Punkter til møde mellem StofaNet og Run2ne~
Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 07-10-01 13:28

Heps alle

Jeg har i de sidste part dage trevlet gruppen igennem for yderligere punkter
til en dagsorden, da Run2net (http://www.run2net.dk) skal have møde med
Telia Stofa fredag den 12. oktober. Da dagsordenen skal være færdig i aften
kl. 20, kunne jeg godt lige tænke mig et par kommentarer fra
StofaNet-brugere. Jeg har skrabet følgende sammen fra gruppen her og opdelt
dem i hovedpunkter:

Flere maskiner på en opkobling
- Internetdeling på stofanet
o Router + Hub
- Stofa og 2 Pc'er
o Skift af kabel mellem to maskiner
- Hjælp til Internetforbindelse!!!
o Deling af forbindelse
- LAN - WAN løsning på Stofanet
o Router / Switch
Hastighed
- Stofanet bliver langsommere
o Pingtider og spil
- Stofanet hastighed
o Langsom forbindelse!?
- Langsomt Stofa!
o 4 kbps
- Stofanet
o Op til 10xISDN??
Newsserver
- Der var engang..... (stofanet)
o Langsom posting og dårlig kundeservice
Opsætning (diverse)
- stofanet og proxy
o Manglende forbindelse og Proxy
- Stofanet og OS?
o Hvilket OS kører StofaNet bedst på?
- Vedr.: Stofa Surfboard Cable modem
o Powerlevel og forbindelse
- Begrænsninger fra stofanet.
o Trafik forsvinder
- Stofa & IP-adresser
o DHCP og Fast IP
Abonnement / Flexrate
- Snyder Stofanet med FlexRate?
o Måling af forbrug
- Stofanet
o Ønske om 2 abonnementstyper: FlatRate og FlexRate

I forvejen havde vi sat følgende punkter op:
a.. Newsgroups (kært emne, dør åbenbart ikke foreløbigt)
a.. Support/Service
a.. Flere informationer angående flere computere på det samme modem
a.. Kvalitet af tekniske installationer

Kommentarer og eventuelt flere punkter postes her i gruppen

<---------------------------------------->
Tony Reinkvist
Næstformand, Run2net-Jylland

Fra : Allan Joergensen

Dato : 07-10-01 14:20

Tony H. Reinkvist <tony@stofanet.dk> wrote:

> Newsserver
> - Der var engang..... (stofanet)
> o Langsom posting og dårlig kundeservice

Den synes jeg lyder interessant. Uddyb.

--
/\ \ / /\
//\\ .. //\\ Allan Joergensen aka [DW] on Undernet

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 07-10-01 14:47

Da det er sakset fra tidligere postings, kan du finde den fulde uddybning
ved at læse postingen med den aktuelle titel. Men det går ud på at det tager
en del tid (op til halve timer) for nye postings at dukke op. Endvidere får
kunden en efterfølgende dårlig service, da han tager kontakt til Stofanet.
Han bliver meddelt at han vil blive ringet op, hvilket ikke sker.

Det var historien kort :)

--
<--------------------------------------->
Tony Reinkvist

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-01 15:39

Tony H. Reinkvist skrev:

>ved at læse postingen med den aktuelle titel. Men det går ud på at det tager
>en del tid (op til halve timer) for nye postings at dukke op.

Det er et overstået kapitel. Jeg har kørt på Stofanets newsserver
i en uges tid nu, og det kører glimrende. Eneste ulempe - og den
er meget lille - er at ens indlæg ikke dukker op øjeblikkeligt,
men tager et minut eller to. Det er helt o.k.

Jeg var ellers trofast bruger af Sunsite, men den begyndte tit at
melde om overbelastning, og da jeg så (atter) checkede Stofanet,
var der nul problem.

Sidst jeg checkede var opdukningstiden nede på 8 minutter hvilket
var til at leve med, men ikke godt. Derfor brugte jeg fortsat
Sunsite - som sagt indtil for nylig.

--
Bertel

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 07-10-01 15:44

OK. Det er taget til efterretning. Jeg synes bare, at der en lang overgang
har været en del brok over deres newsserver. Der er også en del, der er
utilfredse over de svenske censurregler, så de ikke kan få deres porno.. ;)

--
<--------------------------------------->

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-01 16:02

Tony H. Reinkvist skrev:

>OK. Det er taget til efterretning. Jeg synes bare, at der en lang overgang
>har været en del brok over deres newsserver.

Det var der også, og med god grund. Det kunne tage timer før ens
indlæg dukkede op. Det er nok meget godt at have et punkt med om
det, men det er altså okay nu.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-10-01 21:59

In <3bc06a65$0$14824$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> "Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.dk> writes:

> [...]
>utilfredse over de svenske censurregler, så de ikke kan få deres porno.. ;)

Der er masse af porno paa stofanets newsserver. Bare rolig, vi faar vores porno

Mvh
Martin M. Pedersen

Fra : Larsen

Dato : 12-10-01 17:16

On Sun, 07 Oct 2001 16:39:24 +0200, Bertel Lund Hansen
<skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>er meget lille - er at ens indlæg ikke dukker op øjeblikkeligt,
>men tager et minut eller to. Det er helt o.k.

Du må da ikke være på Stofas newsserver, den kører da som lort i
karry.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-10-01 18:32

Fri, 12 Oct 2001 18:16:20 +0200, Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Du må da ikke være på Stofas newsserver, den kører da som lort i
>karry.

Her har den kørt udmærket i ugevis.

hilsen p

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 15:58

Sun, 7 Oct 2001 15:47:25 +0200, skrev "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk>:

>Da det er sakset fra tidligere postings, kan du finde den fulde uddybning
>ved at læse postingen med den aktuelle titel.

Mig bekendt, så findes der interne Stofagrupper, ville det ikke
være mere naturligt, at poste indlægget der?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : UlleDulle

Dato : 07-10-01 23:05

On Sun, 07 Oct 2001 16:58:09 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Mig bekendt, så findes der interne Stofagrupper, ville det ikke
>være mere naturligt, at poste indlægget der?

Hmm...

Knud, mener du dermed, at alle brugere af selskaber, der har interne
grupper, poste i disse grupper?

Hvad skal vi så med denne?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 23:23

Sun, 07 Oct 2001 22:05:06 GMT, skrev ufc@sol.dk (UlleDulle):

>Knud, mener du dermed, at alle brugere af selskaber, der har interne
>grupper, poste i disse grupper?

Ja, hvis det er spørgsmål/indlæg, som kun er relevante for
brugere hos denne isp.

<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

Fra : UlleDulle

Dato : 08-10-01 18:32

On Mon, 08 Oct 2001 00:22:40 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Ja, hvis det er spørgsmål/indlæg, som kun er relevante for
>brugere hos denne isp.

><http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

Og du mener ikke, at denne tråd kunne have interesse for personer, der
evt. overvejer at skifte til Stofa?

Mvh Ulrich

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-10-01 18:51

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Og du mener ikke, at denne tråd kunne have interesse for personer, der
> evt. overvejer at skifte til Stofa?

Med det argument kunne samtlige tråde om dit og dat fra udbydernes interne
grupper flyttes hertil. Nej tak.

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie - Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Peter

Dato : 07-10-01 23:28

"UlleDulle" <ufc@sol.dk> skrev

> Knud, mener du dermed, at alle brugere af selskaber,
> der har interne grupper, poste i disse grupper?
> Hvad skal vi så med denne?

Jeg tror, at jeg er enig med dig. En fordel (og ulempe) ved at
bruge de offentlige grupper er netop, at f. eks. TDC-kunder
kan følge med i eventuelle problemer hos Stofa. Det kan måske
synes irriterende for nogle, men alternativet er jo, at kun en
begrænset kreds har adgang til informationen. I valget mellem
pest og kolera foretrækker jeg, at mest mulig information er
tilgængelig for alle.

Noget af informationen er måske ligegyldig for kunder hos
andre udbydere. Men faktisk kunne det være en fin reklame
for nogle af udbyderne, at alle kunne se hvor mange af
udbydernes medarbejdere, der faktisk deltager i grupperne
med gode råd og vejledning. Jeg er i al fald positivt overrasket
over at følge med i bl.a. tele.internet.adsl - uanset om TDC-
medarbejderne deltager på frivillig basis eller ej. Andre
udbyderes medarbejdere deltager sikkert også deres interne
grupper, men min mulighed for at følge dette er temmelig
begrænset.

Måske er løsningen at oprette særskilte *offentlige*
nyhedsgrupper til hver enkelt udbyder - f. eks.
dk.edb.internet.udbydere.tdc,
dk.edb.internet.udbydere.tiscali osv. ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 00:02

Mon, 8 Oct 2001 00:27:57 +0200, skrev "Peter"
<peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com>:

>Jeg tror, at jeg er enig med dig. En fordel (og ulempe) ved at
>bruge de offentlige grupper er netop, at f. eks. TDC-kunder
>kan følge med i eventuelle problemer hos Stofa.

Det er fint at komme med et indlæg, om at nu køre udbyder X ikke
særlig godt i øjeblikket, hvordan kører jeres udbyder?

Forskelle mellem de forskellige udbydere er også relevante her.

Men decideret indlæg, som kun kan have interesse for udbyder Xs
brugere bør høre hjemme i interne grupper, ligeledes spørgsmål
om, hvordan man opsætter et eller andet, som er specifikt for den
pågældende isps udstyr.

Fra : Max Nordlys

Dato : 08-10-01 09:16

Enhver har ret til at ytre sin mening i en offentlig gruppe.
Når man ved at Run2net er sponseret af Stofa og samtidig ved at det
ikke har nogen betydning at holde det møde, mener jeg det er spildt.
Man kan ikke seriøst varetage en forburgerinteresse når man er
sponseret af det firma der sidder på den anden side af bordet.

//Max Nordlys

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 08-10-01 10:49

Sponsoreret hvordan? Er du rar at uddybe?

Det er muligt du mener vi ikke opnår noget. Derfor er det også en ting der
bliver bragt op på mødet på fredag. Bestyrelsen i Jylland er ret trætte af,
at der bliver sagt en ting og gjort noget andet. Det er også på tide at
Stofa begynder at tage nogle seriøse tiltag, da konkurrenterne jo må siges
at have overhalet Stofa på stort set alle områder.

--
<--------------------------------------->
Tony Reinkvist

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : Max Nordlys

Dato : 08-10-01 11:29

>Sponsoreret hvordan? Er du rar at uddybe?
Hvis du ikke kender sammenhængen er der ingen grund til at du skal
kende den.

//Max Nordlys

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 13:59

Max Nordlys skrev:

>Hvis du ikke kender sammenhængen er der ingen grund til at du skal
>kende den.

Åh, det må være kabalen der er på spil ...

--
Bertel

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 08-10-01 14:13

Det er jo rart at flere end jeg får kendskab til det du er utilfreds med.
Det er da underligt at komme med en proklamation, hvorefter du ikke vil
forklare dig.

--
<--------------------------------------->

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 14:24

Tony H. Reinkvist skrev:

>Det er da underligt at komme med en proklamation, hvorefter du ikke vil
>forklare dig.

Vrøvl, det er da ganske normalt. Den metode har været brugt til
at svine folk til i hvert fald siden middelalderen.

--
Bertel

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 18:20

>Det er jo rart at flere end jeg får kendskab til det du er utilfreds med.
>Det er da underligt at komme med en proklamation, hvorefter du ikke vil
>forklare dig.

HA, en simpel forespørgsel ville jo afklare, at min påstand er både
sand og korrekt.

Du kan jo spørge: Rolf Murhard -

//Max Nordlys

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-10-01 22:01

In <9uv2stgefmavt8p5sffaeln8ncas8l4j6p@4ax.com> Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

>Hvis du ikke kender sammenhængen er der ingen grund til at du skal
>kende den.

Ufattelig at Max Nordlys endnu en gang spreder loes og ikke kan svare direkte paa noget som
helst.

/Martin

Fra : Jesper Sloth

Dato : 08-10-01 14:58

"Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Det er også på tide at Stofa begynder at tage nogle seriøse tiltag, da
>konkurrenterne jo må siges at have overhalet Stofa på stort set alle
områder.

Hej

Hvad menes der med dette? Da jeg lige har bestilt stofanet er jeg noget
overrasket over at læse dette. Jeg ved godt at der har været problemer med
deres newsserver og deres telefon support eller mangel på samme, men er det
en overhaling fra konkurrenternes side? Og så har jeg erfaret at man kun kan
få 1 e-mail adresse hvor man typisk får 5 ved andre udbydere. Er der nogle
andre ting jeg skal være opmærksom? Jeg får det i morgen så det er nok for
sent alligevel.

Mvh

Jesper

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 08-10-01 15:32

Det er bare det, at de andre tilbyder en minimumshastighed, IP-telefoni og
diverse andre ting.

Hvad angår de 5 adresser hos andre udbydere, så er det en sandhed med
modifikationer. De 5 adresser er aliaser for en postkasse. Det vil sige at
al mail til de 5 adresser havner i den samme bunke.

--
<--------------------------------------->

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-10-01 16:08

> [...]

> modifikationer. De 5 adresser er aliaser for en postkasse. Det vil sige at
> al mail til de 5 adresser havner i den samme bunke.

Nu udtaler du dig vist om noget som du ikke har undersøgt.

Hos Tiscali er det 10 seperate pop3-konti.

--
-René
Som med dette indlæg udtaler sig på sine egne vegne og ikke Tiscalis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 16:40

Rene Joergensen skrev:

>Hos Tiscali er det 10 seperate pop3-konti.

Korrekt - og dem har enhver adgang til. Det kræver blot at man
logger sig på deres hjemmeside og bestiller en gratis opkobling.

--
Bertel

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 08-10-01 18:29

jeg undskylder min uvidenhed :)

Jeg har ikke lige undersøgt markedet i detaljer det sidste stykke tid
--
<--------------------------------------->

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-10-01 18:36

Tony H. Reinkvist <tony@stofanet.dk> wrote:

> jeg undskylder min uvidenhed :)

Helt i orden :)

> Jeg har ikke lige undersøgt markedet i detaljer det sidste stykke tid

Sådan har det nu ellers været siden at jeg startede hos Tiscali (som
dengang hed World Online), i August 99 :)

Definér "det sidste stykke tid" ;-P

--
-René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 21:44

Tony H. Reinkvist skrev:

>jeg undskylder min uvidenhed :)

Der var ingen skjult kritik i min bemærkning.

Det sagde jeg også til en af mine lærere i dag. Han svarede: "Det
ved jeg godt. Du skjuler ikke kritik."

>Jeg har ikke lige undersøgt markedet i detaljer det sidste stykke tid

Alle de danske udbydere stiller ekstra mailadresser til rådighed.
Man får bare flest ved Tiscali, og de er selvstændige alle
sammen.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 22:29

Mon, 08 Oct 2001 22:43:33 +0200, skrev Bertel Lund Hansen
<skrivtil@lundhansen.dk>:

>Alle de danske udbydere stiller ekstra mailadresser til rådighed.
>Man får bare flest ved Tiscali, og de er selvstændige alle
>sammen.

TDC gør ikke, der skal man oprette ekstra Netbasisabonnement for
at få flere postkasser.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-10-01 22:48

> TDC gør ikke, der skal man oprette ekstra Netbasisabonnement for
> at få flere postkasser.

postkasser != mailadresser

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 05:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>postkasser != mailadresser

Læs lige indlægget i sammenhæng med de foregående i tråden.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-01 06:35

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Læs lige indlægget i sammenhæng med de foregående i tråden.

Det har jeg skam gjort.
Bertel siger netop at Tiscali skilder sig ud ved at have _selvstændige_
adresser.
Derfor er jeg overbevist om at Bertel mener aliaser/postkasser

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-01 10:52

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Bertel siger netop at Tiscali skilder sig ud ved at have _selvstændige_
>adresser.
>Derfor er jeg overbevist om at Bertel mener aliaser/postkasser

Præcis.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 21:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Det har jeg skam gjort.

Så fatter jeg ikke et klap af, hvor du ville hen med din korrektion af
Knud Gert Ellentoft.

Denne deltråd handler jo netop om, hvorvidt man får selvstændige
postkasser eller bare alias. I den sammenhæng fortæller Knud helt
korrekt, at man ikke under samme TDC-abonnement kan få flere
selvstændige postkasser. Hvorefter du fortæller, at en postkasse ikke
er det samme som et alias. Det giver ikke mening. Hvis Knud ikke
kendte forskellen på en separat postkasse og et alias, ville han slet
ikke have skrevet sit indlæg.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-01 22:04

> Så fatter jeg ikke et klap af, hvor du ville hen med din korrektion af
> Knud Gert Ellentoft.

Det var en korrektions af Knud's korrektion af Bertel
Knud troede at Bertel snakkede specifikt om postkasser. Det var ikke
tilfældet. Bertel snakkede blot om adresser, hvilket TDC også giver direkte
mulighed for.

> [...]
> postkasser eller bare alias. I den sammenhæng fortæller Knud helt
> korrekt, at man ikke under samme TDC-abonnement kan få flere

Denne deltråd starter med at Bertel siger at alle giver mulighed for flere
_adresser_
Knud korrekser Bertel ved at sige at TDC ikke giver mulighed for flere
postkasser, men det har Bertel på intet tidspunkt udtalt sig om.

> Hvorefter du fortæller, at en postkasse ikke
> er det samme som et alias. Det giver ikke mening. Hvis Knud ikke
> kendte forskellen på en separat postkasse og et alias, ville han slet
> ikke have skrevet sit indlæg.

Knud ved sikkert hvad forskellen er, men det nytter ikke at tale om
postkasser når deltråden omhandler adresser.
Svarende til at jeg svarer Bertels indlæg med:
"Nej, TDC har en SMTP-server der hedder smtp.mail.dk"

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 22:36

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Denne deltråd starter med at Bertel siger at alle giver mulighed for flere
>_adresser_

Nej, den starter endnu tidligere med det præcis modsatte udgangspunkt,
i det indlæg, hvor Tony skriver:
>Hvad angår de 5 adresser hos andre udbydere, så er det en sandhed med
>modifikationer. De 5 adresser er aliaser for en postkasse. Det vil sige at
>al mail til de 5 adresser havner i den samme bunke.

Derfor var Knuds korrektion på sin plads, men måske mindre heldigt
formuleret.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-10-01 22:44

> Nej, den starter endnu tidligere med det præcis modsatte udgangspunkt,
> i det indlæg, hvor Tony skriver:

Men den afslutter Tony selv med bemærkningen om "Jeg har ikke lige undersøgt
markedet i detaljer det sidste stykke tid"
Derefter rekapitulerer Bertel at alle udbydere tilbyder flere _adresser_,
hvilken rekapitulation bliver til en ny deltråd, som mit indlæg var en
fortsættelse af.

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 23:05

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Men den afslutter Tony selv med bemærkningen om "Jeg har ikke lige undersøgt
>markedet i detaljer det sidste stykke tid"

Det er jo bare et forbehold mod, at de måske alle er begyndt at
tilbyde flere postkasser, siden han sidst har undersøgt markedet. Det
ændrer ikke ved hans pointe, som er, at man ikke nødvendigvis skal
regne med flere postkasser, hvis udbyderen tilbyder flere
mailadresser.

Jeg gider ikke mere. Slut herfra.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-01 23:22

Tue, 09 Oct 2001 23:36:16 +0200, skrev Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk>:

>Derfor var Knuds korrektion på sin plads, men måske mindre heldigt
>formuleret.

Ja, jeg misforstod Bertels indlæg og tænkte på postkasser, da jeg
havde de tidl. indlæg i hovedet.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-10-01 23:46

Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

> Korrekt - og dem har enhver adgang til. Det kræver blot at man
> logger sig på deres hjemmeside og bestiller en gratis opkobling.

Også hvis man er på Stofanet?

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-01 06:30

Nicolai Brandt skrev:

>Også hvis man er på Stofanet?

Ja. Det er længe siden jeg brugte det, og jeg havde modem den
gang, så helt garantere kan jeg ikke, men jeg har to abonnementer
hos Tiscali som begge virker selv om jeg aldrig kalder op til
deres system.

En mailboks kan tømmes fra en vilkårlig opkobling.

--
Bertel

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 09-10-01 17:24

> [...]

> gang, så helt garantere kan jeg ikke, men jeg har to abonnementer
> hos Tiscali som begge virker selv om jeg aldrig kalder op til

Jamen det lyder da godt. Så er det jo' bare og melde sig til

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-10-01 16:41

On Mon, 8 Oct 2001 16:32:03 +0200, "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk> wrote:

>Hvad angår de 5 adresser hos andre udbydere, så er det en sandhed med
>modifikationer. De 5 adresser er aliaser for en postkasse. Det vil sige at
>al mail til de 5 adresser havner i den samme bunke.

Sikker? Helt sikker?

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 16:43

Mon, 8 Oct 2001 16:32:03 +0200, skrev "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk>:

>Hvad angår de 5 adresser hos andre udbydere, så er det en sandhed med
>modifikationer.

Det afhænger af udbyderen.

Hos TDC får man umiddelbart kun en postkasse, men kan så oprette
(gratis) Netbasisabonnement, hvis man har brug for flere
postkasser.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 16:28

Jesper Sloth skrev:

>Hvad menes der med dette?

Hvis man pumper store filer hver dag eller har en server kørende,
løber man måske ind i grænsen på 4 GB om måneden. I så fald er
det billigere med f.eks. en ADSL-opkobling uden
trafikbegrænsning.

Med et normalt forbrug - og et forbrug noget over det normale -
kan man sagtens holde sig under 4 GB, og så tilbyder Stofanet en
opkobling med omkring 1Mbit/256 Kbit til 200 kr. om måneden. Det
er uden konkurrence.

>Jeg får det i morgen så det er nok for sent alligevel.

Slap du bare af. Det kører fint.

--
Bertel

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 08-10-01 18:39

Jeg mener også det kører fint, men der er da visse tilbud fra andre udbydere
der er interessante. Personligt føler jeg at der bliver udbudt et produkt og
så bluver der ikke gjort det store videreudvikling.

En lignelse:
Et bilfirma, Kablos, producerer en bil og udbyder den på markedet. Bilen
kan køre stærkt og gør det godt, så den sælger fint. Et andet bilfirma,
Telos, laver en anden type bil, som også kører stærkt. Den er en del
dyrere, til gengæld bruger den ikke noget brændstof. Telos tilbyder også
sine kunder at få telefon, sikkerhedsseler og andet udstyr for en lille
merpris. Kablos synes det kører fint, for de sælger mange biler.

Der er diverse andre firmaer der er begyndt at tilbyde Antivirus og
Firewalls til deres kunder for en beskeden pris. Stofa funderer stadig over
dette.

Der er mange småting som gør, at jeg på nogle punkter er utilfreds med
produktet StofaNet. Men der er også mange ting som gør, at jeg ikke har lyst
til at skifte. Stofa burde lave noget seriøs produktudvikling, set i forhold
til de andre udbydere på markedet

<--------------------------------------->
Tony Reinkvist
Udtalt som privat stofanet-bruger

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-01 21:46

Tony H. Reinkvist skrev:

>til at skifte. Stofa burde lave noget seriøs produktudvikling, set i forhold
>til de andre udbydere på markedet

Helt enig. De bliver løbet over ende hvis de ikke passer på.

--
Bertel

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 18:22

>Hvad menes der med dette? Da jeg lige har bestilt stofanet er jeg noget
>overrasket over at læse dette.

Mig bekendt opfatter adsludbyderne ikke Stofa som en konkurrent, såvel
som Stofa ikke opfatter ADSL som konkurrenter.

//Max Nordlys

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-01 18:40

Max Nordlys skrev:

>Mig bekendt opfatter adsludbyderne ikke Stofa som en konkurrent, såvel
>som Stofa ikke opfatter ADSL som konkurrenter.

Ude på Sundvej her lige uden for mit vindue spadserer der en løve
og et lam ved siden af hinanden, og de er gode venner.

--
Bertel

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-10-01 19:36

On 09 okt 2001 Bertel Lund Hansen enriched usenet with:

> Ude på Sundvej her lige uden for mit vindue spadserer der en løve
> og et lam ved siden af hinanden, og de er gode venner.

Aslan?

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

How to move a hippo:
<http://www.usps.gov/moversnet/howtopacka2.html#hippos>

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 19:44

>Ude på Sundvej her lige uden for mit vindue spadserer der en løve
>og et lam ved siden af hinanden, og de er gode venner.
Nu troller du, Bertel! Stofas dækning er stort set kun i Jylland.

//Max Nordlys

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 21:39

Max Blålys wrote:

>Stofas dækning er stort set kun i Jylland.

....som er et komplet uinteressant område for samtlige ADSL-udbydere.

Fra : Stefan Holm

Dato : 09-10-01 21:48

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> ...som er et komplet uinteressant område for samtlige ADSL-udbydere.

.... hvilket kombineret med det faktum, at Stofa ikke er interesseret i
at ekspandere, gør, at de lever i fred og fordragelighed.

--
"I'm just gonna go home, lie down and listen to country music.
The music of pain."

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 22:39

Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

>... hvilket kombineret med det faktum, at Stofa ikke er interesseret i
>at ekspandere, gør, at de lever i fred og fordragelighed.

....præcis som løven og lammet.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-10-01 22:42

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> ...præcis som løven og lammet.

Skal det forstås således - at der er ingen konkurrence (læs: forsøger at
nappe hinandens kunder) mellem TDC Kabel-TV (og deres datterselskaber) samt
Telia Stofa (og deres datterselskaber)??

mvh
Bjørn

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 22:50

>Skal det forstås således - at der er ingen konkurrence (læs: forsøger at
>nappe hinandens kunder) mellem TDC Kabel-TV (og deres datterselskaber) samt
>Telia Stofa (og deres datterselskaber)??
Du er endog meget tæt på sanfheden. Bor man i et omrdåe hvor Stofa er
repræsenteret og er privat kunde kan man ikke vælge TDC kabel eller
omvendt.

//Max Nordlys

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-10-01 22:53

"Max Nordlys" <max@nordlys.> wrote in message
samt
> Du er endog meget tæt på sanfheden. Bor man i et omrdåe hvor Stofa er
> repræsenteret og er privat kunde kan man ikke vælge TDC kabel eller
> omvendt.

Hej Max Blålys.

Det er da logik for præiehøns.

Begge udbydere har ikke lagt (coax-)kabler ned i samme område. Det ville
være økonomisk uforsvarligt.

mvh
Bjørn

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 23:00

>Det er da logik for præiehøns.
>
>Begge udbydere har ikke lagt (coax-)kabler ned i samme område. Det ville
>være økonomisk uforsvarligt.
>
>mvh
>Bjørn
HAAAAAAAA, Det er entop det de har, men valget er ikke muligt. Tag dog
og sæt dig ind i forholdene iden du udtaler dig.

//Max Nordlys

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-10-01 23:02

> HAAAAAAAA, Det er entop det de har, men valget er ikke muligt. Tag dog
> og sæt dig ind i forholdene iden du udtaler dig.

Hej Max Blålys.

Hvilket område er det?

mvh
Bjørn

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 08:46

>Hej Max Blålys.
>
>Hvilket område er det?
>
>mvh
>Bjørn

Når du har sat dig ind i den virkelige verden og begydner at udtale
dig om noget du ved kan debatten fortsætte.

Stofa og TDC har kabler og ydbyder tjenester i en og samme gade, men
private kan ikke vælge frit mellem de to udbydere. Boligforeniger i
samme gade kan godt.

Hvor blev din logik for perlehønsene af?

//Max Nordlys

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 09:04

"Max Nordlys" <max@nordlys.> skrev i en meddelelse
> Stofa og TDC har kabler og ydbyder tjenester i en og samme gade

Vil du fortælle hvilken gade eller vil du kun debattere med folk der ved
præcis det samme som dig?

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 10:09

>Vil du fortælle hvilken gade eller vil du kun debattere med folk der ved
>præcis det samme som dig?

Såfretm du arbejder for TDC, ved du hvilken gade det drejer sig om. I
modsat fald vil jeg anbefale at du henvnder dig til din øverste chef,
og han vil så orientere dig korrektheden af min information.

//Max Nordlys

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 10:43

> Såfretm du arbejder for TDC, ved du hvilken gade det drejer sig om.

Nej, alle i TDC ved ikke alt om alt i TDC

> modsat fald vil jeg anbefale at du henvnder dig til din øverste chef,
> og han vil så orientere dig korrektheden af min information.

Tror du ikke han har bedre at lave? Derudover tvivler jeg på at hverken
direktøren for TDC Internet eller Henning Dyremose er inde i den slags
specifikke detaljer.
Din arrogance er utrolig. Hvorfor vil du ikke komme med den simple
information der kan bekræfte din påstand?

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 12:04

>specifikke detaljer.
>Din arrogance er utrolig. Hvorfor vil du ikke komme med den simple
>information der kan bekræfte din påstand?
>
>--
>Martin Højriis Kristensen

Vend din argumentation, og bevis min information er usand!

//Max Nordlys

Fra : Simon Skals

Dato : 10-10-01 12:11

It seems Max Nordlys wrote:
>Vend din argumentation, og bevis min information er usand!

Det er dig, der kommer med en påstand, som strider mod den gængse
opfattelse af tingenes sammenhæng. Ergo ligger bevisbyrden også
hos dig, hvis du vil diskutere som et voksent menneske.

Hvis en eller anden person skulle fremsætte den påstand, at du i
din fritid sælger stoffer til små børn, er det så også din opgave
at dokumentere, at det er usandt?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 13:11

>Det er dig, der kommer med en påstand, som strider mod den gængse
>opfattelse af tingenes sammenhæng. Ergo ligger bevisbyrden også
>hos dig, hvis du vil diskutere som et voksent menneske.

Simon, jeg har blot oplyst, at man som privat ikke frit kan mellem
Stofa og TDC uanset begge selskaber er repræsneteret i samme område.
Boligforenigner kan godt.
Hvis min påstand er usand, må det være mere end nemt for TDC's
medarbejder et dokumentere dette og dermed afsløre mine informationer
som væredne usande. Nu ved TDC særdeles godt hvilke dokumenter jeg
besider. Så være ganske rolig der vil ikke komme et sådant bevis fra
TDC's medarbejder.

>Hvis en eller anden person skulle fremsætte den påstand, at du i
>din fritid sælger stoffer til små børn, er det så også din opgave
>at dokumentere, at det er usandt?

Igen - Simon - det vil det være, idet den pågældne foremodentlig har
anmedt det til de respektive myndigheder, og dermed læsset opklaringen
over på mine skuldre.

//Max Nordlys

Fra : Morten Boysen

Dato : 10-10-01 13:44

> [...]
> som væredne usande. Nu ved TDC særdeles godt hvilke dokumenter jeg
> besider. Så være ganske rolig der vil ikke komme et sådant bevis fra

TDC er stort selskab. Lad nu være med at regne med, at alle medarbejdere ved
alt hvad der foregår overalt i koncernen. Derudover har Martin, hvis jeg
ikke husker forkert, absolut intet med TDC kabeltv at gøre. Hvis du har de
beviser, så fremlæg dem dog.

> Igen - Simon - det vil det være, idet den pågældne foremodentlig har
> anmedt det til de respektive myndigheder, og dermed læsset opklaringen
> over på mine skuldre.

Med mindre grundloven er ændret på det seneste, så er man stadig uskyldig
indtil det modsatte er bevist.

--
Morten Boysen

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 13:55

>Med mindre grundloven er ændret på det seneste, så er man stadig uskyldig
>indtil det modsatte er bevist.
Morten, Grundloven er IKKE ændret. Praksis er dog at man er skyldig
indtil det modsatte er bevist. Kig på pædofilisagerne!

//Max Nordlys

Fra : Morten Boysen

Dato : 10-10-01 15:08

> Morten, Grundloven er IKKE ændret. Praksis er dog at man er skyldig
> indtil det modsatte er bevist. Kig på pædofilisagerne!

Du fokuserer på et ekstremt lille antal af sager. Generelt er man stadig
uskyldig indtil det modsatte er bevist. Man kan altid finde undtagelser, som
du har gjort, men man kan på ingen måde udtale sig generelt ud fra så lille
et grundlag.

--
Morten Boysen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 14:59

> [...]
> Hvis min påstand er usand, må det være mere end nemt for TDC's
> medarbejder et dokumentere dette og dermed afsløre mine informationer

Er det mig du omtaler? Jeg har ingen adgang til Kabel TV's informationer.
Kender du TDC's opbygning?

> Nu ved TDC særdeles godt hvilke dokumenter jeg
> besider.

Jeg er ikke TDC

> Så være ganske rolig der vil ikke komme et sådant bevis fra
> TDC's medarbejder.

Ihvertfald ikke mig. Selvom jeg teoretisk kunne fremskaffe sådanne
dokumenter ville jeg aldrig gøre det. Jeg er neutral i news...

> Igen - Simon - det vil det være, idet den pågældne foremodentlig har
> anmedt det til de respektive myndigheder, og dermed læsset opklaringen
> over på mine skuldre.

Vær du glad for at din retstilling er bedre end du tror...

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 15:36

>Ihvertfald ikke mig. Selvom jeg teoretisk kunne fremskaffe sådanne
>dokumenter ville jeg aldrig gøre det. Jeg er neutral i news...

HAAAAAAAA, du kan ikke fremlæge beviser på at min påstand er usand,
ikke på nogen måde. Hvorfor, fordi den er sand. Jeg vil blot ikke
offentliggøre den.

//Max Nordlys

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 15:42

> HAAAAAAAA, du kan ikke fremlæge beviser på at min påstand er usand,
> ikke på nogen måde

Nej, for jeg har ikke adgang til informationerne

> Hvorfor, fordi den er sand.

Næppe

> Jeg vil blot ikke
> offentliggøre den.

Jeg har opskriften på kold fusion. Jeg vil bare ikke sige hvordan...

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 15:49

>Næppe

Martin - jeg orker ikke at debatere med en person der udtaler sig mod
bedre eller manglende viden i den virsomhed personenen ansat.

//Max Nordlys

Fra : Simon Skals

Dato : 10-10-01 15:54

It seems Max Nordlys wrote:
>Martin - jeg orker ikke at debatere med en person der udtaler sig mod
>bedre eller manglende viden i den virsomhed personenen ansat.

Det er jo meningsløst at diskutere med dig (Max Nordlys,
Nostradamus, whatever), når din opfattelse af argumentation er at
sige "det er sådan, det ved jeg bare".

Jeg skal ikke afvise, at du har ret (jeg ved ikke særlig meget om
kabel-tv), men jeg kan ikke forstå, at du kan have så svært ved
at nævne et sølle område.

Du er i forvejen anonym, og du vil jo næppe heller oplyse kilden
- det gør i sig selv, at du i mine øjne knap nok er værd at
debattere med, men oven i købet vil du ikke engang røbe den
oplysning, du efter sigende ligger inde med. Det er da helt
absurd!

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 16:02

> Martin - jeg orker ikke at debatere med en person der udtaler sig mod
> bedre eller manglende viden i den virsomhed personenen ansat.

Så stopper du. Du kan da ikke ligge mig mit ansættelsesforhold til last. Jeg
er privatperson her og du nægter mig oplysninger blot fordi jeg tilfældigvis
er ansat i et firma der deler de første tre bogstaver i navnet med det
omtalte firma (TDC Kabel != TDC Internet)
Det ville være utroligt let for dig at oplyse gadenavnet, såfremt du talte
sandt.

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 16:07

>Jeg skal ikke afvise, at du har ret (jeg ved ikke særlig meget om
>kabel-tv), men jeg kan ikke forstå, at du kan have så svært ved
>at nævne et sølle område.

Simon - Når du nu tager det på den måde. Århus C - men ikke hele
Århus C.

..

//Max Nordlys

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 16:09

>Det ville være utroligt let for dig at oplyse gadenavnet, såfremt du talte
>sandt.
Nå vi nu taler om at tale sandt.

Du Matin oplyste for kort tid siden at TDC IKKE var blet dømt til at
betale penge tilbage. Selvom det samme dag blev offetliggjort at TDC
netop var blevet dømt .

//Max Nordlys

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 16:59

> Du Matin oplyste for kort tid siden at TDC IKKE var blet dømt til at
> betale penge tilbage. Selvom det samme dag blev offetliggjort at TDC
> netop var blevet dømt .

Er det forbruger-filejs afgørelsen du omtaler?
Det er ikke en dom.
(gider du holde dig til det nuværende emne og besvare mit indlæg igen?)

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-10-01 17:00

> Simon - Når du nu tager det på den måde. Århus C - men ikke hele
> Århus C.

Hej Max Blålys.

Vil det sige at i et villakvarter i Århus C ligger der parallelt i skel to
(2) kabel-tv-net?

Således står der foran hver enkelt eenfamilieshus to (2) standere med
kabel-tv som tilhører henholdsvis TDC Kabel TV og Telia Stofa - er det det
du påstår?

Af de to (2) parallelle kabel-tv-net kan du kun blive tilsluttet til det
ene - er det det du påstår?

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-10-01 06:39

> [...]

> HAAAAAAAA, du kan ikke fremlæge beviser på at min påstand er usand,
> ikke på nogen måde. Hvorfor, fordi den er sand. Jeg vil blot ikke

Altså - du er en notorisk løgner af værste skuffe, og det er en
faktuel sandhed helt indtil du beviser det modsatte.

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 12:11

> Vend din argumentation, og bevis min information er usand!

Sådan leger vi ikke her. Hvis du vil have nogen troværdighed må du komme med
noget dokumentation. Jeg har ingen mulighed for at bevise at din information
er usand, men hvis du har ret kan du meget let bevise sandheden.
At du nægter at sige et simpelt gadenavn får mig til at tvivle på
eksistensen...

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 12:48

On Wed, 10 Oct 2001 13:04:28 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Vend din argumentation, og bevis min information er usand!

Hvilken gade snakker vi om, Max?

--
- Peter Brodersen

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 13:18

>Hvilken gade snakker vi om, Max?
>
>--
>- Peter Brodersen

Peter, Det drejer sig ikke kun om en enkelt gade men om et mindre
område, hvor såvel TDC Som Stofa begge er repræsenteret.
Når ejg kan få den infromation fa TDC go Stofa kan du og enhver anden
også få den-
Gad hvide hvorfor i tvivler på det?

Du må da medgive såfremt nogle af brushovederne har ret. "At det er
logik at to selskaber ikke lægger kabler i samme område" så er et
potentielt marked delt, og der ikke er nogen reel konkurrence melem de
to selskaber.

//Max Nordlys

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 13:25

On Wed, 10 Oct 2001 14:17:47 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Peter, Det drejer sig ikke kun om en enkelt gade men om et mindre
>område, hvor såvel TDC Som Stofa begge er repræsenteret.

Hvilket område?

>Når ejg kan få den infromation fa TDC go Stofa kan du og enhver anden
>også få den-
>Gad hvide hvorfor i tvivler på det?

Jeg tvivler ikke. Jeg spørger bare.

Det gør unægteligt debatter lidt lettere, at man fremlægger argumenter
i stedet for blot at sige "Det kan du selv finde ud af".

Hvilket område? Eller må man kun få det at vide, hvis man brugertid på
at undersøge det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 13:36

> [...]
>i stedet for blot at sige "Det kan du selv finde ud af".
>

>Hvilket område? Eller må man kun få det at vide, hvis man brugertid på

Jeg forbeholder mig den samme ret som enhver journalist har. Jeg
undlader et oplyse kilden, samt at give kildehenvisninger.

Jeg erkender det kan stille informationen i et uklart lys, men det
forhindre ikke at den er sand.

//Max Nordlys

Fra : Morten Boysen

Dato : 10-10-01 13:41

> Jeg erkender det kan stille informationen i et uklart lys, men det
> forhindre ikke at den er sand.

Næ, men det forhindrer os i at tro på hvad du siger.

--
Morten Boysen

Fra : Torben Simonsen

Dato : 10-10-01 13:52

> Jeg forbeholder mig den samme ret som enhver journalist har. Jeg
> undlader et oplyse kilden, samt at give kildehenvisninger.

Du undlader jo ikke blot at oplyse kilden - du undlader faktisk også
at komme med selve oplysningen.

Oplys hvilket område, det drejer sig om. Du behøver ikke at oplyse,
hvor du har denne information fra.

Hvis du ikke vil komme med denne oplysning, så kræver det jo faktisk,
at man skal søge oplysninger om hele Stofas og TDC's kabelnet i
samtlige byer, hvor begge er repræsenteret, og lede efter overlap.
Jeg vil da tro, at det er en ret stor opgave - selv for ansatte
i de to firmaer.

Hvis du derimod ville oplyse, hvilket område det drejer sig om,
så skulle det være en ret smal sag for ansatte i de to firmaer
at kontrollere, om du har ret.

--
-- Torben.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 13:56

On Wed, 10 Oct 2001 14:35:44 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Jeg forbeholder mig den samme ret som enhver journalist har. Jeg
>undlader et oplyse kilden, samt at give kildehenvisninger.

Du undlader tilsyneladende også at oplyse informationen.

>Jeg erkender det kan stille informationen i et uklart lys, men det
>forhindre ikke at den er sand.

Det kan heller ikke forhindre at den er falsk.

--
- Peter Brodersen

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 14:17

>Du undlader tilsyneladende også at oplyse informationen.

>Det kan heller ikke forhindre at den er falsk.
>
>--
>- Peter Brodersen

Nu er jeg med. Du mener, fodi du ikke kender mig er du skeptisk?

Prøv her:
http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=12237

Angiveligt har Microsoft forfalsket bevismateriale. Hvis du tro på det
hvorfor?

Peter, Hvid jeg var 200% sikker på, at information var usand ville
jeg levere beviset for det usande og dermed afsløre den pågældene. Jeg
ville ikke spørge, jeg ville undersøge. Især fordi en såden
undersøgelse tager mindre en 5 minutter.

//Max Nordlys

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 10-10-01 14:24

On Wed, 10 Oct 2001 14:56:17 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Du undlader tilsyneladende også at oplyse informationen.

>Det kan heller ikke forhindre at den er falsk.

personligt forstår jeg blot ikke at en tråd m. en fætter som kalder
sig Max Nordlys kan blive så lang.

der findes folk som man gider læse indlæg fra, og der findes folk som
har det bedst m. ikke at blive læst.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Torben Simonsen

Dato : 10-10-01 14:33

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> personligt forstår jeg blot ikke at en tråd m. en fætter som kalder
> sig Max Nordlys kan blive så lang.

Du har ret. Det smager lidt for meget af trolleri.

--
-- Torben.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 14:58

On Wed, 10 Oct 2001 15:16:42 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Nu er jeg med. Du mener, fodi du ikke kender mig er du skeptisk?

Nej, fordi du ikke giver nogen information, og du ikke giver nogen
argumenter. Jeg kan således hverken tage stilling til om du har ret
eller tager fejl. Jeg siger heller ikke om du har ret eller om du
tager fejl. Længere er den ikke.

Uden der kommer nyt på bordet, vil jeg følge Thomas' råd.

--
- Peter Brodersen

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 15:39

Peter, hvad du bruger en information til er mig ligegyldigt. Det er op
til dig at bruge den såfretm du mener du kan bruge den. Mener du
derimod, at du informationen ikke kan bruges så ignorer den dog!

Desværre er dette ikke gruppen hvor vi kunne fortsætte. Så lad det
stoppe her.

//Max Nordlys

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 16:03

> [...]
> undlader et oplyse kilden, samt at give kildehenvisninger.
> Jeg erkender det kan stille informationen i et uklart lys, men det

Jeg vil ikke have kilden, blot oplysningen...

(Overskrift i JP: DER ER SKET NOGET STORT I NAT, herefter en artikel hvor
journalisten nægter at sige hvad der er sket)

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 17:13

> [...]
> ville ikke spørge, jeg ville undersøge. Især fordi en såden
> undersøgelse tager mindre en 5 minutter.

Kan vi på 5 minutter bevise at din påstand er usand? Hvordan?

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Hokus

Dato : 12-10-01 07:30

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> On Wed, 10 Oct 2001 15:16:42 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:
>

> Uden der kommer nyt på bordet, vil jeg følge Thomas' råd.
>
> --
> - Peter Brodersen

Det lyder fornuftigt.
En fjer kan blive til 10 høns.
Bevis! Denne tråd.

Uden beviser er og bliver en påstand kun en påstand, og man kan frit vælge
om man vil tro eller lade være.

MVH Hokus

Fra : N/A

Dato : 13-10-01 13:33

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-10-01 13:33

In <mpe8st8hgrk0kkoe8am3rvto3admejrmmj@4ax.com> Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

> [...]

>logik at to selskaber ikke lægger kabler i samme område" så er et
>potentielt marked delt, og der ikke er nogen reel konkurrence melem de

Vroevl. En kammerat har lige skiftet fra Stofa til en TDC ADSL loesning uden
at skulle flytte.

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 13:57

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Vroevl. En kammerat har lige skiftet fra Stofa til en TDC ADSL loesning
uden
> at skulle flytte.

Goddag mand, økseskaft.
Tråden handler om hvorvidt der er steder hvor både TDC _Kabel TV_ og Stofa
er repræsenterede.

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 13-10-01 14:03

On 13 okt 2001 Martin Moller Pedersen enriched usenet with:

> Vroevl. En kammerat har lige skiftet fra Stofa til en TDC ADSL loesning
> uden at skulle flytte

Stofanet er opkobling via kabeltv-nettet, mens ADSL bruger telefonnettet.
Det har ikke noget med hinanden at gøre. Hvis han kunne skifte fra Stofanet
til Webspeed, ville det være imponerende.

Fra : duter

Dato : 14-10-01 11:28

der er jo altsp steder hvor der er dobbeltdækning; dvs. man kan skifte
TV-leverandør hvis man ønsker det. ...Og vil betale prisen for at få det
lagt ind!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-10-01 19:54

On 14 okt 2001 duter enriched usenet with:

> der er jo altsp steder hvor der er dobbeltdækning; dvs. man kan skifte
> TV-leverandør hvis man ønsker det. ...Og vil betale prisen for at få det
> lagt ind!

Max, er det dig?

Desuden har jeg ikke sagt noget som helst om skift af kabeltv-leverandør

Fra : duter

Dato : 15-10-01 19:43

et skift fra StofaNet til Webspeed kræver jo altså skift af
kabeltvleverandør...!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 15-10-01 21:13

On 15 okt 2001 duter enriched usenet with:

> et skift fra StofaNet til Webspeed kræver jo altså skift af
> kabeltvleverandør...!

Det ved jeg godt. Skiftet, der var omtalt, var fra Stofanet til TDC BB
ADSL.

Prøv evt. at læse: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-01 13:35

Max Nordlys skrev:

>Vend din argumentation, og bevis min information er usand!

Okay, her er beviset: Du lyver.

--
Bertel

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 10-10-01 17:47

Så stands dog ulykken!

Hele denne streng er gået over i en ting: at lide over Max Nordlys'
udtalelser. Manden kan/vil ikke dokumentere sine udbrud, så ignorer ham da i
stedet. Det eneste der kommer ud af dette er at der kommer en masse
unødvendige bits i omløb

Og forresten så er Microsoft ejet af Osama Bin Laden og Taliban, som har
som mål at lægge hele den vestlige verden i ruiner. Og det må jo siges at
være lykkedes...

Dette er sandt, da jeg siger det. Q.E.D.

--
<--------------------------------------->

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-10-01 17:49

"Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.dk> wrote in message

KLIP

> Og forresten så er Microsoft ejet af Osama Bin Laden og Taliban, som har
> som mål at lægge hele den vestlige verden i ruiner. Og det må jo siges at
> være lykkedes...

Beviser.....

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-10-01 09:18

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Tony H. Reinkvist" <tony@stofanet.dk> wrote in message
>
> KLIP

> Beviser.....

Næh hov, det er ikke Tony der skal bevise rigtigheden, det er jo altså
os andre der skal modbevise rigtigheden. Så længe vi ikke har
modbevist rigtigheden er udsagnet en selvlysende sandhed - det er da
logik for Max Nordlys

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-10-01 12:15

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

KLIP

> Næh hov, det er ikke Tony der skal bevise rigtigheden, det er jo altså
> os andre der skal modbevise rigtigheden.

jep - jeg forventede også indlæg fra andre desangående....

> Så længe vi ikke har
> modbevist rigtigheden er udsagnet en selvlysende sandhed - det er da
> logik for Max Nordlys

Max Blålys og Charbims er vist de eneste to, der forstår deres indbyrdes
logik (som måske nok er et forkert ord..i denne sammenhæng....!!)...

PS: I øvrigt findes der et WebSite med navnet: http://www.nordlys.dk - gad
vide hvad de stakkels mennesker siger til at Blålys anvender deres navn...??

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-10-01 11:40

On Wed, 10 Oct 2001 11:08:55 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Såfretm du arbejder for TDC, ved du hvilken gade det drejer sig om. I
>modsat fald vil jeg anbefale at du henvnder dig til din øverste chef,
>og han vil så orientere dig korrektheden af min information.

Jeg arbejder ikke for TDC, og jeg har ingen øverste chef at henvende
mig til.

Har du nogen grund til at du ikke vil ud med vejnavnet? Kan det være
fordi du i stedet for et vejnavn har... ingenting?

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-10-01 11:04

> [...]

> Når du har sat dig ind i den virkelige verden og begydner at udtale
> dig om noget du ved kan debatten fortsætte.

Jeg har ingen problemer i den retning.

> Stofa og TDC har kabler og ydbyder tjenester i en og samme gade, men
> private kan ikke vælge frit mellem de to udbydere. Boligforeniger i
> samme gade kan godt.

Så fortæl mig da for fanden, hvor det er henne.

> Hvor blev din logik for perlehønsene af?

Den er spildt på Ballelars alias Max Blålys.

mvh
Bjørn

Fra : Larsen

Dato : 14-10-01 22:35

On Wed, 10 Oct 2001 09:46:28 +0200, Max Nordlys <max@nordlys.> wrote:

>Når du har sat dig ind i den virkelige verden og begydner at udtale
>dig om noget du ved kan debatten fortsætte.

Ja, det er vist noget du burde, tingene fungere ikke altid på samme
måde i hver enkelt boligforening, de kommer an på de aftalevilkår der
er ingået for den enkelte boligforening.

>Stofa og TDC har kabler og ydbyder tjenester i en og samme gade, men
>private kan ikke vælge frit mellem de to udbydere. Boligforeniger i
>samme gade kan godt.

Stofa har som reel overtaget rettighederne/driften af en boligforening
på en kontrakt, der løber i et hvis antal år, hvis man ikke ønsker
forlængelse af denne kontrakt ved udløb, kan andre først komme til.

TDC har IKKE kabler lagt ned her, de eneste TDC tilbyder er ADSL via
telefonstikket, igennem telefonkablet, IKKE antennestikket.

>Hvor blev din logik for perlehønsene af?

Ja, hvor er den. ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-10-01 23:16

"Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

KLIP

> Ja, hvor er den. ?

Max Blålys fatter ikke at man i coax-kabler frit kan vælge mellen den ene og
den anden udbyder.

Max Blålys fatter ikke, der er noget der hedder
leverance-/servicereingskontrakter.

Max Blålys fater ikke at en demokratisk generalforsamling afgør, hvilken
leverandør der evt. skal levere diverse signaler/tjenester i en
Antenneforening/Laug.

Max Blålys fatter ikke at eks. TDC-Kabel TV (eller i andre situationer Telia
Stofa) ikke vil lave et komplet antenneanlæg for *hans* skyld så *Blålyset*
kan få en valgmuligehed indenfor Internet via Kabel TV.

Max Blålys fatter ikke at der *ikke* er forsyningspligt på Internet via
Kabel TV eller for den sags skyld på Kabel TV alene.

Max Blålys fatter ikke at al coax-baseret Kabel TV/ internet via samme er
baseret på *ren og skær* økonomi.

mvh
Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-10-01 23:56

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

KLIP

UPS - trykmangel...

> Max Blålys fatter ikke at man i coax-kabler frit kan vælge mellen den ene
og
> den anden udbyder.

..... skulle naturligvis have været: Max Blålys fatter ikke at man *IKKE* i

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-10-01 23:07

> [...]

>nappe hinandens kunder) mellem TDC Kabel-TV (og deres datterselskaber) samt
>Telia Stofa (og deres datterselskaber)??

Nej, det skal forstås sådan, at Stofa ikke er konkurrence med
ADSL-tjenesterne - præcis som Føtex ikke er i konkurrence med Kvickly.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-10-01 23:11

samt

> Nej, det skal forstås sådan, at Stofa ikke er konkurrence med
> ADSL-tjenesterne

Øhh - jeg forstår stadig ikke Allan.

Stofa er da nødt til at konkurrere (på kvalitet, ydelser samt pris) med
ADSL-tjenesterne, da Stofas produkt søger at ligne ADSL-produkterne (eller
omvendt).

I mit Antenneforeningsområde er der Stofa (internet), ISDN samt ADSL
tilstede.

mvh
Bjørn

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-10-01 10:03

> [...]

>ADSL-tjenesterne, da Stofas produkt søger at ligne ADSL-produkterne (eller

Den slags påstande kunne du vel også finde på at fremsætte om Kvickly
og Føtex.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-10-01 11:02

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

KLIP

> Den slags påstande kunne du vel også finde på at fremsætte om Kvickly
> og Føtex.

Til enhver tid.

mvh
Bjørn

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-10-01 15:33

>Til enhver tid.

Så dæmrer det vel snart.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-10-01 15:43

> Så dæmrer det vel snart.

ja - ja - den er feset ind - tog lidt tid..da jeg møjsommeligt måtte tæske
*hele* tråden igennem...

mvh
Bjørn

Fra : Larsen

Dato : 14-10-01 22:26

On Wed, 10 Oct 2001 00:11:12 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>ADSL-tjenesterne, da Stofas produkt søger at ligne ADSL-produkterne (eller

Stofa er ikke nød til at konkurrere, og Stofa gør det heller ikke, de
har et produkt som de tilbyder, deres motto er køb eller lad være,
hvis der var konkurrence havde de nok nogle bedre tilbud.

Jeg har haft kontakt til min antenneforening ang. Stofas manglende
tilbud, de vil beholde dem som udbyder til trods for at de ikke følger
med tiden 97% ligger under deres 4.000 mb grænse, 3% ligger over, så
man agter ikke at ændre udbyder, har også kontaktet Stofa, for at høre
om de havde nogle planer om bedre tilbud, det havde de ikke.

Der skal lige nævnes at deres "nye" 4.000 mb grænse blev indført først
på året, så man kommer nok til at vente lang tid på et udspil fra
Stofa, så hvor meget de konkurrere med ADSL produkter, har jeg meget
svært ved at finde, og når de endelig tager sig sammen til at komme
med et nyt produkt, er det som reel både halve og hele år bagud.

Man argumentere for at man har en 1024/256 linien, men den udnytter
man jo ikke alligevel, eller kan ikke udnyttet den, for man kommer
sjældent op på disse hastigheder.

Run2net kan jeg ikke bruge til meget, jeg har efterhånden været medlem
et stykke tid, jeg har ikke hørt noget endnu som jeg har haft
indflydelse/gavn af fra dem.

Jan Henning Larsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-10-01 23:09

"Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

KLIP

> Stofa er ikke nød til at konkurrere, og Stofa gør det heller ikke, de
> har et produkt som de tilbyder, deres motto er køb eller lad være,
> hvis der var konkurrence havde de nok nogle bedre tilbud.

Du har vel mulighed for at vælge en anden Internetudbyder - eks. TDC -
Orange - osv. osv. ?

mvh
Bjørn

Fra : Larsen

Dato : 15-10-01 09:13

On Mon, 15 Oct 2001 00:08:56 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Du har vel mulighed for at vælge en anden Internetudbyder - eks. TDC -
>Orange - osv. osv. ?

Jo, men det var også mere et svar på at Stofa blev nødt til at
konkurrere med ADSL, hvilket de jo ikke gør, er også ved at bestille
ADSL, da Stofas tilbud/manglende løsninger er for dyrt for mit
vedkommende, med mit forbrug, så jeg bliver nødt til at skifte, netop
pga. af deres manglende tilbud.

TDC og Orange, kan jeg ikke vælge, da de har krav om at man skal have
fastnet telefon, hvilket jeg ikke har, men har mobil, så der er kun CC
og Tiscali, ikke det store udbud.

>mvh
>Bjørn

Jan Henning Larsen

Fra : Simon Skals

Dato : 15-10-01 09:25

It seems Larsen wrote:
>TDC og Orange, kan jeg ikke vælge, da de har krav om at man skal have
>fastnet telefon, hvilket jeg ikke har, men har mobil, så der er kun CC
>og Tiscali, ikke det store udbud.

Du har mulighed for at få bredbånd fra fem forskellige
leverandører - det er ganske imponerende efter europæisk
standard.

At nogle af produkterne så ikke lige passer til dine behov, det
er en anden snak, men udbudet fejler da absolut ikke noget.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : N/A

Dato : 13-10-01 13:30

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-10-01 13:30

In <j5s6stc8ia806dj0nk7ahp1dl2amplb48n@4ax.com> Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

>Du er endog meget tæt på sanfheden. Bor man i et omrdåe hvor Stofa er
>repræsenteret og er privat kunde kan man ikke vælge TDC kabel eller
>omvendt.

Vroevl.

/Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 18:10

On Sat, 13 Oct 2001 12:30:11 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Vroevl.

Nu er Max blevet anklaget for manglende argumenter. Det ville være
rart, hvis modsvar i det mindste havde mere indhold. Alternativt kan I
sætte et cronjob op til at poste ligegyldige og ubrugelige beskeder
til hinanden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Max Nordlys

Dato : 09-10-01 22:48

>... hvilket kombineret med det faktum, at Stofa ikke er interesseret i
>at ekspandere, gør, at de lever i fred og fordragelighed.
Hvor der det en skam at i ikke var med på det møde kollegiekontoret
holdt for ca. 2 år sdien. I ander ikke hvad i taler om.

Men når i nu ved så meget: Hvad har run2net så opnået (ud over
personlige fordele) i den tid de har "varetaget" brugerens intersser?

//Max Nordlys

Fra : Stefan Holm

Dato : 09-10-01 22:53

Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

> Hvor der det en skam at i ikke var med på det møde kollegiekontoret
> holdt for ca. 2 år sdien.

Det møde, hvor de besluttede, at der ikke skulle være konkurrence
mellem Stofa og ADSL-udbyderne?

> I ander ikke hvad i taler om.

Rap.

--
"Lemon curry?"

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 08:44

>Det møde, hvor de besluttede, at der ikke skulle være konkurrence
>mellem Stofa og ADSL-udbyderne?
Det var dine ord ikke mine!

//Max Nordlys

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-10-01 10:45

Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

> Det var dine ord ikke mine!

Ja. Du vil jo ikke sige, hvad du mener, hvorfor vi må gætte.

--
"Well, look at me. I'm all fuzzy."

Fra : Max Nordlys

Dato : 10-10-01 13:28

Stefan, nu var du formodentlig ikke til mødet som kolegiekontoret
havde arrangeret for ca. 2 år siden.

Og nej jeg ville se din reaktion. Kabel og adsl delte ikke noget
mellem sig på det møde. Jeg tror ikke engang ADSL udbyderne var
indbudt.

Mødet gik ud på at få et tilbud på det landsdækkende studienet. Alle
det store udbydere var indbudt til mødet, herunder Stofa.

Vi var et par stykker der måtte rejse os op og forklare hvorfor Stofa
IKKE kunne komme til at stå for driften af dette net, uanset Stofa
havde kabler liggende klar ved diverse kolegier osv.

Hvorfor - have du den grimme mistanke om, at udbydere delte noget
mellem sig?

//Max Nordlys

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-10-01 13:39

Max Nordlys <max@nordlys.> writes:

> Hvorfor - have du den grimme mistanke om, at udbydere delte noget
> mellem sig?

Sådan en grim mistanke har jeg ikke. Jeg var sarkastisk.

--
"This could be mathier."

Fra : Peter Tirsek

Dato : 08-10-01 18:14