konstrueret en cpu (P4)
ud fra principper om at den skal kunne køre mange mhz og ikke give mest
ydelse per areal/strømforbrug/produktionsomkostninger mm. Det er direkte
idiotisk. Så hellere en elendig indpakning, end en dårlig gave.
En P4 er 20 clockcyklusser om at udføre en operation. En athlon er 10. Hva
fanden vil i have at Amd skal gøre ved det problem ?

MVH
Søren
"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:9prnp2$ams$1@sunsite.dk...
> Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye
omregningsmetode
> der er slået igennem.....?
>
>



Peter Jespersen (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 08-10-01 19:29

On Mon, 8 Oct 2001 13:32:56 +0200, S ren Kramer wrote:

>Ja.
>Men jeg synes sgu at det er helt i orden. Intel har konstrueret en cpu (P4)
>ud fra principper om at den skal kunne køre mange mhz og ikke give mest
>ydelse per areal/strømforbrug/produktionsomkostninger mm. Det er direkte
>idiotisk. Så hellere en elendig indpakning, end en dårlig gave.
>En P4 er 20 clockcyklusser om at udføre en operation. En athlon er 10.. Hva
>fanden vil i have at Amd skal gøre ved det problem ?

Jeg har ingen problemer med det.....det eneste tidspunkt hvorpå
jeg ville overveje Intel er hvis jeg står med en ARM og/eller
XScale i den ene hånd og en MC Dagonball EZ i den anden...eller
hvis en Power4 blander sig
Så længe de ikke skjuler processorens frekvens...ja jeg vil
gerne kunne sammenligne lidt, med min nuværende AMD processor


Det virkede så bare ikke sidste gang .... (AMD, Centaur, Cyrix
skabte PR-rating...hvilket Cyrix knækkede halsen på).

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Blow your mind: Smoke gunpowder!




Søren 'Mufoxe' Lund ~ (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~


Dato : 08-10-01 19:58

In article <9prnp2$ams$1@sunsite.dk>, 204bkvh@nork.auc.dk says...
> Kører denne processor 1800 MHz eller er det bare AMD's nye omregningsmetode
> der er slået igennem.....?

XP modellerne kører, som der allerede er blevet nævnt ikke 1800 MHz, men
omkring (lidt over) de 1500MHz. Til gengæld er det værd at bemærke at MP
modellerne bliver udstyret med deres reelle MHz frem for PR ratingen.

1800MHz MP modeller er allerede annonceret.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Per Nielsen (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-10-01 21:01

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> wrote in message
news:MPG.162c1594564322099896fc@news.stofanet.dk...
> XP modellerne kører, som der allerede er blevet nævnt ikke 1800 MHz, men
> omkring (lidt over) de 1500MHz. Til gengæld er det værd at bemærke at MP
> modellerne bliver udstyret med deres reelle MHz frem for PR ratingen.
>
> 1800MHz MP modeller er allerede annonceret.

Hvad er egentlig forskellen mellem XP og MP modellerne?



Michael Lund Sørense~ (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 09-10-01 12:49

MP = MultiProcessor optimeret
XP = SingleProcessor optimeret, men kan køre dual.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
news:8_ww7.18176$lk7.293976@news.get2net.dk...
> "Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> wrote in message
> news:MPG.162c1594564322099896fc@news.stofanet.dk...
> > XP modellerne kører, som der allerede er blevet nævnt ikke 1800 MHz, men
> > omkring (lidt over) de 1500MHz. Til gengæld er det værd at bemærke at MP
> > modellerne bliver udstyret med deres reelle MHz frem for PR ratingen.
> >
> > 1800MHz MP modeller er allerede annonceret.
>
> Hvad er egentlig forskellen mellem XP og MP modellerne?
>
>



Per Nielsen (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 09-10-01 13:33

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> wrote in message
news:YsBw7.7227$%D3.524508@news000.worldonline.dk...
> MP = MultiProcessor optimeret
> XP = SingleProcessor optimeret, men kan køre dual.

Er der nogen forskel i ydelse, hvis man sammenligner dem som single
processor på et f.eks. KT266A bundkort. Skal mest bruges til spil og
internet. Enten i Win98SE eller WinXP.



Søren Kramer (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren Kramer


Dato : 09-10-01 12:06

> 1800MHz MP modeller er allerede annonceret.
Hvor ?
Den tror jeg sgu ikke på :) - det er jo halvanden gang så hurtig som mp1200
mhz !

MVH
Søren




Jeppe Vesterbæk (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Vesterbæk


Dato : 09-10-01 17:02

Læs tests om Athlon XP på: http://anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543&p=7
(linket starter på side 7 i artiklen, der hvor testen reelt starter)
De er mærkbart hurtigere end standanrd TB'en og Intel.

/Jeppe



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste